Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 538
Jeg kjøpte en Asus N56VJ fra Komplett for ca. 1 mnd siden. Jeg er veldig fornøyd med denne, men det er en liten ting som plager meg. Jeg føler at batteriet er dårligere enn forventet. Min klarer seg nemlig i 2-3 timer ved strømsparermodus, lav belysning og moderat bruk (Skype, Google Chrome med 4-5 faner og MS Word). Tror jeg klarte 4 timer engang, da måtte jeg bruke laptopen minimalt. Det har vært sånn siden jeg kjøpte maskinen.
Leste en test av den kraftigere versjonen av samme maskin, N56VZ. Den klarer seg visst nesten 1 time mer enn hva min klarer ved moderat bruk.

Min forrige laptop, en Asus K53SV hadde like bra batteri, og klarte seg i 4-5 timer før laderen måtte inn. Dette var de første månedene, etter ett år klarte den 3-4 timer.

Nå lurer jeg på hvorfor denne har så dårlig batteri.. Jeg lader jo batteriet som det skal, ned til 10-20% så opp til 90-100% osv. Eller er batteriet sånn? Kan det være W8? Jeg ser at det er mange prosesser som kjøres i bakgrunnen, noe fra Asus, Java, Intel, NVIDIA osv. Disse burde vel ikke senke batteritiden så mye? Kan jeg gjøre slik at batteriet klarer seg litt lenger før laderen må inn?

Takk på forhånd!
Du kan jo kjøre CCleaner, der kan du jo fjerne programmer fra "auto-oppstart". Er det en clean versjon av W8 eller følger det med bloatware?