Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1577
Jeg fikk akkurat en SMS fra Posten om at en sending jeg bestilte fra Danmark var stoppet i tollen, og jeg måtte levere inn dokumenter og fødselsnummer for at de skulle fortolle sendingen. Er dette normalt, eller skjer dette bare om de tror det kan være noe ulovlig?

Det som ligger i pakken er trenings-kosthold. PES Alphamine og noe leverbeskyttelse som jeg bestilte for en kompis. Da begynner jeg å lure på om PES Alphamine kanskje inneholder noe ulovlig i Norge? Har søkt en god del, men har ikke funnet noe som helst. Antar at om det blir klassifisert som legemiddel om det er noe som ikke er lov, så da har man også lov til å importere for 3 måneder om det er lovlig i et EØS-land?

Risikerer jeg noe som helst om jeg starter tollbehandling av dette? Takker for svar
Neida, dette er helt normalt. Grunnen til at den blir fortollet er fordi verdien på innholdet i pakken har passert den "toll-frie" grensa på kr 200,-
Sist endret av 0xFF; 5. februar 2014 kl. 13:36.
Ok, phew. Har aldri opplevd å få SMS før, da har de bare fortollet det uten videre. Det ver jo inderlig bra. Takk for svar!
"Negativ" i denne tråden har vistnok bestilt PES Alphamine flere ganger, og bare hatt irritasjonsmomenter i tollen:

Sitat av Negativ
Nei, det er ikke verd pengene. Eneste slanketilskudd jeg har prøvd som har fungert er Driven sports Lean Xtreme, PES Erase pro og PES Alphamine. DCP 2.0 og iForce Dexaprine er heller ikke helt bak mål.
Vis hele sitatet...
Sitat av qqq
Er disse lov å ta inn? Sniffa litt på lean xtreme, men styrte unna da jeg var noe usikker på enkelte ingredienser
Vis hele sitatet...
Sitat av Negativ
Dexaprinen min har blitt stoppet i tollen ved et par anledninger. De andre gled rett gjennom uten spørsmål. Men du vet aldri med tollvesenet. De ser spøkelser på høylys dag. I tilfellet dexaprine ble det til og med sagt at det var "craze-narkotika" og returnert, men da jeg konfronterte dem med innholdet i boksen og at ingenting av det står på tollvesenets legemiddelliste eller narkotikaliste var det uansett for sent, siden boksen var returnert. Hvis loven ikke passer så dikter de gjerne opp noe avhengig av humøret den dagen. Nå får man forsåvidt kjøpt alt dette i svinesund og en del av dem har jeg sett i norske nettbutikker, så det er ikke en spesielt bekymringsverdig problemstilling.
Vis hele sitatet...
Kilde: CLA - verdt pengene?