Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 889
Ny mix!
Klarte ikke bestemme meg for spesifikk sjanger jeg ville mixe, så bare bestemte meg for å lage en variasjon, håper du liker det


Soundcloud

Tracklist:

1. Dodge & Fuski ft. Culprate - Vice
2. Jayglo - Kicks
3. Culprate - Finger VIP
4. Jay Fay - Dibby Dibby
5. xKore - Everybody Rock
6. Bro Safari ft. ETC!ETC! - The Clap
7. The Mcmash Clan - Swing Break
8. Munchi - Pero Que Lo Que Mujer
9. Torro Torro - Gotta Know
10. Dusky - Vanishing Points
11.Teknian - You Make Me So
12.Torqux ft. Tiffani Juno - So Divine
13.Showtek ft. Noisecontrollers - Get Loose (Vanic Remix)
14.MUST DIE! CRNKN - The Palmtop Tiger
15.Teknian - Sonic
16.Genetix - Mammoth Bass
17.Datsik - Annihiliate
18.Zeds Dead ft. Omar Linx - Out For Blood
19.Bar9 - Shaolin Style
20.Slum Dogz - Junglo Book (Ginomw Edit)
21.16bit - Skullcrack VIP
22.Loadstar ft. Benny Banks - Black & White


Kritikk tas gjerne imot
Sist endret av kimmy9gga; 23. september 2013 kl. 01:18.
1:27, svært dårlig overgang. Null flyt og temposkiftet der var også stygt
2:40, blir det ikke litt feil å ha de partiene der i en miks? Man skal jo tross alt prøve å opprettholde energien gjennom miksen, og det der fjerner jo bare energien.
5:40, syns ikke de to låtene der passet bra melodisk sett i det heletatt.

Osv, orker ikke gå gjennom hele men det er lignende greier gjennom miksen ihvertfall. Du er kanskje ganske ny innenfor miksing? Absolutt ikke det verste jeg har hørt, men du har rom for forbedring. Må kanskje lære deg å planlegge miksen litt bedre i fremtiden også.
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
1:27, svært dårlig overgang. Null flyt og temposkiftet der var også stygt
2:40, blir det ikke litt feil å ha de partiene der i en miks? Man skal jo tross alt prøve å opprettholde energien gjennom miksen, og det der fjerner jo bare energien.
5:40, syns ikke de to låtene der passet bra melodisk sett i det heletatt.

Osv, orker ikke gå gjennom hele men det er lignende greier gjennom miksen ihvertfall. Du er kanskje ganske ny innenfor miksing? Absolutt ikke det verste jeg har hørt, men du har rom for forbedring. Må kanskje lære deg å planlegge miksen litt bedre i fremtiden også.
Vis hele sitatet...
Hovedgrunnen er vel fordi jeg faktisk ikke har en midikontroller, så jeg faktisk må sitte og krote med alt, det er jævla vanskelig live.

Litt crappy mixing visse, plasser også men det er faktisk slitsomt og eq'e.
Skal ikke si det er noe grunn til å ha dårlig mixing det gjør det bare litt mere slitsomt.

Skal få investert i ett par platespillere og en mixer snart, men til den tid får det bare funke med dette, da jeg hovedsaklig gjør det for å spre god musikk.

Må også legge til:

Ett av problemene jeg har merket innen mixing er at, når man skal mixe to forskjellige sjangre, så krever det mere looping/scratching og mixing eller effekter for, da blir det vanskeligere og holde flowen i en mix, føler det blir mye lettere når sangene feks går i 128 bpm i 4x4 tidssignatur gjennom hele sangen.

Viss du sammenligner med Neuro DnB/Neuro-Hop vil jeg ihvertfall si at jeg har en mye bedre flow, kan du si da. Trenger ikke å høre igjennom alt, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Ihvertfall litt bedre :P
Slitsomt er en del av gamet, men når du får en god flyt og litt struktur på arbeidsflow blir alt mye mindre slitsomt.
Når du brenner såpass mye for din sak bør du bare peise på med litt eq så vil du garantert komme deg for hver transition du gjør.

Fortsett å spre og gjør tingen din!
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Slitsomt er en del av gamet, men når du får en god flyt og litt struktur på arbeidsflow blir alt mye mindre slitsomt.
Når du brenner såpass mye for din sak bør du bare peise på med litt eq så vil du garantert komme deg for hver transition du gjør.

Fortsett å spre og gjør tingen din!
Vis hele sitatet...
Ja jeg vet det godt, men flowen blir mye bedre med en kontroller, jeg har testet, så vet hva jeg prater om :P

Men ifh, til hvordan sangene dropper burde jeg ha så det er og forvente, eller liker folk en uventet twist and turn?

Og burde jeg kanskje prøve å satse på lengre overganger, så det blir lettere og eq'e deler? Vet det er mye spm, men vet liksom ikke helt hva folk forventer, dog jeg kommer aldri til å slutte, uansett om folk liker det eller ei.
Du bør kombinere alt mulig egentlig. Jo mer kreativt du får utfolde deg jo mer lærer du både teknisk og ut av hva folk kan like. Om du looper noen segmenter et par bars og kjører hard eq lp/hp eller bare en enkel parameter sweep og du legger på noen egne layers i overgangene er du langt på vei til noe mer unikt.
Samtidig har du jo mulighetene til å choppe opp ellementer og timestretche for ulike effekter...and the list goes on.. bare eksperimenter!
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Du bør kombinere alt mulig egentlig. Jo mer kreativt du får utfolde deg jo mer lærer du både teknisk og ut av hva folk kan like. Om du looper noen segmenter et par bars og kjører hard eq lp/hp eller bare en enkel parameter sweep og du legger på noen egne layers i overgangene er du langt på vei til noe mer unikt.
Samtidig har du jo mulighetene til å choppe opp ellementer og timestretche for ulike effekter...and the list goes on.. bare eksperimenter!
Vis hele sitatet...
Jau, har ekspiremntert med i noen av andre mixene mine, har lært meg selv at chopping og pitching er veldig gull innen mixing, har også bynt å bruke haugevis med samples (ikke i denne tho) med masse wooshes, white noises, og uplifters/breakdowns.
Men takk for tipset, skal begynne å jobbe mere med effekter framover tenker jeg.
Nå vet jeg ikke hva slags software du bruker, men f.eks. Ableton Live, så kan du lage overganger ved hjelp av envelopes. Samtidig har du en utrolig bra funksjon som heter warping; denne lar deg gjøre om tempoet på sangene uten at det låter kleint.
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av bronsky Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hva slags software du bruker, men f.eks. Ableton Live, så kan du lage overganger ved hjelp av envelopes. Samtidig har du en utrolig bra funksjon som heter warping; denne lar deg gjøre om tempoet på sangene uten at det låter kleint.
Vis hele sitatet...
Vet godt hva ableton kan gjøre, men bruker det bare til musikkproduksjon

Er faktisk ikke nå skilla ifh til envelopes o.l, men warping osv, har jeg begynt og få teken på.

Bruker for tiden Mixmeister fusion, men kommer sikkert til å gå over til Serato, Traktor, eller VDJ når jeg får investert i noe utstyr.