Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1545
Jeg skal flytte, til Tøyen, snart. Laster ned/opp ganske mye.

Kan jeg finne ut, hvor nærmeste sentral er?
Hva er best?
Nextgentel, eller Get?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Kan jeg finne ut, hvor nærmeste sentral er?
Vis hele sitatet...
http://metrolive.telenor.no/metro2-a...on-kapaks-web/

Ja.

Hva som er best kommer mye an på hvordan du skal bo (leilighet \ blokk \ hus) og linjer inn i bopel, det kan vi fint lite gjette på.
GET sender via kabelnettet, og de leverer derfor vesentlig raskere hastigheter enn Nextgentel, som kun tilbyr ADSL og VDSL via kobber (telefonlinje). NB: Du må abonnere på TV-kanaler fra GET for å kunne få internett via dem.
Man må vel ha grunnpake hos Get. Jeg hadde Get før og så lenge jeg hadde analoge singnaler ifra Get så var det ok og få nett ifra dem. Men Get er et helvete når det kommer til også ha servere stående hjemme. De har masse stengte porter. Husker det var et sant helvete og få de til også åpne noen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Tux_The_Pro Vis innlegg
Man må vel ha grunnpake hos Get. Jeg hadde Get før og så lenge jeg hadde analoge singnaler ifra Get så var det ok og få nett ifra dem. Men Get er et helvete når det kommer til også ha servere stående hjemme. De har masse stengte porter. Husker det var et sant helvete og få de til også åpne noen.
Vis hele sitatet...
Stengte porter på kabelmodemlinjer ? Har jeg aldri opplevd, on the contrary, alt er åpent hvis man ikke har en router eller brannmur mellom.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Stengte porter på kabelmodemlinjer ? Har jeg aldri opplevd, on the contrary, alt er åpent hvis man ikke har en router eller brannmur mellom.
Vis hele sitatet...
Altibox har port 25 utgående sperret, pga antispam. For og brukte port 25 så må du bruke mtp.altibox.no som utgående e-postserver.
Jeg mener og huske det var noe sånn.
Var ikke hos meg problemmet lå. Ringte til Get kundeservice også spurte. De bekreftet at de hadde stengt de portene. Kjenner også en som jobber hos Get som bekreftet det samme. Så da stemmer det vel sikkert.

Om de ikke har byttet policy de siste 2-3 årene.



Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Stengte porter på kabelmodemlinjer ? Har jeg aldri opplevd, on the contrary, alt er åpent hvis man ikke har en router eller brannmur mellom.
Vis hele sitatet...
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Altibox har port 25 utgående sperret, pga antispam. For og brukte port 25 så må du bruke mtp.altibox.no som utgående e-postserver.
Jeg mener og huske det var noe sånn.
Vis hele sitatet...
de fleste ispér pleier sperre denne porten for å prøve å begrense spam.
Er forresten smtp.altibox.no som er korrekt adresse, ikke mtp.altibox.no
Sitat av Trrunde Vis innlegg
de fleste ispér pleier sperre denne porten for å prøve å begrense spam.
Er forresten smtp.altibox.no som er korrekt adresse, ikke mtp.altibox.no
Vis hele sitatet...
Det kan stemme, ville bare overbevise atx om at det var isp som hadde sperret porter.
smtp.altibox.no sefølgelig