Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 866
Jeg har da en Laptop de WiFi ikke fungerer som det skal. Jeg kobler meg på et nett, og alt ser bra ut. Men så går jeg inn på Facebook, freak, Google eller hva som helst, men da funker det ikke. I Chrome står det "denne nettsiden er ikke tilgjengelig". Kanskje hvis jeg bytter nettverk så funker det i noen minutter før det samme kommer opp. Jeg trykker på "mer" og da står det masse rart om DNS-oppslaget mislyktes og sånn. Men nederst er feilkoden "ERR_NAME_NOT_RESOLVED".

Så googla jeg og fikk tips om å sjekke ip'en i cmd. Jeg går inn i cmd, og skriper ipconfig, og da kommer det på alle forskjellige nettverkene "media disconnected"

Kjører w8 (ja, dårlig, vet det) og Acer v3 772g. Hvis dere trenger mer info, bare å si ifra.

Noen som vet hva dette kommer av, og hvordan jeg fikser det? Takk for all hjelp.

Og sorry for leifer, må skrive på mobilen

Og forresten, så sender jeg dette fra det samme nettverket, bare på mobilen. Så jeg vet at nettet funker
Når dette skjer, er du tilkoblet wifi i det hele tatt da?
Finner du nettverket ditt?
prøv 190.93.243.35 i adresselinja i nettleseren og se om det funker.
Ja, jeg er koblet til hele tiden, og det står at alt er som det skal.

Nei, selvom jeg skriver tallet i nettleseren, så skjer det ikke noe
Windows + R -> "cmd" -> Enter -> Skriv;

netsh interface ip set dns "<Navn på nettverksadapter>" static 8.8.8.8

For å skifte DNS server, bare for å prøve.
Prøvde også 190.93.243.35, men fikk ikke svar.
Mulig noob, men hvor finner jeg navn på nettverksadapter? Er det nettverksnavnet, eller navnet på ruteren ellernoe?
Får du pinget NIC når du mister nett?
Får du pinget gateway til nettverksleverandør når du mister nett?
Får du pinget DNS-server når du mister nett?
Hvilken DNS-server bruker du?
Fungerer det for andre enheter tilkoblet wifi-nettet ditt eller faller alle ut?
Fungerer det i annen nettleser?
Fungerer det med kablet forbindelse?
Lyser modem/router annerledes når du ikke er på nett?
Sist endret av junkpal; 18. september 2013 kl. 17:57.