Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 523
Hei!

Vurdere å oppgradere pcen min med blandt annet skjermkort og ny skjerm.

Er interessert i å spille de nye spillene fremover på max, med rundt 40-60fps.
Men hvor mye vil f.eks et r9 290x ha å si i forhold til mine gtx 560 ti SLi?
Eller er det kanskje prossesoren i5 2500k som burde oppgraderes?

Vurderer å kjøpe en 29" skjerm med 2560x1080 i oppløsning eller kanskje en Asus 27" LED PB278Q (2560x1440). Noen som anbefaler noe av dette?
Ville heller kjøpt meg en 2560x1440 en enn 29" 1080p
i5 2500k er det fremdeles mye futt i.

Jeg har bestilt ett 290x (sendes imorgen), og etter benchmarks og lignende er dette ett muskelskjermkort. Prisene er også satt ned på 780, så her må du nesten velge selv. Selv har jeg valgt ett 290x.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Ville heller kjøpt meg en 2560x1440 en enn 29" 1080p
i5 2500k er det fremdeles mye futt i.

Jeg har bestilt ett 290x (sendes imorgen), og etter benchmarks og lignende er dette ett muskelskjermkort. Prisene er også satt ned på 780, så her må du nesten velge selv. Selv har jeg valgt ett 290x.
Vis hele sitatet...
Tror at jeg går får et 290x hvis jeg bestemmer meg for å oppgradere, hatt nvidia i noen år og har lyst til å teste ut amd.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Tror at jeg går får et 290x hvis jeg bestemmer meg for å oppgradere, hatt nvidia i noen år og har lyst til å teste ut amd.
Vis hele sitatet...
Veldig god ide! Når man ser på benchmarksene og tenker på at dette er bare beta drivers så er dette en veldig gode ide.

Kjøper ikke argumentet med at Nvidia er stillere og tar mindre strøm, det gjør ikke opp for prisen.