Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1350
Noen som vet hva den nye oppdateringen på ps3 i dag inneholdt ?
fikk det ikke med meg når jeg måtte oppdatere
Tipper blandt annet reklame for PSP2 som ble annonsert i dag.


Beklager at jeg låner tråden litt, men jeg får ikke koblet PS3-en min til nettet? Bruker WEP-key og har 70-75% signalstyrke, men får bare: The attempt to obtain an ip address failed. Så får ikke lastet ned oppdateringer eller spilt online any ideas?
Teller Penger
Trådstarter
har du prøvd å skru ruteren av og på? eller koble med kabel?
Sist endret av MyDarkSide; 27. januar 2011 kl. 13:00.
Feil WEP-key? eller er muligens ruteren din konfigurert til at du må registrere MAC-Addressen til PS3`en din?
Har ikke prøvd å skru ruteren av og på, det skal jeg prøve. Har dessverre ingen mulighet til å bruke kabel.

Jeg vet dessverre fryktelig lite om rutere, MAC-adresser osv. Er egentlig ikke min ruter så har ikke lyst til å endre for mye med den, men finnes det en enkel måte jeg kan prøve å fikse det på fra PC-en min?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av IpN Vis innlegg
Har ikke prøvd å skru ruteren av og på, det skal jeg prøve. Har dessverre ingen mulighet til å bruke kabel.

Jeg vet dessverre fryktelig lite om rutere, MAC-adresser osv. Er egentlig ikke min ruter så har ikke lyst til å endre for mye med den, men finnes det en enkel måte jeg kan prøve å fikse det på fra PC-en min?
Vis hele sitatet...
WEP faktisk ? Jeez, hvis routeren din støtter WPA\WPA2, bytt idag, hvis ikke kjøp ny router for da er den over 6 år gammel.

Forøvrig er denne oppdateringen merket "Security updates" mao, den vil trolig bricke \ ubrukeliggjøre endel mods\ hacks.

http://www.ps3-hacks.com/2011/01/26/...are-3-56-live/
Teller Penger
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
.

Forøvrig er denne oppdateringen merket "Security updates" mao, den vil trolig bricke \ ubrukeliggjøre endel mods\ hacks.

http://www.ps3-hacks.com/2011/01/26/...are-3-56-live/
Vis hele sitatet...
Hørtes bra ut Takker
Skrev inn IP-adressen manuelt i går, og på test connecting ble "obtaining IP address" successful. Men "internet access" ble failed. Tror jeg skrev inn feil DNS-adresse, for skrev det samme som IP-adressen men dette er feil? Hvordan kan jeg finne DNS-adressen i vista?

Ja, jeg er en totaaal amatør på alt sånn her.
La DNS-feltet stå blankt. Det skal du ikke behøve å tenke på.
Velg heller ikke samme IP-adresse som PC-en din. Har PC-en f.eks 192.168.0.3, så kan du f.eks velge 192.168.0.13 som IP til ps3.
Sist endret av caperno; 28. januar 2011 kl. 09:48.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
La DNS-feltet stå blankt. Det skal du ikke behøve å tenke på.
Velg heller ikke samme IP-adresse som PC-en din. Har PC-en f.eks 192.168.0.3, så kan du f.eks velge 192.168.0.13 som IP til ps3.
Vis hele sitatet...
Tja...
Internett er ganske kjedelig uten dns.

Bare skriv ipconfig /all i cmd, så ser du både primær og sekundær IP-adresse.
▼ ... over et år senere ... ▼
Teller Penger
Trådstarter
Er ps nede igjen ??