Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 872
Har en Windows maskin som står i samme nett som WMWare maskin, og på WMWare er det en Ubuntu client. Ubunu clienten har en mappe som jeg vil dele med Windows clienten. Hvordan gjør man dette?
Magien heter Samba.
_X_
Trådstarter
84 6
Sant. Men maskina er ikke i samme workgroup da..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av _X_ Vis innlegg
Sant. Men maskina er ikke i samme workgroup da..
Vis hele sitatet...
Kan dei nå kvarandre? Du veit at workgroup er ein utdatert og lite nytta ting i dag, og at samba/cifs fungerer heilt utmerka så lenge maskinene kan kommunisere over dei nødvendige portane?
Eg pleie og sei til lærlingane eg har på jobb.

Tenk at VManne du har laga er fysiske laptoppar..... Så du har no laga til 2 laptoppar, og dei står i samme rommet.


Korleis ville du ha delt ei mappe då?
Er dette en maskin laget i vmware player \ workstation eller er dette på esx \ esxi server?

hvis det er i player \ workstation på samme maskin som windows så har du en funksjon som heter "delt mappe" dær du setter opp hardware på vm-maskinen og denne funksjonen mapper opp ønsket delt mappe som en felles resurs på vm-maskinen når denne er på og vil syntes på vanlig maskinen som en vanlig mappe, alt som ligger inne i denne mappen vil være tiljenglig for begge maskinene

er det esx \ esxi så må du sette opp en fildelingstjeneste lik samba \ cifs, eventuelt en vm som fungerer som filserver \ nas for deling av felles resurser
_X_
Trådstarter
84 6
Veit ikke mere, var en på jobben som spurte.. Men jeg tror han har fått fikset det nå