Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4917
Hei!
Ser etter en dyktig designer til et eller flere oppdrag.
Oppdraget i første omgang er å designe et motiv til en t-skjorte/genser.
Dette blir limited edition 100-200 trykk.

Jeg ser etter noen som er dyktig og har masse med fantasi samt god tid.
Send meg litt info om deg selv,alder,lenge du har holdt på samt hva du har gjort før eller om du har en portefølje.

Pris avtaler vi!

Send meg en PM så tar vi det derfra.


-Kim
Må være første gang jeg ikke har sett:
Du får betalt om det er bra nok!
Vis hele sitatet...
Lykke til i jakten på designeren.
Hehe.. Blir greit betalt til den jeg velger!
Vil tro en liten indikasjon på hva "grei betaling" er hadde hjulpet deg masse.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
hva slags motiv er det? et spesielt tema du gjerne vill ha inn? sport... eller lignende litt mer info hadde hjulpet.
Liten indikasjon? Det spørs HELT for god personen er.
Pris blir vi enige om.. Er som sagt ikke snakk omm 500kr..

Motiv har ikke blitt bestemt, men noe litt funky, kule farger etc..
Har noe jeg har i tankene som er forholdsvis lett å lage.
Sjekk ut om du liker noe av det jeg har laget, så kanskje vi kan finne ut av noe. Portefølje;
http://esmone.com/
Sitat av Funkyfresh Vis innlegg
Pris blir vi enige om.. Er som sagt ikke snakk omm 500kr..
Vis hele sitatet...
Vil det si mye mindre eller mye mer enn 500?
Mere.. Som sagt, pris blir vi enige om.
Hvilke måte skal dette lages på, transfer eller silketrykk?
Alltid på jakt etter gøye jobber, illustrasjonsarbeid spessielt.

Ta en litt på portfolioen min: hognesøkerjobb.no og gi lyd om du vil jeg skal se på jobben din.
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
Sjekk ut om du liker noe av det jeg har laget, så kanskje vi kan finne ut av noe. Portefølje;
http://esmone.com/
Vis hele sitatet...
OT, men herregud for noen kule tegninger du har der Kan hende jeg trenger noe til mine skjorter også på et senere tidspunkt!
Det blir nok silketrykk tenker jeg!
Skal sjekke ut det du har jeg..

Velger ut personen jeg er vil ha på søndagen tenker jeg.
Så for dem som ikke har sendt meg en meld, ikke nøl med det!

-Kim
Trykker du dem selv eller bruker du et firma for å trykke 200 tees?
Sitat av Funkyfresh Vis innlegg
Liten indikasjon? Det spørs HELT for god personen er.
Pris blir vi enige om.. Er som sagt ikke snakk omm 500kr..

Motiv har ikke blitt bestemt, men noe litt funky, kule farger etc..
Har noe jeg har i tankene som er forholdsvis lett å lage.
Vis hele sitatet...
Sorry as, men alle halvseriøse designere kommer til å backe til helvete unna deg med den unvikende holdninga di :P
Får nå være opp til hver enkelte å bedømme.
Det jeg har skrivd er at jeg vil at folk skal ta kontakt fortelle litt om seg selv så blir vi enige om pris ut ifra hva designeren og jeg blir enige om.

Alleree blitt kontaktet av flere halvseriøse personer som jeg har fått n bra dialog med.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Sorry as, men alle halvseriøse designere kommer til å backe til helvete unna deg med den unvikende holdninga di :P
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg var noe uklar i det inlegge du siterte.
Personen får mere betalt utifra hva jeg ser og erfaring, så en ca pris er noe vanskelig å komme med.
Sitat av Funkyfresh Vis innlegg
Kanskje jeg var noe uklar i det inlegge du siterte.
Personen får mere betalt utifra hva jeg ser og erfaring, så en ca pris er noe vanskelig å komme med.
Vis hele sitatet...
Nei nei, du er ganske klar i uttalelsene dine, du fortsetter bare å unvike "tema"
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av ztaale Vis innlegg
Nei nei, du er ganske klar i uttalelsene dine, du fortsetter bare å unvike "tema"
Vis hele sitatet...
Enig der, jeg hadde ikke giddet å skrive en god "søknad" eller selge meg selv på papir før jeg vet hva jeg får igjen.
Sitat av Funkyfresh Vis innlegg
Får nå være opp til hver enkelte å bedømme.
Det jeg har skrivd er at jeg vil at folk skal ta kontakt fortelle litt om seg selv så blir vi enige om pris ut ifra hva designeren og jeg blir enige om.

Alleree blitt kontaktet av flere halvseriøse personer som jeg har fått n bra dialog med.


Kanskje jeg var noe uklar i det inlegge du siterte.
Personen får mere betalt utifra hva jeg ser og erfaring, så en ca pris er noe vanskelig å komme med.
Vis hele sitatet...
Oppfordrer deg til å legge ut prisen etter at avtalen er inngått.
Du trenger ikke skrive hvilken bruker det er.
så du skal vurdere og prissette en jobb du ikke er i stand til å utføre selv?
Det står vel ærlig talt at vi blir enige om en pris, noe som har fungert utmerket hittil.
Det å skrive en kjapp "søknad" 2-3 linjer burde nå ikke være for mye å be om.

@Legevakten jeg kan godt gjøre det
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Det normale er vel å avtale at man betaler en sum uansett, for eksempel 4000 kroner. Så betaler man resten av summen feks 16000 kroner (20000 kroner totalt) om man velger å bruke designet. Man ser fort på porteføljen til en designer om han er flink nok til å designe det man vil ha, og blir det ikke som man vil ha er det som regel fordi man ikke forklarte seg godt nok.

