Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 926
Nettet er nede her. Skjedde selvfølgelig etter kundeservice stengte i går.

DSL Lyser, internet blinker sakte på modemet.

Er det noe annet å gjøre enn å vente til i morgen?
NextGenTel er nede eller nettet ditt er nede?

Om du skriver til dem på facebook så kan det hende en av de ansatte svarer deg.
Som over så er det jo åpenbart noe med linja. Ev at modemet har streika. Får prøve facebook. Når DSL lyser tolker keg det til at det er kontakt med serveren men ingen data siden det bare blinker sakte på internetdioden? Har resatt modem og det er dødt på kabel og trådløst
Utfra at DSL lyser og "Internett" blinker sakte, så kan det tyde på at naboen din har brukt denne metoden for å få bedre induksjon i nettverkskabelen http://www.youtube.com/watch?v=lG5cEik2ABY

Men siden naboen din har fått dobbel hastighet, så må jo hastigheten komme fra en plass, å i dette tilfellet så er det du som har blitt struppet ned.

Jeg ville tatt en telefon til NextGenTel på mandag å hørt om ikkje dem kunne kjøre en kabel test på naboen din.
ADSL her, naboen har vel ikke tilgang på min kobberlinje.. Uansett så er det i området fant jeg ut ingen grunn til å bli paranoid. :-) er vel bare vente til i morgen da