Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 760
Jeg har litt problemer med å boote linux, install. Har prøvd flere distro'er: debian, fedora, RedHat8.0.

Det som skjer er følgene, jeg booter opp på cd'n. Den finner hardwaren min, og alt ser ut til og fungere utmerket, men pluttselig så henger den seg. Siste som kommer er en partisjons sjekk i debian, og /sbin/loader/ i fedora/redhat.

Jeg har 3 WD disker, på 30, 80 og 200GGB. Prøvde å slette alle partisjoner på 30GB disken, for så å boote med kun den + CD-ROM. Ikke noe bedre hell her.

Har prøvd omtrent alle mulige hardisk/cd-rom oppsett, og har kjørt en "helse-sjekk" fra westerndigital.com, som sier at hdd'ene mine har det fint.

ps!
jeg har kjørt linux på denne pc'n før, opptil flere ganger. Ingen hardwar endringer engang, men nå vil det altså ikke virke lenger.

Noen som har noen tips til hvordan dette kan fikses? Veldig iritabelt problem, siden det klør i fingrene mine etter å komme inn i linux igjen.
Jeg har hatt noe av det samme problemet tidligere. Da var det faktisk en ram brikke som var gått. Ta å prøv å dra ut alle ram brikkene og se om du kan få lånt en annen å teste med. Funket hos meg.
Trådstarter
Jeg tenkte faktisk på det samme før i dag. Kjørte en install på en annen pc, og fant ut at min stopper jo rett før ram sjekken.

Skal se om jeg får lånt meg en ny RAM brikke å sjekke ja. Kjipt om jeg må kjøpe meg ny ram også
Vel.. kan være du bare har stilt ram busen feil eller noe. Har du mer enn 1 ram brikke i? kan være de bare kræsjer med hverandre. Det som var mitt problem.
Trådstarter
Har bare en brikke. Jeg sitter i windows på denne pc'n nå da, så det fungerer jo.
Jeg hadde samme greia da. Windows funka, men linux ville ikke innstalere. Får du noen feil mld'er når du legger inn windows?
Trådstarter
La ikke merke til noen feilmeldinger under installasjon av windows, nei.
http://www.memtest86.com/ hvis du vi sjekke minnet grundigt