Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 9013
Hei, har sittet en del på forumet her og lest om diverse rusmidler osv. I og med at jeg røyker cannabis og så en reklame for denne episoden så den veldig spennende ut. Fikk sett litt av slutten, så kom jeg over den nå på youtube.

Det jeg sitter og funderer på er dette,ville politiet kalt dette en profesjonell smugler? altså 1 kg til Norge vær måned, dette kan da ikke være noen av de store gutta? Dette er vel bare smuglere som gjør det på hobby basis.

Men ut i fra dokumententaren fikk jeg skjønne prossesen litt bedre. Men det finnes vel uttalligie prosseser for og utvinne hasj.

Dette var liksom mye mere spennende for meg og se på siden det var Norsk. Engelsk kan av og til bli i vannskligste laget for meg. Hva synes dere andre her om insider?

Jeg tenkte siden det er mange episoder av denne serien, men jeg ville snakke om episode 2 , hvor hasj er tema. Så passet forumet, gjør det ikke det, er det bare og flytte den.


Her er foresten youtube linken : http://www.youtube.com/watch?v=49gwBjXUOGQ
Sist endret av Zyzz420; 22. februar 2013 kl. 15:52.
Takk, har lett etter den. Fikk se litt av starten på TV . KP til deg
Sist endret av random71455; 22. februar 2013 kl. 15:55.
Trådstarter
6 11
Sitat av random71455 Vis innlegg
Takk, har lett etter den. Fikk se litt av starten på TV . KP til deg
Vis hele sitatet...
Hehe, takk! Skjønte hva det var nå, takk til deg Tror den akuratt har kommet ut på youtube, fikk mail etter og abonomert fra den første om pedofile. De finnes på nett tv til max og tv norge da, men da må man betale. Der kan man kanskje se flere også.
Han sier vel ikke hele sannheten regner jeg med? 1 kg hørtes utrolig lite ut.

Fikk dessverre ikke med meg episoden da politiet kom på besøk entur, irony much? Så takk til deg som delte denne!
Har ikke sett mer enn et par minutter men for meg virker det som han smugler opp til 1kg per tur? Noe som passer med at han smugla det i magen.
Sitat av Black Horse Vis innlegg
Han sier vel ikke hele sannheten regner jeg med? 1 kg hørtes utrolig lite ut.

Fikk dessverre ikke med meg episoden da politiet kom på besøk entur, irony much? Så takk til deg som delte denne!
Vis hele sitatet...
Hvorfor fikk du det? xD
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Blei sittende å se på , takker .

Synd den driver å hopper noen ganger.
Sist endret av Alphanio; 22. februar 2013 kl. 16:19.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Hvorfor fikk du det? xD
Vis hele sitatet...
Liten bygd, politiet har dessverre ikke bedre å gjøre enn å ta folk på pissing og jage mopeder.
Han smugla visst ett kilo om gangen ved å spise "egg". Er noen uker siden jeg så den nå, men mener at det var slik det var snakk om. Btw så smugler han ingenting i dokumentaren, bare er med for å vise. Sier han da...
Trådstarter
6 11
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Han smugla visst ett kilo om gangen ved å spise "egg". Er noen uker siden jeg så den nå, men mener at det var slik det var snakk om. Btw så smugler han ingenting i dokumentaren, bare er med for å vise. Sier han da...
Vis hele sitatet...
Han røyker jo en god del, det unner jeg han Men i og med at han er sammen med tv norge så og er tidligere tatt tviler jeg på han smugler denne gangen, han får nok godt betalt for og være med ned
Veldig synd han ikke fikk blitt med han første "bakmannen" da hadde vi nok fått et skarpere innblikk i hasj plantasjen enn hos de to andre og kanskje de hadde hatt tid til å vise hvordan man smugler det inn.

det var ganske spennende, takk for at du delte link!
Jeg må si jeg var ganske spent og ivrig når jeg først hørte om denne dokumentaren selv. Men de første 20 minuttene, fikk jeg inntrykk av at "smugleren" bare var en vanlig junkie som trengte litt ekstra penger i hverdagen, og reporteren ikke hadde noe kunnskap i det hele tatt om hva han drev på med.

