Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1119
Jeg har anskaffet meg 2 kicker L7 elementer, brukte. Fikk det for en rimelig pris, men det ene elementet ble sprengt, og man kan høre en tydelig skrapelyd fra det.
Det som er spørsmålet mitt nå er; jeg presser ned på det andre elementet, og bare ved å høre etter så hører man ingenting. Legger man øret inntil elementet derimot, kan man høre en svak klikkelyd når man presser elementet et godt stykke ned. Noen som har en erfaring om hva det kan være??
Vis du trykker det ned skeivt er det ikke noe rart da coilen skraper mot metallet. Har du prøvd å spille musikk på det? Kan hende coilen er litt ødelagt , eller at den er montert skeivt (jeg har greid å montere foamen rund elementet feil så når du trykker helt inn så hører du litt skraping. Det jeg forbinder med sprengt er når det ikke kommer lyd fra elementet i det heletatt.
Trådstarter
3 0
Nei, jeg har prøvd flere ganger nå. Presser ikke hardt, og jeg presser så beint jeg kan. Det er bare en svak klikkelyd, kan til og med være en liten ting som at coilen i seg selv lager lyden når jeg presser ned. Det er ikke en skrapelyd som kommer. Skal prøve å spille når jeg får en kasse til det, men jeg er 100% sikker på at det kommer lyd fra det. Det andre elementet som sprengte spilte fortsatt selv om det var sprengt, men forskjellen da var at det kom røyk ut og det luktet noe inni hel....! :P
Muligens friksjon rundt voice coilen? Har du tatt ut elementet i det siste, er mulig det har samlet seg litt støv rundt voice coilen. Sjekket spideren?
Trådstarter
3 0
Hvordan sjekker jeg det? Jeg har jo ikke direkte tilgang til hverken spideren eller coilen.
Hvordan rensker jeg støv fra de delene?