Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1685
Hei,
til konfirmasjonen min tenker jeg å kjøpe enten PS4 eller bygge en pc til maks 10 000 inkludert skjerm og tastatur. Blir det en bra pc til den prisen? Hvis jeg skal bygge pc må den kunne kjøre BF4, Watch Dogs og lignende på High på 60 fps average. Greier en pc til 10 000 inkludert skjerm og tastatur det ?
Sitat av AndreasOa Vis innlegg
Hei,
til konfirmasjonen min tenker jeg å kjøpe enten PS4 eller bygge en pc til maks 10 000 inkludert skjerm og tastatur. Blir det en bra pc til den prisen? Hvis jeg skal bygge pc må den kunne kjøre BF4, Watch Dogs og lignende på High på 60 fps average. Greier en pc til 10 000 inkludert skjerm og tastatur det ?
Vis hele sitatet...
Du får en grei PC for det ja men vet ikke å mye FPS den vil klare på BF4. Den vil uansett bli hakket sterkere enn PS4. PS4 sin BF4 versjon er som PC sin på rundt medium/low settings og 900p.

Her har du en fin build som ermye sterkere enn PS4 å kan spille nye spill som BF4 meget bra.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-E59E5094AE9B
Sist endret av Litago1; 8. mars 2014 kl. 19:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg prøvde å lage en liste til deg som ligger i "sweet-spoten". Det er det visse punktet der du får mest for pengene. Bruker du mindre, får du betydelig mindre kraft. Bruker du mer, så betaler du mye for å få litt ekstra.

I listen er det to ting jeg har brukt mer penger på enn det som er nødvendig for ytelsen sin del, men er lurt å bruke litt penger på. Dette er strømforsyning og kabinett. Å kjøpe en skikkelig strømforsyning er en god idé. Når du nå kjøper din første maskin, kommer du til å bli bitt at basillen. Med en skikkelig PSU, så varer denne i mange år. Jeg har hatt min i over 6, og jeg har ikke merket et eneste svakhetstegn fra den enda. Et hvilket som helst kabinett kommer til å gjøre jobben sin. Men et kabinett som er godt, fint å se på, og generelt av god kvalitet er lettere å ha lenger. Kabinettet jeg har lagt til i listen er et godt valg, men hva du vil ha er veldig subjektivt. Så du må finne ut selv hvilket du vil ha.

Ellers har jeg lagt til et hovedkort som er ganske rikt med muligheter, og et dyrere vil sannsynligvis bare gi deg enda mer ting du aldri kommer til å bruke. Prosessoren er den kraftigste i5-prosessoren du får i dag, og den er klar for overklokking. Når det gjelder spilling, er det denne prosessoren de fleste går til.

Harddisken er en SSD, og jeg anbefaler absolutt at du kjøper en SSD. Livet er bedre med en SSD. Kort sagt er det en veldig rask harddisk sammenlignet med tradisjonelle harddisker. Lasting av programmer, operativsystem, og så videre går raskere. Du får litt begrenset lagring med det valget, men det er en fryd å ha.

Skjermkortet er et R9 280x med custom kjøler. Per i dag er dette det beste skjermkortkjøpet på markedet (ja fatfro, jeg innrømmer det Jeg beklager at jeg tvilte på de customkjølte kortene.).

Ellers er RAM stort sett RAM. Hvilket som helst sett med god frekvens og timing er som oftest bra. Jeg har valgt 1600MHz, CL9. Akkurat det du trenger ifølge meg. Skjerm og tastatur har jeg lagt til, men mest for syns skyld. Begge er på tilbud akkurat nå, men du skal jo mest sannsynlig ikke handle nå. Så det er litt irrelevant.

Dessverre ble listen litt dyr. Omtrent 11k koster det. Da er skjerm, tastatur, og SSD på tilbud. Jeg tror denne maskinen gir et godt utgangspunkt for en videre diskusjon i denne tråden om hvordan vi skal ordne deg en maskin til 10 000.

Link: https://www.komplett.no/k/shoplist.a...0-2A4A80209780
Trådstarter
80 8
Da har jeg bestemt meg, jeg skal iallfall bygge pc . Flaskepost sin setup ser bra ut. Jeg tror jeg kan strekke meg til 11 000, men jeg tror jeg trenger en vanlig harddisk på 1 terrabyte i tillegg siden jeg bruker ganske mye plass. Hvis jeg kjøper noen av komponentene på billigere steder så får jeg kanskje pc'en til 11 000 med harddisk. Det er jo uansett et par måneder til jeg skal kjøpe uansett . Regner med at jeg må skaffe Windows fra bukta siden ingen av dere tok det med i setup'en. Uansett, takk for svar.
PC, enkelt og greit. du kan jo til og med bare koble pcen opp til Tv'en med trådløst/eller ikke mus og tastatur og kose deg med bedre FPS, raskere tilgang til alt enkelt og greit
Det er bare å legge til det du måtte ønske til listen. Den store fordelen med å bygge selv. Grunnet liten prisforskjell kan du kanskje vurdere å gå for 2TB med en gang. Alt etter hva du ser for deg behovet ditt blir så klart. Til å finne de billigste prisene kan du bruke for eksempel Hardwares prisguide eller min favoritt prisjakt.no.

Lykke til med kjøp og bygging!
Hvis du skal kjøpe flere plasser for å få billigere deler, så må du regne med frakt også. Å bestille fra flere forskjellige plasser er ikke alltid like bra.
Slang sammen denne i farta. Gå for et mekanisk tastatur. Når det kommer til skjerm har Dustin et veldig godt tilbud på en.
Sist endret av Fekillix; 8. mars 2014 kl. 22:42.
Trådstarter
80 8
Sjekket på komplett nå og ser at det er flere R9 280X 3GB skjermkort der, de ligger på samme pris og da lurer jeg på om det er noen forskjell på de?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av AndreasOa Vis innlegg
Sjekket på komplett nå og ser at det er flere R9 280X 3GB skjermkort der, de ligger på samme pris og da lurer jeg på om det er noen forskjell på de?
Vis hele sitatet...
Forskjellige kjølere og hvordan software som følger med.
Trådstarter
80 8
Hvilket er da best? Sånn generelt sett? Siden de er nesten helt like i pris.
Sitat av AndreasOa Vis innlegg
Hvilket er da best? Sånn generelt sett? Siden de er nesten helt like i pris.
Vis hele sitatet...
Sapphire sin Tri-X er helt klart den beste. Gigabyte sin Windforce er også rimelig bra, men pleier å anbefale Tri-X da denne er den beste.