Det tar ikke lang tid før den første afrikaneren de møter på vil selge dem noe godsaker, og "smugleren" gir etter og kjøper seg et par gram. Da han har fyrt på røyken så sier han: "Oioioi, detta var jammen meg godt", også lo han litt. HAHA.

Ett gullkorn til er når de går inn i en Marijuana-åker, og reporteren spør smugleren: "Hvordan føler du deg nå? Nå som du er her." "Jeg føler meg som jeg er omringet av en haug med piker faktisk!" Sier smugleren med en sleskt glis. Herregud sier jeg assa..

Denne "dokumentaren" kunne gått hånd i hånd som en komedie IMO.
Sitat av Abaways Vis innlegg
Jeg må si jeg var ganske spent og ivrig når jeg først hørte om denne dokumentaren selv. Men de første 20 minuttene, fikk jeg inntrykk av at "smugleren" bare var en vanlig junkie som trengte litt ekstra penger i hverdagen, og reporteren ikke hadde noe kunnskap i det hele tatt om hva han drev på med.

Det tar ikke lang tid før den første afrikaneren de møter på vil selge dem noe godsaker, og "smugleren" gir etter og kjøper seg et par gram. Da han har fyrt på røyken så sier han: "Oioioi, detta var jammen meg godt", også lo han litt. HAHA.

Ett gullkorn til er når de går inn i en Marijuana-åker, og reporteren spør smugleren: "Hvordan føler du deg nå? Nå som du er her." "Jeg føler meg som jeg er omringet av en haug med piker faktisk!" Sier smugleren med en sleskt glis. Herregud sier jeg assa..

Denne "dokumentaren" kunne gått hånd i hånd som en komedie IMO.
Vis hele sitatet...
Synes det var en helt ålreit dokumentar jeg. Du må huske at den er myntet på vanlig folk som ikke har noen forkunnskaper om cannabis. De hadde nok heller ikke allverdens med penger å bruke på denne episoden. Men jeg er enig i at den ikke var sånn kjempegod, men langt ifra den verste dokumentaren jeg har sett.
Sitat av Luc1d Vis innlegg
Veldig synd han ikke fikk blitt med han første "bakmannen" da hadde vi nok fått et skarpere innblikk i hasj plantasjen enn hos de to andre og kanskje de hadde hatt tid til å vise hvordan man smugler det inn.

det var ganske spennende, takk for at du delte link!
Vis hele sitatet...
Hvis du i det hele tatt gidder å se dokumentaren forklarer han hvordan han smugler det inn........
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hvis du i det hele tatt gidder å se dokumentaren forklarer han hvordan han smugler det inn........
Vis hele sitatet...
For det første så har jeg sett hele!
for det andre skrev jeg at det hadde vert fint og sett hvordan dem smugla det, ikke forklarte hvordan de gjorde det.

Man trenger jo ikke å lage dokumentar om man skal følge logikken din, da kan man jo bare ha en svart skjerm med tekst og stemme som forklarer hvordan man produserer hasjen.

det blir to forskjellige ting -.-
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Synes det var en helt ålreit dokumentar jeg. Du må huske at den er myntet på vanlig folk som ikke har noen forkunnskaper om cannabis. De hadde nok heller ikke allverdens med penger å bruke på denne episoden. Men jeg er enig i at den ikke var sånn kjempegod, men langt ifra den verste dokumentaren jeg har sett.
Vis hele sitatet...
Igjen enda en grunn til å være til å gi rett informasjon.
Og man trenger ikke nå spesielt med penger for å gjøre en ordentlig research nå til dags.
Har ikke sett episoden selv, så skal ikke uttale meg om den var god eller ikke.
Jeg syns den var grei jeg
Har ingenting med OP å gjøre men alle som har interesse for produksjon,plantasjer og kultur rundt cannabis burde ta en titt på Strainhunters
Sist endret av Candlelight; 22. februar 2013 kl. 19:33.
Max nervevrak han eks-smugleren..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Max nervevrak han eks-smugleren..
Vis hele sitatet...
Nei , verre han MAX-reporteren.
Har du vert mere i utlandet hadde du nok skjønt hvorfor de er litt skeptisk når de skal filme og ikke kjøpe.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Nei , verre han MAX-reporteren.
Har du vert mere i utlandet hadde du nok skjønt hvorfor de er litt skeptisk når de skal filme og ikke kjøpe.
Vis hele sitatet...
Ja, han er jo nervøs fordi han ikke driver med slikt til daglig.

