Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 656
Som tittelen sier så kan det helt random skje at bokstavene på keyboard utføres som hotkeys isteden for å skrive.

Trykker jeg for eksempel "e" åpner jeg Min Datamaskin istedenfor å faktisk skrive bokstaven "e". Må restarte pc for å fikse det.

Noen innspill på hva som kan være årsak? Skjer som sagt helt random, mens jeg f.eks skriver på facebook eller andre steder.
hurtigtasten for å åpne explorer er Start+E, så en av Start-knappene dine er nok blitt klissete og setter seg fast. Trykk hardt på de et par ganger og tenk på å vaske tastaturet ditt i nærmeste fremtid.
Windows-tasten din har kanskje saft, og sitter fast. Det kan også være andre grunner til dette, feks trådløst tastatur med dårlig kontakt. Kanskje ûberspesielt tastatur med mad meta-shite som også låser windows-tasten.
Kanskje morsomme programmer holder knappen nede.

Neste gang det skjer, ta din favoritthammer, og deng alle windows-tastene du har.

Man kan også deaktivere windows-tasten ved å skrive 'reg add "HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout" /v "Scancode Map" /t REG_BINARY /d 00000000000000000300000000005BE000005CE000000000' i et såkalt "elevert kommandovindu" eller hva enn det heter, som er egentlig bare cmd.exe kjørt som admin.
Kan også legges inn via regedit gui hvis du er ekstra rar.
Restart.
Sist endret av Rolsen Royce; 17. november 2013 kl. 13:15.
Prøv å trykke venstre ctrl+alt en gang?
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
G710 mekanisk keyboard, relativt nytt og holdes unna saft og væsker ^^

Her er nok ikke problemet at tastene sitter fast.

Skal prøve tipset til thundercat neste gang det skjer. Windows tasten brukes en del grunnet Windows 8, så er ikke keen på å deaktivere den.