Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2255
Hei

Jobber for tiden i en bedrift som har en laserprinter som trenger nye tonere, et litt sjekking fant jeg billigste tonere på Inkmann. Da det visste seg at et fult sett med tonere kostet intet mindre en 3250kr kom jeg fram til at skriveren kanskje var litt utdatert, så jeg leiter nå etter en litt nyere multifunksjons printer(scan, skriv og kopier) som man faktisk kan gidde og kjøpe tonere til.

Har akkurat nå øyet på en brother 9020cdw som selges billig hos dustin, komplett og netonnet. Et added benifit er at den har mulighet til og bli koblet til trådløst, men tonere for den var også ganske stivt priset (2300 for et sett).

Noen her som enten nylig har kjøpt en laserprinter eller kanskje har mer greier på dette og har noen forslag?

Hadde det fulgt med store tonere (2000 sider) i stedet for de små (1000 sider) i printer'n hadde det vær like billig og kjøpt ny skriver hver gang.
Blekk og toner kan kjøpes uoriginalt og fylles på selv til en brøkdel av prisen. Du får også tak i resirkulerte tonere, men det billigste er å fylle selv.

Eks: http://www.ebay.com/itm/4x-Toner-Ref...item3a66bf27b4
Sist endret av henrikxt; 5. juni 2014 kl. 22:23.
Turak's Avatar
Trådstarter
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Blekk og toner kan kjøpes uoriginalt og fylles på selv til en brøkdel av prisen. Du får også tak i resirkulerte tonere, men det billigste er å fylle selv.

Eks: http://www.ebay.com/itm/1x-Epson-C90...item1e58c6d24a
Vis hele sitatet...
Prisen var ikke mye og klage på dær nei, noen som har erfaring med dette? Tenker mest på om du kan gjennbruke den gamle tonerkassetten "for alltid" og hvor stor kjangsen er for at jeg maler skriveren i alle regnbuens farger fordi "propen" ikke satt ordentlig i?
Sist endret av Turak; 5. juni 2014 kl. 22:28.
Jeg har ikke erfaring med påfyll av toner, men det finnes masse guider på dette. Se litt på youtube. Det kan raskt bli litt søl når du fyller på eller selvfølgelig hvis du ikke skrur godt igjen, men det skulle ikke være noe problem. Du kan gjenbruke den gamle kassetten ja, men kanskje du må resette den.
Turak's Avatar
Trådstarter
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Jeg har ikke erfaring med påfyll av toner, men det finnes masse guider på dette. Se litt på youtube. Det kan raskt bli litt søl når du fyller på eller selvfølgelig hvis du ikke skrur godt igjen, men det skulle ikke være noe problem. Du kan gjenbruke den gamle kassetten ja, men kanskje du må resette den.
Vis hele sitatet...
Skal sjekke litt rundt når jeg får muligheten, virket som et mye bedre alternativ en og betalte 3000kr

Takk for hjelpen.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Du kan jo prøve å fylle på selv på den dere eier nå. Fungerer det så er det bra, fungerer det ikke (søl, klin etc.) så kjøper dere ny som dere allerde skal ha :-)
Husk at tiden du bruker på å drive med refill/feilsøking av tonere også må tas med i regnestykke
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Blekk og toner kan kjøpes uoriginalt og fylles på selv til en brøkdel av prisen.
Vis hele sitatet...
Dette taler ikke nødvendigvis for at det blir billig.
Sitat av immolo Vis innlegg
Dette taler ikke nødvendigvis for at det blir billig.
Vis hele sitatet...
Det hadde nok vert litt mer nyttig for trådstarter om du hadde utdypet deg litt her.

Sitat av nomore Vis innlegg
Husk at tiden du bruker på å drive med refill/feilsøking av tonere også må tas med i regnestykke
Vis hele sitatet...
Selvsagt, men når det var snakk om nesten 3000kr spart på nytt sett med tonere så skal du sette en person med ganske høy stilling på jobben før det blir ulønnsomt.
Og dersom det er snakk om en stor bedrift så har de nok avtaler med printermafiaen som må overholdes.
Sist endret av henrikxt; 6. juni 2014 kl. 12:59.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Husk også at om dere har noen form for service avtale på maskinen, og det blir oppdaget at dere bruker uorginale toner kassetter, eller annet rekvisita, så risikerer dere at avtalen utgår, og dere blir sittende med en enda større regning.

Kilde: Jobber i bransjen
Hva med å lease/kjøpe en mfp som har toner ink i avtale?