Eks-smugleren skal jo liksom være dreven i gamet, men virker som han tok seg litt vann over hodet når de dro ned på dette.

Liker at du vet hvor mye jeg har vært i utlandet.

Skjønner ikke hvorfor eks-smugleren ikke bare kjøpte til eget bruk, han var jo stein 90% av filminga der.
Jeg syns han tv-reporteren var skikkelig klein og ukomfortabel.
Forventet litt mer fra dokumentaren, var litt knapp og ble litt skuffet når den originale kontakten backa ut. Hadde håpet å se litt mer om hvordan det hele blir organisert og utført.
Finner mye på youtube/torrent fra både produksjon og smugling. Strainhunters som linka tidligere i tråden og f.eks National Geographic's Drugs Inc episode om hasj, blandt annet.

Eneste her er at det er litt kult at norske folk har laget en slik dokumentar og men jeg vil annta, uten å ha sett hele dokumentaren enda, at den ikke helt er på samme nivå som de andre som finnes.
Sist endret av Dos Equis; 22. februar 2013 kl. 22:37.
Er bare helt priceless at han karen heter Stein da
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Ja, han er jo nervøs fordi han ikke driver med slikt til daglig.

Eks-smugleren skal jo liksom være dreven i gamet, men virker som han tok seg litt vann over hodet når de dro ned på dette.
Vis hele sitatet...
De som driver med dette til daglig/organisert har vel hjerne nok til å holde seg unna dokumentarer
Marrokansk hasj = presset kief? Hva med afghan, nepal osv.?'
Trådstarter
6 11
Sitat av Mandokir Vis innlegg
De som driver med dette til daglig/organisert har vel hjerne nok til å holde seg unna dokumentarer
Vis hele sitatet...
Det jeg også tenker. Derfor vi ikke fikk sett så mye som jeg tenkte.
Det skulle være nervøsitet i luften når det skar seg med han førstemannen ;P
Sist endret av fjellheim; 23. februar 2013 kl. 03:17.
Liten del av den 'profesjonelle' smuglinga som foregår slik. At han kan tjene seg en god slant på å svelge 1kilo med primavarer og ta det med til Norge er nok meget tenkelig - Virka dog mer som en fyr som gjorde det for eget bruk en kun økonomiske motiver..
Finnes jo mange måter og smugle på, den beste, mest risikofrie og den kjappeste, er å bestikke tollerne, men her i Norge, så tror jeg det er nesten umulig.

Andre måter er jo, bilkjøring dette kan jo gjøres på flere måter, det beste er og velge en grense som blir lite brukt, og det sjeldent er tollere. Det jeg ville gjort i en sånn situasjon er å ha to biler, en som sjekker om det er tollere, kan gjerne være en veldig susepkt bil som ser fishy ut, men er helt clean. Så tar de kontakt, en liten stund etterpå, og forteller hva statusen er. Er det bare å kjøre, og håpe på det beste.

Fly er den mest riskye måten og smugle på, og ender alltid opp med at man må spise det, viss man snakker om 100g+.

