Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3485
Hei! Jeg sliter litt med dekning på internettet i huset, og har derfor to routere som kjører. Disse lager jo da 2 forskjellige nettverk, noe som er veldig irriterende ettersom pcen av og til kobler seg til det nettet som har dårlig dekning, avhengig av hvor i huset jeg er...

Jeg vet det er mulig å sette den ene routeren opp slik at den mottar signal fra den andre routeren, slik at det kun blir et nettverk, og den ene fungerer som en slags repeater. Er det noen som kan skrive en kjapp guide om hvordan jeg gjør dette?

Router som går direkte i modem: Dlink DIR-655
Router som får nett fra hovedrouter: Linksys WRT54G


-Anders
WiFI repeater er nok ikkje den riktige løsningen her. Dette kan gjøre ting ond verre.

WDS er nok ordet du leiter etter. Men dessverre så støtter ikkje D-Link DIR655 det, dette kan du løse ved å bytte DIR655 routeren med en WRT54GL. Disse koster jo ikkje mange hundre.

Treng du en mer omfattende guide for å sette dette opp, så kan du lese her. http://www.linksysinfo.org/index.php...4g-wrt54gs.33/

Men personlig ville jeg linken disse to roterne sammen med kabel for å minske responsetiden.
Trådstarter
Sitat av 0xFF Vis innlegg
WiFI repeater er nok ikkje den riktige løsningen her. Dette kan gjøre ting ond verre.

WDS er nok ordet du leiter etter. Men dessverre så støtter ikkje D-Link DIR655 det, dette kan du løse ved å bytte DIR655 routeren med en WRT54GL. Disse koster jo ikkje mange hundre.

Treng du en mer omfattende guide for å sette dette opp, så kan du lese her. http://www.linksysinfo.org/index.php...4g-wrt54gs.33/

Men personlig ville jeg linken disse to roterne sammen med kabel for å minske responsetiden.
Vis hele sitatet...
De er linket sammen med kabel nå, men er nettopp dette jeg prøver å slippe..Er så irriterende med to nettverk..
Hvis du leser posten min engang til å ser på linken jeg la med så forstår du nok hva jeg mener.

Med WDS så vil du få et "nettverk", men med flere access points. Og du kan bevege deg fritt i mellom disse access pointene og pcen vil bytte access points uten at du legger merke til det.
Sist endret av 0xFF; 18. juni 2014 kl. 23:09.
Jeg har satt mitt opplegg opp slik: Router 1 (og hovedrouter) har DHCP, som starter på 10 istedenfor 1. Router 2 har jeg slått av DHCP, og satt statisk IP til et tall under 10, slik at den får ha denne i fred. Begge routere er satt opp med samme SSID, passord og kryptering, og jeg går fritt mellom nettene.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Xasma Vis innlegg
Jeg har satt mitt opplegg opp slik: Router 1 (og hovedrouter) har DHCP, som starter på 10 istedenfor 1. Router 2 har jeg slått av DHCP, og satt statisk IP til et tall under 10, slik at den får ha denne i fred. Begge routere er satt opp med samme SSID, passord og kryptering, og jeg går fritt mellom nettene.
Vis hele sitatet...
Dette er måten å gjøre det på....

Noen tillater dhcp relay som du da skal peke mot hovedrouteren som kjører dhcp server