Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1234
Hei,

er på leting etter et nytt par ørepropper ettersom jeg har sett meg lei av lydkvaliteten på standard iPhone propper (denne sorten)

Denne typen ørepropper har jeg funnet ut at er de eneste som passer for meg, alle andre typer faller ut eller er ubehagelige å bruke, f.eks slike.

Noen som har tips til ørepropper med lik form som apple sine - med bedre lyd? Helst litt (endel) bass siden jeg er glad i musikk med mye bass. Bruker ørepropper 2-3timer om dagen, som regel på buss (trenger ikke noisecanceling).
Ser for meg å bruke rundt 500-600kr, men setter 1000kr som en øvrig grense.

Takk for alle tips
Hvis du ikke klarer in-ear, så vil jeg faktisk si at Apple EarPods er noe å prøve. Disse sitter i øret som vanlige ørepropper, men spiller bedre rett inn i øret, og har faktisk ganske grei lyd.
Link: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...telefoner-hvit

Et annet alternativ er halvveis in-ear slik som Bose MIE2. Disse sitter fast i øret isteden for i øregangen, og stikker bare noen få millimeter inn i øret. Måten disse festes i øret på er overraskende god, og det er helt klart mulig å jogge med disse proppene. Når du mister gummidelen som går inn i øret så anbefaler jeg deg å bestille nye på Ebay, da det er mye billigere og de fungerer helt perfekt. Disse proppene er de første litt dyre proppene jeg hadde, og jeg husker at jeg ble mektig imponert over lyden da jeg gikk fra noen 300kr Sennheiserpropper til disse. Om jeg hadde syns det samme i dag vet jeg ikke, men de er veldig engasjerende å høre på med fyldig lyd.
Link: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...-hodetelefoner

Disse er de to alternativene jeg kommer på som leverer god lyd uten å faktisk trykkes inn i øregangen som de fleste in-ear.
Sist endret av Flaskepost; 20. mai 2014 kl. 11:03.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Hvis du ikke klarer in-ear, så vil jeg faktisk si at Apple EarPods er noe å prøve. Disse sitter i øret som vanlige ørepropper, men spiller bedre rett inn i øret, og har faktisk ganske grei lyd.
Link: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...telefoner-hvit

Et annet alternativ er halvveis in-ear slik som Bose MIE2. Disse sitter fast i øret isteden for i øregangen, og stikker bare noen få millimeter inn i øret. Måten disse festes i øret på er overraskende god, og det er helt klart mulig å jogge med disse proppene. Når du mister gummidelen som går inn i øret så anbefaler jeg deg å bestille nye på Ebay, da det er mye billigere og de fungerer helt perfekt. Disse proppene er de første litt dyre proppene jeg hadde, og jeg husker at jeg ble mektig imponert over lyden da jeg gikk fra noen 300kr Sennheiserpropper til disse. Om jeg hadde syns det samme i dag vet jeg ikke, men de er veldig engasjerende å høre på med fyldig lyd.
Link: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...-hodetelefoner

Disse er de to alternativene jeg kommer på som leverer god lyd uten å faktisk trykkes inn i øregangen som de fleste in-ear.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Har fått prøve BOSE sine tidligere og mener å huske at jeg ikke likte hvordan de satt, men kan være det var et annet par jeg prøvde. Litt stiv pris i forhold til at jeg har lett for å ødelegge/miste ting som ørepropper.

Hvordan er bassen i Apple sine Earpods? Har bare fått skjekket om de har passet tidligere (sitter kjempegodt) men ikke hørt noe musikk på dem.
Fritidsinteressert
ragerocket's Avatar
19 5
Bassen er faktisk helt greit De koster ikke spesielt mye, så jeg ville prøvd de! Men det som trekker ned, er at det ikke akkurat er noen form for støykansellering
Testet akkurat nå, bassen er definitivt tilstede. Det er mer bass i Apple-proppene enn i Sennheiser Momentum (headsett til 2300kr), men den er strammere i headsettet. Alt i alt er lyden (selvfølgelig) mye bedre i headsettet, men for 200kr er det en grei verdi. Spesielt med tanke på at de ikke går inn i ørene, slik at de er et reelt alternativ for deg (jeg liker in-ear bedre, da det gir stort sett bedre lyd og bedre lydisolering).

Så ingen Hi-Fi opplevelse, men absolutt bass, og mye bedre enn standardproppene som fulgte med gamle iPhoner.
Proff kannibal
Kan uten tvil stille med bak Apple Earpods som noen lavterskelørepropper til buss/skole/trening, har flere par selv (svetter de i stykker :P ) og lyden er veldig god til prisen, sitter godt uten at man blir varm/sår og veier ingenting.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svar, da bestilte jeg meg et par med Apple EarPods, så får vi se