Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1610
Hallo

Er på utkikk etter et nytt sett med hodetelefoner, da jeg har problemer med irriterede bakgrunnsstøy når jeg sitter og jobber.

Har kikket rundt lenge på nettet nå, og det eneste jeg konstant leser noe bra om er Bose. Bryr meg egentlig ikke så alt for mye om selve lyd kvaliteten, så lenge den er decent. Har lett lenge etter et review som foreslår et headset med bedre lydkanserlig enn Bose Quiet Comfort 15, men har ikke funnet det enda. Et par steder nevner noen headset som har "bedre lyd, men litt dårligere lyd kanselering."

Det jeg lurer på nå er om det er noen bedre (helst i prisklasse under 3500kr) hodetelefoner når det gjelder lyd kanselering... synes det er litt merkelig om Bose QC15 er best med tanke på at de ble utgitt i 2009.
Noen innspilll?
Det er fleire som meinar at Bose QC3 er betre enn QC15 sjølv om QC3 ligger oppå ørene og ikkje rundt. Har ikkje prøvd så mange typar, men etter fleire års aktivt bruk i samband med reiser, jobb og fritid tok mitt QC3 sett kvelden for ei lita stund sidan. Har vore så fornøyd med det settet at eg kjøpte meg nytt QC3, vurderte ikkje på å kjøpe noko anna.
Tosxy, har du prøvd QC15 mye? Jeg har disse, og lurer på om det er komforten du tenker på, eller lyd/støykansellering. Jeg synes alt er upåklagelig...

MBTI, Jeg mener bose nylig har lansert et par ørepropper med støykansellering som fikk veldig god kritikk i et in-flight magasin jeg leste. Jada, kjøpt og betalt. Disse vil jo da være nyere (bedre teknologi?) og du slipper den store størrelsen.

Jeg tror kanskje QC15 får en etterfølger snart, siden den er på tilbud på soundgarden til 1500,- som er veldig billig!
Trådstarter
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Tosxy, har du prøvd QC15 mye? Jeg har disse, og lurer på om det er komforten du tenker på, eller lyd/støykansellering. Jeg synes alt er upåklagelig...

MBTI, Jeg mener bose nylig har lansert et par ørepropper med støykansellering som fikk veldig god kritikk i et in-flight magasin jeg leste. Jada, kjøpt og betalt. Disse vil jo da være nyere (bedre teknologi?) og du slipper den store størrelsen.

Jeg tror kanskje QC15 får en etterfølger snart, siden den er på tilbud på soundgarden til 1500,- som er veldig billig!
Vis hele sitatet...
Fant den bare til 1999,- men billig det også!

Hadde ikke tenkt så mye på QC20 (de nyere, tipper jeg) før. Trodde alltid over-ear ville ha en liten fordel over in-ear. Fant en sammenligning av QC15 og QC20 sin støyreduksjon:

http://0.tqn.com/d/stereos/1/0/R/9/-/-/bose-copy.jpg
(Lavere er bedre)

QC-15 vinner bare på lyder med frekvens under 70 og over 2000 (noe jeg regner med ikke er så vanlig?).

Da skal jeg vurdere å kjøpe QC-20 istedenfor!
Jeg kan i alle fall anbefale QC15 på det varmeste. Meget god komfort, veldig bra støy kansellering og god lyd.