Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4636
Har vært på og av opp og ned på xanor i 2 år snart! Daglig dose 1-4 mg.. Avhengig av hva jeg skal eller ikke. Får det av legen. Prøvd å gå over til sobril og valium men funker dårlig. Så ender opp på xanor igjen. Noen som vill dele sine erfaringer med benzo slutting? Og ikke bare skriv det er helt jææævelig og gru deg og alt det der. Få noe skikkelig. Vet det er JÆVLI. Skal begynne på DPS for sluttehjelp. Ligger til at plutselig kan jeg få en trang til å bruke de litt mer for å chille helt (ruse) meg på de og tar 6-8mg. Har det noe å si når jeg ligger på 1mg, ødelegger 1 sånn dag med 7 mg alt da? Tar noe Apodorm innimellom og... Føler meg virkelig fanget i benzo helvete.
Hehe, du er virkelig avhengig av Xanor..
Du kan være glad for at dette ikke er Sobril, for Sobril er MYE verre å slutte med, i mine øyne.
Det jeg kan råde deg til er å holde deg på så lav dose som mulig, slik at du får et godt utgangspunkt når du skal inn på DPS.
Hvis du en dag sliter ekstra, kan du kanskje dra til meg (Legevakten) og spørre om de kan hjelpe deg med dette.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Hehe, du er virkelig avhengig av Xanor..
Du kan være glad for at dette ikke er Sobril, for Sobril er MYE verre å slutte med, i mine øyne.
Det jeg kan råde deg til er å holde deg på så lav dose som mulig, slik at du får et godt utgangspunkt når du skal inn på DPS.
Hvis du en dag sliter ekstra, kan du kanskje dra til meg (Legevakten) og spørre om de kan hjelpe deg med dette.
Vis hele sitatet...
Kutt ut tullsnakket,du må være den eneste i verden som synes sobril er verre å slutte med enn xanor.Sobril er barnemat å slutte med i forhold.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Kutt ut tullsnakket,du må være den eneste i verden som synes sobril er verre å slutte med enn xanor.Sobril er barnemat å slutte med i forhold.
Vis hele sitatet...
Sitat av Legevakten Vis innlegg
........ i mine øyne ....
Vis hele sitatet...

Det betyr ikke at jeg sier at det er lettere for trådstarter å slutte med Xanor, men rådet mitt gjelder fortsatt:

Hold deg på laveste mulig dose.
Sitat av Legevakten Vis innlegg

Det betyr ikke at jeg sier at det er lettere for trådstarter å slutte med Xanor, men rådet mitt gjelder fortsatt:

Hold deg på laveste mulig dose.
Vis hele sitatet...
Men hvordan ER det lettere da, i dine øyne, om du kan utdype det? Er nemlig en ganske uvant påstand for meg også
Minn deg selv på at dette er et problem. Det må du være bevisst på, og ikke ligge i lykkerus og tenke at morgendagen tar seg av det problemet. I tillegg bør du kontakte legen din og bli enig om en nedtrappingsplan!

Lykke til!
Sist endret av HappySmoothie; 28. februar 2014 kl. 18:50.
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Men hvordan ER det lettere da, i dine øyne, om du kan utdype det? Er nemlig en ganske uvant påstand for meg også
Vis hele sitatet...
Det kan ha noe med at sobril har noe lengre halveringstid enn xanor.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Hehe, du er virkelig avhengig av Xanor..
Du kan være glad for at dette ikke er Sobril, for Sobril er MYE verre å slutte med, i mine øyne.
Det jeg kan råde deg til er å holde deg på så lav dose som mulig, slik at du får et godt utgangspunkt når du skal inn på DPS.
Hvis du en dag sliter ekstra, kan du kanskje dra til meg (Legevakten) og spørre om de kan hjelpe deg med dette.
Vis hele sitatet...

Sobril er mye verre å slutte med? det er bare tull.

Xanor er vel nesten hvis ikke helt på topp når det kommer til avhengighetsskapende benzo


Sobril er vel det minst ``farlige`` man kan ta
Spørr etter depot tablett, lavest mulig dose. evt gå over til diazepam som du sikkert gjør hos dps og trapp ned derfra. Update oss på hvordan det går !
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke trapp ned for rask. Slapp av du skal slutte uten varige men, ikke gå å henge deg. Husk at noen leger har peil andre skriver ut dette som godteri. Tror yngre leger har mer respekt og kompetanse innenfor problematikken. Ha god kommunikasjon med noen som tar deg seriøst, kanskje en god ide å finne ut hvor kjapt de trapper deg ned på dps mens du har kontakt med en lege med kompetanse og forståelsd! Du har ingen ting å skamme deg over, du skal IKKE lide for mye. Søvnproblemer kan sette deg i heftige psykoser, selv om du slutter er det fitte viktig at du får søvn! Ikke sett deg i en tilstand som får deg til å føles ut som du lever i et mareritt du aldri klarer å våkne fra, som gir deg mentale sår sår du risikerer å bruke en halv evighet å finne ut av. Ditt liv ditt tempo, du klarer å slutte, det går ikke kjappere eller gjør mindre vondt hvis du piner deg selv for mye. Du risikerer bare unødig smerte over lengertid. Sist men ikke minst, slapp av dette kommer til å gå helt fint.

Alkohol kan få meg i en abstinens tilstand son et slags flashback, samme med sultfølelse. Jævla sært syndrom vi har fått men tiden går, vi lærer mer om tilstanden eventuelle personlige strategier små detaljer som minsker lidelsene samtidig gjør det mindre åmindre vondt. Til slutt er det over å vi klarte oss.
Sist endret av steinarr; 23. mars 2014 kl. 02:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å slutte med benzo er et helvete uansett, om det er Xanor eller valium.... Sitter her å prøver søutte med det samme, selvom jeg har brukt det lenge... Lykke til hvertfall!
Nedtrapping er det shit hvertfall, om du vil ut av det..
Snakk med legen din.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fått 0,5mg xanor depot nå.. Skal gå på det en stund så får vi se... Fy faen for noe heftig shit å slutte med. Så aldri dette for meg når jeg begynte med xanor
Xanor er noe dritt å slutte med!
Diazepam (stesolid, vival, valium) og rivotril har feks. en MYE lengere halveringstid enn Xanor.
At folk anbefaler Sobril skjønner jeg ikke, da det har en veldig kort halverings tid som Xanor også har.

Men ta dette opp med legen din, kansje Xanor depot hadde vært noe for deg, om du ikke missbruker det selvfølgelig.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Det kan ha noe med at sobril har noe lengre halveringstid enn xanor.
Vis hele sitatet...
De har så si samme halveringstid. Jeg synes diazepam er lett å trappe ned på, og den har ganske lang halveringstid, for å ikke snakke om den ene aktive metabolitten som ligger på 100-120 timer.