Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1177
Hei!

I det siste har jeg hatt et problem med at skjermen viser en slags negativ, eller helt feil farger (er litt usikker på om det er motsatt, men ihvertfall rart. Kan også se ut som om startlinje og menyer blir nedgradert til en senere versjon av windows).
Det skjer bare på én av mine to skjermer, og det kommer også striper av et slag som går sakte oppover skjermen. Om jeg re-starter forsvinner det.

Det er ikke shift+alt+prtscn.

Er det noen som har hatt samme problem?

På forhånd, takk
Sitat av H_Spyke Vis innlegg
Det er ikke shift+alt+prtscn.
Vis hele sitatet...
då har eg lært noke nytt i dag og!
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
då har eg lært noke nytt i dag og!
Vis hele sitatet...
Haha, aldri så ille at det ikke er godt for noe!
haha sant! skulle gjerne ha hjulpet deg, men kjem ikkje på noko løsning... er du på tg?

er det barbar eller stasjonær foresten?
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
Er ikke på TG nei, skulle gjerne vært der men..

Det er en stasjonær pc fra komplett. Ikke en av de beste, men helt grei til mitt bruk !
kva skjerm bruker du?
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
2 stk Samsung SyncMaster S24B350

en er koblet til med vga og den andre med hdmi, den som får rart bilde er koblet med hdmi om det kan ha noen betydning :P

Om det skjer igjen skal jeg prøve og bytte om kablene, om feilen følger kabelen så er det ihvertfall ikke skjermen som er problemet, men heller skjermkort eller lignende
så det er skjermen med hdmi som kuker seg?
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
Riktig, Hdmi får negativt bilde, mens vga-skjermen ser vanlig ut
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Har du testa med en annen hdmi kabel?
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
Nei, jeg får teste det når det skjer neste gang. Er jo litt tiden mellom hver gang, noe som gjør det enda vanskeligere å finne årsaken