Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 574
Familie pcen er en gammel Compaq Presario 5286. Nå har jeg sett meg lei av å fixe den versjonen av Windows 98 som var på den og formatert. Satte inn Windows 2000 cden og startet opp installasjonen. Dette var fortsatt bare i blåskjerm modus hvor man velger hvilken disk osv. Når installasjonsfilene var ferdig kopiert inn restartet maskinen seg på ordentlig vis, og startet opp igjen. Når den nå skal starte opp med GUI installasjonen kommer den ikke videre i det hele tatt. Svart skjerm. Null loading.

Noen som har noen tips på hvordan dette kan fixes? Har prøvd å starte på nytt med hele installasjonen fra formatering flere ganger
er cd'n bootable da?
Har du to skjermkort?
For om du har et innebygd og et som du har ledninga plugga inn i, så viser den oppstarten, og skifter skjermkort-visning, og viser da svart med mindre du skifter ledninga til en annen inngang.
nimandi's Avatar
Trådstarter
Vidde: Jeg tenkte faktisk på om jeg skulle tusle ned å fixe dette. Rart den skiffter skjermkortet fra Ram loadinga og til GUI installasjonen da?
nimandi's Avatar
Trådstarter
Akk ja. Hadde det enda vært så vell. Det fungerte ikke Vidde. Ingen respons på bytte av kabel. Bare blinking med "No Signal". Er det noen måte å slå av det innebygde skjermkortet i biosen eller noe?
Søren og.. Det var det jeg sleit med en liten stund.
Ja, den skifter faktisk.. Jævlig rart det der, men sånt skjer.
Vet ikke om du kan disable det, men prøv å gå inn i BIOS-en og se om du finner den der, om det er VGA-kort da. Vet ikke om du kan deaktivere den om det er PCI.
Det du kan prøve, er jo å dra ut skjermkortet som er løst, ikke det som er innebygd, og se..
Btw, kommer det lyd som Windows-startup-lyden, eller er høytalerne stille i tillegg til at skjermen er blank?
nimandi's Avatar
Trådstarter
Hm. Det kommer ingen lyd, men det er vel heller ikke meningen at det skal gjøre det under en installasjon av Windows? Har aldri opplevd det hvertfall. Det skjermkortet jeg har som ikke er innebygget er et PCI kort. Prøver å ta ut dette for så å starte opp igjen.
nimandi's Avatar
Trådstarter
Nå røsket jeg ut skjermkortet og startet opp maskinen. Får skjermbilde med det innebyggede kortet i starten akkurat slik som istad. Men rett etter at det står <Trykk en tast for å fortsette......> og jeg ikke trykker så blir det svart skjerm. Noen andre forslag? Prøver å kjøre innstallasjonen av filene igjen nå.
nimandi's Avatar
Trådstarter
<swear>
SVARTE FITTE HORE!
</swear>

Hmm. fortsatt samme skiten når jeg starter opp etter kopiering av filer. Noen som har peiling på hva den dritten driver med?
Bare formater hele jævla skiten... har hatt samme problem med min pressario som nå ligger på dynga... (eller asfalten utenfor huset mitt) Beste er å installere XP.. cd'en er bootable!

Good luck
Opprinnelig postet av Nicos
Bare formater hele jævla skiten... har hatt samme problem med min pressario som nå ligger på dynga... (eller asfalten utenfor huset mitt) Beste er å installere XP.. cd'en er bootable!

Good luck
Vis hele sitatet...
må berre le, det same skjedde med min! Kjøpte ny og måtte sende den inn til Compaq to gonger med feil i skjermen og tredje gong var det feil i harddisken.... så den blei levert inn og krava pengane tilbake. Venta 2-3 månader før eg fekk ei Ny datamaskin som fungerte og den blei heimebygd.....

Compaq er noko piss !!!
nimandi's Avatar
Trådstarter
Maskinen er nå så [-] nærme å bli knust mot asfalten utenfor. Ny maskin skal bestilles asap. fra komplett. Orker ikke den driten mer. Død over masse produsksjons maskiner....