Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 839
Hei!
Jeg er ganske ny til dette med Pc bygging, uansett er jeg veldig interessert og vil gjerne prøve bygge min egen pc.

Jeg har brukt mye tid på å samle inn informasjon om forskjellige komponenter.

Jeg satser mest på å få bygd opp en "ganske brukbar" gaming pc ( WoW, Cs, muligens COD/BF4 ).

Til slutt var det dette her jeg i første runde kom fram til :

Skjermkort : MSI GeForce GTX 760

Prosessor : Intel Core i5-4670K Haswell - Box

Motherboard/hovedkort : MSI Z87-G55 - Haswell

Ram : Crucial Ballistix Sport - hukommelse - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 240-pin

Harddisk : Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB

Kabinett : Cooler Master Trooper Black

Strømforsyning : Cooler Master Thunder 600W

Operativsystem : Microsoft Windows 7 Home Premium w/SP1

Er dette et bra build? er det noe dere mener jeg burde endre ?

Tusen takk!! ..
Synes det ser bra ut! Ville dog vurdert et par oppgraderinger:

- Legge til en SSD. Med OS og viktige programmer på en SSD, går det viktigste mye raskere. Jeg blir irritert hver gang jeg bruker en maskin uten SSD i dag..

- Bytte strømforsyningen til en Corsair RM-serie. Skulle jeg kjøpt en ny strømforsyning i dag, hadde jeg kjøpt fra denne serien. Noen grunner er at en strømforsyning varer lenge (så det er greit å bruke noen kroner ekstra), enda lengre hvis den er en god en, RM-serien er den stille serien til Corsair, bedre effektivitet (trekker mindre strøm, utvikler mindre varme).

Ellers, du vil absolutt få en funksjonell og god PC med den listen du har planlagt nå. Lykke til!
Ting ser granske brukbart ut, men trenger du virkelig 16gb? 8gb er mer enn nok til vanlig bruk og så å si alt av gaming. De ekstra pengene kan jo brukes til f. eks en tredjeparts cpu kjøler eller bedre skjermkort.

EDIT: Har du en DVD spiller?
Sist endret av Naphat; 26. februar 2014 kl. 20:29.
Tusen takk Flaskepost og Naphat for kjapt og veldig godt svar ! =)

Forresten, er det noe forslag til et annet skjermkort? ...
Sist endret av Prebinator; 26. februar 2014 kl. 20:31.
Sitat av Prebinator Vis innlegg
Tusen takk Flaskepost og Naphat for kjapt og veldig godt svar ! =)

Forresten, er det noe forslag til et annet skjermkort? ...
Vis hele sitatet...
270x eller 280x.

270x slår 760 i mange situasjoner, og med Mantle (kom igjen, dette ER en big deal) er 270x ett bra valg for pengene. Har du pengene bør du gå for 280x, da dette banker både 270x, 760 og 770 ned i støvlene.
Sist endret av RabbitPen; 26. februar 2014 kl. 20:48.
Tror jeg skal gå for 280`n ! men lurer stert på hva du mener med "mantle" .. hva er dette. ?

Også Naphat ::: Nei jeg har ikke med Dvd spiller, men tenkte jeg skulle skaffe en enkel en på elkjøp eller noe med dvd og blueray. !
Sitat av Prebinator Vis innlegg
Tror jeg skal gå for 280`n ! men lurer stert på hva du mener med "mantle" .. hva er dette. ?

Også Naphat ::: Nei jeg har ikke med Dvd spiller, men tenkte jeg skulle skaffe en enkel en på elkjøp eller noe med dvd og blueray. !
Vis hele sitatet...
Mantle er ett alternativ til DirectX som bare funker med nyere AMD kort. Har ikke tenkt til å gå i dybden hva det gjør, men det gir en utrolig bra FPS boost. Eksempel 1, eksempel 2

Hvis du vil vite mer er det bare å google, tror ikke jeg klarer å forklare det noe bedre
Sist endret av RabbitPen; 26. februar 2014 kl. 21:38.
Takk Fatfro =) glad for at du vil hjelpe !
Forresten , er det noen som kan anbefale hvor jeg kan bestille ifra??
Bestill ifra komplett, men hold deg unna Corsair RM serien er ikke noe stabil innmat i de.

Her er en av de beste PSU's på markedet i dag

https://www.komplett.no/cooler-maste...00w-psu/791771