Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2765
Så har satt lenge med tanken om å slutte med røyken, har prøvd å holde meg en hel dag uten, men vær gang jeg har prøvd så har jeg bare blitt helt gal, rastløs osv, noe som er garantert forventet når man prøver å slutte. Og dette taklet ikke jeg akkurat.

Jeg røyker omtrent 1 pakke vær dag nesten, hadde kanskje 1-3 siggaretter igjen dagen etter, noen ganger måtte jeg åpne en ny pakke.

Så jeg kom på denne (ikke akkurat den beste ideèn) ideèn ved å begynne å snuse istedenfor å røyke. Jeg har hørt at snusen er vesentlig mindre farligere enn røyken, og jeg kjente i de siste dagene før jeg sluttet med røyken at pusten og kondisen var helt bortevekk fra denne verdenen, så jeg har nå begynt å snuse.

2 uker og 2 dager er nå gått siden jeg har sluttet med røyken, snuser Skruf Fresh White (Mint smak, porsjon), prøvde meg på General porsjon men taklet IKKE den hæslige smaken av den :P Så Skruf Fresh White funket knall for meg.

Det jeg har oppdaget siden jeg har begynt med snusen er at røyk-suget forsvant helt med en gang, har røyket i 5 år og etter den første snusen jeg prøvde følte jeg ikke mer av røyk-suget. Har 1 dåse sånn ca opp til kanskje 5 dager til og med, så spørsmålene mine er egentlig, var dette en så lur idè? Denne ideèn er i mine tanker midlertidlig, og kan jeg fortsatt forvente meg en tung "avrusning" (For å si det på den måten) å slutte med nikotin? Mtp. jeg røyket 1 pakke om dagen, men klarer å holde 1 dåse i nesten 5 dager, og hvordan er forskjellen på snus kontra røyk? Har googlet forferdelig mye om snus og finner alltid forskjellige meninger, men googler jeg røyk finner jeg bare negative ting.

EDIT: Beklager om denne tråden falt under feil emne Bare å flytte den om det må!
Sist endret av Sprengt; 8. november 2013 kl. 05:34.
Du har gjort et godt valg. Snus er betydelig mindre farlig enn røyk
Jeg opplever snus som langt mer avhengighetsskapende enn røyk.
Røyka og snusa tidligere, droppa røyken for ca 5 år siden. Snus forbruket har øket gradvis siden den gangen, ligger på ca en boks løs pr dag, i tillegg til en 4-5 porsjoner.
Tidligere kunne jeg fint klare meg en dag ute snus/røyk (røyka primært, snusa sekundært), nå blir jeg rimelig amper, rastløs og ukonsentrert etter bare noen timer uten snus.

Hvis planen din er å bli helt nikontinfri, er snus en god erstatning i en overgangsfase, bare ikke la deg rive med.
Rent helsemessig tror jeg snus er bedre enn røyk, i den grad det kan kalles bedre.

Folk opplever dette sikkert veldig forskjellig, men dette er nå mine tanker.
Snus er langt meir effektivt på å levere nikotin i blodet ditt men det er likevel ansett som sunnere enn røyk. Snuser sjølv så er såklart farga av det men for omgivelsene og egen helse så er snus et bedre alternativ. Forbruket ditt høres veldig greit ut slik eg ser det.(Subjektivt)

Lykke til om du vil trappe ned og bli nikotinfri på denne måten,da lover eg å lese flittig. (Halvt liv som snuser, liftwaffe 30år)

waffe
Jentesnus :PPPPPP Neida, tuller bare. Imo har du gjort et godt valg. Well done!

Jeg mener å ha hørt at det ikke er bevist at snus er kreftfremkallende, men kan hende jeg bomma helt nå
Absolutt et klapp på skulderen til deg.
Men, tross små mengder snus, må det vel være et mål om å kutte ut det og?
Stå på!
Helt klart et sunnere alternativ enn røyk, da du ikke fyller lungene med tykk røyk. Det er likevel viktig å passe på tenna. Og ikke minst gnager snusen ganske greit i kjeften.
Bra valg! En ting jeg lærte meg i overgangen fra røyk til snus, var å ikke snuse hjemme, det fungerte supert
Ifht midlertidig løsning så sitter du med den samme kampen mot nikotin, fordelen er nok at du ikke har et årelangt bruksmønster(vanen med sigg ved spesielle anledninger/tidspunkt) å kjempe mot, så ikke la det være en hvilepute for lenge, er kjipt å slutte med snus også..
Sist endret av random42099; 8. november 2013 kl. 19:03.
snus er vesentlig bedre en sigaretter. spurte legen min om dette han sa det var ikke så farlig å snuse, ikke noe han reagerte negativt på, røyk(sigaretter) så han på som meget skadelig. lykke til med snusingen