Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4626
Hallo, jeg holder nå på med å lage en nettside, og det hadde vært flott med litt feedback....

Bare for å gjøre det klart, så holder jeg på med å lære meg HTML, CSS og php, og dette prosjektet blir hovedsaklig brukt for å kunne få meg litt kunnskaper om markup og programmering.

Anyway... Det som er konseptet mitt er litt likt som Daria, men istedenfor stiler, har jeg gamle prøver. Det vil si at hvis du har hatt en kapittelprøve, og får med deg prøven hjem, kan du scanne den og legge den inn under boken, og under kapittel f.eks 4.

Her er noen bilder fra projektet mitt.


Forside

spesifikke bøker

Meny for å velge mellom bøker

Vet det er endel skrivefeil + at logoen er rar. Men sånn utenom det, er det noe dere kan sette fingeren på som jeg burde endre?

Husk på at dette er mitt første prosjekt, så prøv å ikke drep flammen inni meg.

Ting jeg har tenkt å endre på:
- centre ting i footer
- masse på forsiden
- facebook login (skal være anonymt)
Første jeg legger merke til er at menyen i bunnen tar veldig mye fokus grunnet størrelsen og den sterke grå-fargen. Hvis du minsker paddingen litt og det kommer mer innhold på siden som får den til å havne lenger ned, så vil dette fort hjelpe, da den sikkert er dobbelt så stor som hovedmenyen på toppen.

Det neste jeg la merke til var at du bruker en del forskjellige farger. Jeg vet ikke om du har tenkt til å endre på logoen, men jeg ville droppet rødfargen eller fått den til å gå igjen flere ganger, da den skiller seg ut når du drar inn grønn, blå og en lilla farge.

Om jeg virkelig skal pirke så ville jeg sørget for å ha like stor padding på "Annet" boksen som på menyen i bunnen her.

Ellers liker jeg designet godt! Er glad i simpelhet og siden er ryddig og oversiktlig. Ser ut som du får det til bra, selv om jeg ikke har sett noe av koden!

MERK: Dette er det jeg selv syntes, så du må selvfølgelig ikke endre dette om du liker det selv.
Sist endret av Constant; 28. desember 2012 kl. 02:40.
Got root?
Trådstarter
Sitat av Constant Vis innlegg
Første jeg legger merke til er at menyen i bunnen tar veldig mye fokus grunnet størrelsen og den sterke grå-fargen. Hvis du minsker paddingen litt så kan det fort hjelpe, da den sikkert er dobbelt så stor som hovedmenyen på toppen.

Det neste jeg la merke til var at du bruker en del forskjellige farger. Jeg vet ikke om du har tenkt til å endre på logoen, men jeg ville droppet rødfargen eller fått den til å gå igjen flere ganger, da den skiller seg ut når du drar inn grønn, blå og en lilla farge.

Om jeg virkelig skal pirke så ville jeg sørget for å ha like stor padding på "Annet" boksen som på menyen i bunnen her.

Ellers liker jeg designet godt! Er glad i simpelhet og siden er ryddig og oversiktlig.
Vis hele sitatet...
Logoen er seff ikke klar! men hvis du ser her så har jeg tenkt å gjøre det slik at alt innenfor naturfag har grønt, norskfaget evt. rødt, spansk gult etc.

haha, når jeg ser på den lilla fargen nå så ser det bare rart ut, skal se på det!

takk
Da er jeg med Fortsett med det bra arbeidet!
Liker veldig godt at du har tenkt stilrent! Gjennomføringen er som så, kanskje lettere å se det når du har alt fikset! Jeg ville kanskje hatt en farge foruten om gråtoner og hvit. Nå ser jeg at du har brukt rød, lilla,blå og grønn. Velger du en av de gjør det mye!

Jeg ville kanskje hatt større tekst på knappene, evt capslock. Footer teksten er veldig intens og hvit, tar mye plass så du trenger ikke nødvendighvis midtstille den men gjøre teksten mindre og endre til mørkere farger gjør nok mye.
Som du nevnte selv du trenger åpenbart en bedre logo.

På siden med boka av eureka har du streker som går over halve den grønne boksen. Men de treffer ikke riktig og ligger bare flatt oppå. Samme gjelder den blå boksen på siden med flere bøker. Disse boksene burde være mer like!

Til sist vil jeg si at det har potensielt et godt grunnlag for å bli bra. Du har tenkt stilrent og enkelt som nevnt før. Du har god oversikt! Way to go!
Ser at det står statestik. Skrives statistikk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Got root?
Trådstarter
Okey. Så nettsiden min er på vei fremover, vi holder på å legge til facebook login m.m

Men jeg har noen spm. tror dere jeg kan havne opphavsrettrøbbel for å bruke forside bildet av lærebøkene, som f.eks i bokmenyen (bilde lengere opp). BILDE. Har ikke tenkt å ta noen bilder fra innsiden av boken, men kun bildet foran på boken. I det grå feltet under har jeg tenkt å oppgi navn på bok, forlag etc. Burde det gå greit?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ey' dude. Bruker du dreamweaver for å kode inn siden? Har noen spørsmål angående dreamweaver, om du bruker det vennligst svar Siden så awesome og oversiktlig ut spør du meg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du? Dette er jo helt forferdelig, kan du ikke bare gi meg den ideen på det det er du skal lage så kan jeg lage en side til deg på et par dager? En som fungerer... og har litt stil
Sitat av Androyd Vis innlegg
Bare for å gjøre det klart, så holder jeg på med å lære meg HTML, CSS og php, og dette prosjektet blir hovedsaklig brukt for å kunne få meg litt kunnskaper om markup og programmering.
Vis hele sitatet...
Er ikke mye læring i at du gjør arbeidet for han.
Sitat av hackped480 Vis innlegg
Du? Dette er jo helt forferdelig, kan du ikke bare gi meg den ideen på det det er du skal lage så kan jeg lage en side til deg på et par dager? En som fungerer... og har litt stil
Vis hele sitatet...
Dette var jo langt i fra forferdelig, og ideen har han jo allerede gitt deg, uten copyright noe som helst sted.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Sinken Vis innlegg
Dette var jo langt i fra forferdelig, og ideen har han jo allerede gitt deg, uten copyright noe som helst sted.
Vis hele sitatet...
Sinken, sry ass men dette er forferdelig, det er sånn typisk nettside fra 1990 og den er helt jævlig ikke slemt ment, men til personen som lagde posten; "Du må lære deg html5, css3, javascript helt perfekt, da blir dette bedre etterhvert"
Sitat av hackped480 Vis innlegg
Sinken, sry ass men dette er forferdelig, det er sånn typisk nettside fra 1990 og den er helt jævlig ikke slemt ment, men til personen som lagde posten; "Du må lære deg html5, css3, javascript helt perfekt, da blir dette bedre etterhvert"
Vis hele sitatet...
Jeg snakket om ideen