Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 870
Hei.

Har nettopp startet opp min nye gaming pc jeg kjøpte hos komplett, men når jeg startet den opp ble jeg bedt om å skrive inn Windows produktkode/aktiveringskode, men jeg har ingen slik kode... Trykket "hopp over" og laget en bruker.

Men da er spørsmålet mitt, hvor kan jeg finne denne koden? Har sett gjennom alle papirer som følger med, og finner ikke noe. Har komplett glemt noe?

Og vil jeg få noen restriksjoner om Windows ikke aktiveres?

Takk på forhånd.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
1. Windows vil etterhvert låse seg, og slå av enkelte funksjoner. Spørs litt på versjon til versjon.
2. Har du sett på selve maskinen? På min venn sin komplettmaskin er det en lapp om windowslisens på toppen.
3. Stod det noe sted at Windows er inkludert? Isåfall er det bare å ta kontakt med komplett, de ordner ofte opp uten nevneverdige problemer.
Trådstarter
77 1
Har ikke funnet noen lapp på maskinen. Jeg valgte Windows 8.1 når jeg bestilte PCen, så det skal være inkludert, ja.

EDIT: Fant lappen nå.. Er visst delvis blind.
Sist endret av obscure; 10. juni 2014 kl. 19:52.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Bra du fant det

Bare å si ifra eller sende PM om du trenger videre hjelp