Ellers ville jeg egentlig gått for båtsmugling, av en eller annen grunn føler jeg at det er mye sikrere og smugle via denne metoden, en noen andre.
Der man leier eller kjører selv til destinasjonen med fly etc, har en båt klar, vet ikke om det er noe spesiell grensekontroll i vannet, men igjen viss man tar den rette ruten, vil jeg tro at det skal være lett å unngå.
Dumper stashet stashet på en øde brygge, som ligger ett lite stykke unna, for noen til å hente det, mens du kjører båten til en destinasjonen du skal til, så møtes dere der.
De konkluderer nærmest med at det er Marokkos feil at det brukes hasj her i landet. De sier hvertfall at sålenge det dyrkes i Marokko vil det finne veien også til Norge. Det er en veldig enkel konklusjon. Om hasj plutselig forsvant fra alle andre land så ville det fortsatt blitt røyket hasj her i landet. Norsk produsert ville blitt ennå mer lønnsomt. Knark forsvinner aldri. Mennesker har hatt sug etter rus i tusenvis av år, det ligger i de fleste av oss.
Trådstarter
6 11
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Finnes jo mange måter og smugle på, den beste, mest risikofrie og den kjappeste, er å bestikke tollerne, men her i Norge, så tror jeg det er nesten umulig.

Andre måter er jo, bilkjøring dette kan jo gjøres på flere måter, det beste er og velge en grense som blir lite brukt, og det sjeldent er tollere. Det jeg ville gjort i en sånn situasjon er å ha to biler, en som sjekker om det er tollere, kan gjerne være en veldig susepkt bil som ser fishy ut, men er helt clean. Så tar de kontakt, en liten stund etterpå, og forteller hva statusen er. Er det bare å kjøre, og håpe på det beste.

Fly er den mest riskye måten og smugle på, og ender alltid opp med at man må spise det, viss man snakker om 100g+.

Ellers ville jeg egentlig gått for båtsmugling, av en eller annen grunn føler jeg at det er mye sikrere og smugle via denne metoden, en noen andre.
Der man leier eller kjører selv til destinasjonen med fly etc, har en båt klar, vet ikke om det er noe spesiell grensekontroll i vannet, men igjen viss man tar den rette ruten, vil jeg tro at det skal være lett å unngå.
Dumper stashet stashet på en øde brygge, som ligger ett lite stykke unna, for noen til å hente det, mens du kjører båten til en destinasjonen du skal til, så møtes dere der.
Vis hele sitatet...
Der er jeg veldig enig med deg, med all den åpne sjøen vi har her i Norge og nesten ingen til og passe på grensene som er så store så må jo dette være den beste måten!
Hundre kilo fint pulver tar ikke veldig stor plass i en båt, det kunne være pakket sammen med lodd for så å dumpe alt på nøye angitt posisjon. Da er det ikke behov for å gå i land og drogene er likevel enkle å nå. Så er det bare til å dykke på korrekt posisjon og hente opp skatten. Profitt.
Fint lite vits å dumpe alt på nøye angitt posisjon samt hente det, om politiet vet om det blir du tatt uansett, men sikkert en grunn til at norges største kokainbeslag ble gjort på en båt =)
Hva med å ha alt godt pakket inn under båten? Bare fra en krok eller noe.
Har vel blitt belyst ganske bra i det siste at båtveien til Norge er så og si åpen for alle. Blir du tatt så vet de som regel om opperasjonen, og da har det fint lite å si hvor genial din smuglemetode er..
Sitat av hideout Vis innlegg
Har vel blitt belyst ganske bra i det siste at båtveien til Norge er så og si åpen for alle. Blir du tatt så vet de som regel om opperasjonen, og da har det fint lite å si hvor genial din smuglemetode er..
Vis hele sitatet...
Har hørt at smuglere pakker inn sakene i salt og slenger det over bord hvis tollerne skulle komme. Saltet vil da løse seg opp og varene flyter opp til overflaten etter et par timer.
Liker at de valgte den streiteste programlederen. Så skjønner jeg godt at han erfarne smuglern blir nervøs når de møter folk uten å si at de bare skal filme
Syns det var så rart at de aldri fikk klargjordt på forhånd med produsentene at de bare skulle filme. Sitter igjen med en følelse at dette var ganske dramatisert. Uansett, kul dokumentar for en norsk lavbudsjetts produksjon.