At noen skal bruke masse tid på å designe noe til deg uten noen som helst form for lønn er idiotisk. Så håper virkelig du kjører en garantilønn til den du velger.
Det er veldig vanskelig å vite hva man begir seg ut på her. Vi vet ikke tema, skal det være photorealistiske illustrasjoner eller type stilerte figurer. Det er ofte nye designere liker seg bedre på et område og ikke alle.

Og det å designe noe krever ofte at man bruker mye tid på å komme med mange gode løsninger men for å måtte dumpe forslagene. Det er viktig at du velger noen som viser at de har kompetansse på flere områder, men du må også være veldig villig til å betale.

Velger du noen og de legger frem mange forslag med skisser og farger etc krever det masse tid av personen og om du angrer og går for noen andre må du nok punge ut med et minste beløp for å gjøre tiden deres verdt det.

Profesjonelle illustratører og designere er dyre, men siden dette ikke akkurat er et forum hvor man går til for "profesjonell" hjelp og heller til veldig mange ungdommer som kanskje har det som hobby og det er viktig at dere(Søkere til jobben) ikke forventer dere for mye.

Jeg fikk foreksempel ca 2K for å lage en designprofil for et catering firma som jeg sikkert brukte 10-12 timer på.
Sist endret av Redfreak; 22. august 2013 kl. 23:01.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det normale er vel å avtale at man betaler en sum uansett, for eksempel 4000 kroner. Så betaler man resten av summen feks 16000 kroner (20000 kroner totalt) om man velger å bruke designet. Man ser fort på porteføljen til en designer om han er flink nok til å designe det man vil ha, og blir det ikke som man vil ha er det som regel fordi man ikke forklarte seg godt nok.

At noen skal bruke masse tid på å designe noe til deg uten noen som helst form for lønn er idiotisk. Så håper virkelig du kjører en garantilønn til den du velger.
Vis hele sitatet...
Tror du har tatt det litt feil.. Jeg velger en ut ifra det jeg ser.
Ingen skal trenge å designe noe for så å se om det er bra nok.
Lønn blir betalt utifra hva vi har blitt enige om.

Så er derfor jeg vil ha tilsendt en portefølje eler lignende for å bestemme meg.

Sitat av Redfreak Vis innlegg
Det er veldig vanskelig å vite hva man begir seg ut på her. Vi vet ikke tema, skal det være photorealistiske illustrasjoner eller type stilerte figurer. Det er ofte nye designere liker seg bedre på et område og ikke alle.

Og det å designe noe krever ofte at man bruker mye tid på å komme med mange gode løsninger men for å måtte dumpe forslagene. Det er viktig at du velger noen som viser at de har kompetansse på flere områder, men du må også være veldig villig til å betale.

Velger du noen og de legger frem mange forslag med skisser og farger etc krever det masse tid av personen og om du angrer og går for noen andre må du nok punge ut med et minste beløp for å gjøre tiden deres verdt det.

Profesjonelle illustratører og designere er dyre, men siden dette ikke akkurat er et forum hvor man går til for "profesjonell" hjelp og heller til veldig mange ungdommer som kanskje har det som hobby og det er viktig at dere ikke forventer dere for mye.
Vis hele sitatet...
Det jeg har gjort hittil er å ta en kjapp prat med dem, forklarer evnt litt hvordan jeg kan se det for meg samt lønn også sier gjerne personen hvordan han/hun legger det frem ( skisser o.l )

Velger som sagt en person nå til søndag, du vil få betalt.
Skjønner ikke hvorfor folk skriver så mye om hvordan ting skal gjøres. Dette er da en helt grei måte å gjøre det på. Det er normalt å be om arbeidsprøver (jeg ville aldri leid inn noen uten å ha et inntrykk av hva de er gode for), og prisen er strengt tatt en greie mellom designer og oppdragsgiver...
Hvis det er noe jeg har lært så er det å fakturere på timebasis når oppdragsgiver sier han "har noe jeg har i tankene som er forholdsvis lett å lage". Det er oppskrift på helvete, og det vet alle som har jobbet mer enn i kassa på Rema. Dette oppdraget hadde nok vært bedre egnet å legge ut på en eller annen anbudstjeneste, slik som 99designs.com e.l., men da blir kvaliteten stort sett deretter også. Svært få som er villige til å investere tid og krefter i et mulig oppdrag.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvis det er noe jeg har lært så er det å fakturere på timebasis når oppdragsgiver sier han "har noe jeg har i tankene som er forholdsvis lett å lage". Det er oppskrift på helvete, og det vet alle som har jobbet mer enn i kassa på Rema. Dette oppdraget hadde nok vært bedre egnet å legge ut på en eller annen anbudstjeneste, slik som 99designs.com e.l., men da blir kvaliteten stort sett deretter også. Svært få som er villige til å investere tid og krefter i et mulig oppdrag.
Vis hele sitatet...
et mulig oppdrag? Det blir nå et betalt oppdrag for den personen jeg velger.

Hvorfor jeg la det ut her var nettopp fordi jeg vil la noen her få sjansen til å prøve seg.. Motivene til designet jeg har i tankene er fotografi/tekst basert.
Da Har designeren blitt valgt ut!
Ble veldig fornøyd med alt vi ble enige om.
Sitat av Defman Vis innlegg
OT, men herregud for noen kule tegninger du har der Kan hende jeg trenger noe til mine skjorter også på et senere tidspunkt!
Vis hele sitatet...
Oi, så ikke denne kommentaren før nå. Bare å si i fra, det. Og takk!