Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2204
Har kjøpt 2 flasker pepsi max 0,5l på 2 forskjellige dager denne uken og begge flaskene har luktet jævlig utenpå. På den flaska jeg kjøpte idag så luktet det rotten kuk eller gammel fisk.. Veldig ubehagelig å lukte denne jævlige lukta hver gang man skal ta seg en slurk av flaska.

Jeg vet at flaskene skal gjennom en prosess hvor de blir spylt innvendig, men blir de egentlig vasket utvendig også? Den flaska jeg kjøpte tidligere denne uken luktet industrimaling eller noe..

Kvelte brusen i ett glass å drakk det. Så får ikke byttet det inn hvertfall.. Noe sjans for å sende inn flaska til Pepsi Max slik at de får lukte jævelskapen selv..?
Hvordan lukter "rotten kuk"? Hvordan har du klart å lukte det?

Send mail til Pepsi. Det er ikke noe nytt at ting kan skje under frakt, det hender fra tid til annen at all brusen på en pall er klissete, da fordi en flaske har gått i stykker eller lignende. Antar noe lignende har skjedd med din Pepsi i frakt. Du kan melke det for et gavekort, sikkert.
Du får sniffe på flaska før du kjøper den, da. Lukter den jævlig, ta en annen. Så får noen andre det problemet, og ditt problem er løst.




Edit:
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Veldig ubehagelig å lukte denne jævlige lukta hver gang man skal ta seg en slurk av flaska.

Kvelte brusen i ett glass å drakk det. Så får ikke byttet det inn hvertfall.. Noe sjans for å sende inn flaska til Pepsi Max slik at de får lukte jævelskapen selv..?
Vis hele sitatet...

What?

Uansett tror jeg ikke det er verdt bryet med å begynne å sende inn tomflasker. Du taper penger på forsending, og de som mottar den får en krone for panten.
Sist endret av psykorgasm; 22. februar 2013 kl. 10:53.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hvordan lukter "rotten kuk"? Hvordan har du klart å lukte det?

Send mail til Pepsi. Det er ikke noe nytt at ting kan skje under frakt, det hender fra tid til annen at all brusen på en pall er klissete, da fordi en flaske har gått i stykker eller lignende. Antar noe lignende har skjedd med din Pepsi i frakt. Du kan melke det for et gavekort, sikkert.
Vis hele sitatet...
Noen gang prøvd å ikke vaske kuken din på 2 uker?.. Vel, slik luktet det.

Har også opplevd at noen flasker er klissete, og det er forsåvidt greit. Foretrekker heller det enn at flaska og smaksopplevelsen blir ødelagt av stanken. Skal prøve å sende mail til Pepsi Max.
Sist endret av Lunat1c; 22. februar 2013 kl. 10:52.
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Noen gang prøvd å ikke vaske kuken din på 2 uker?.. Vel, slik luktet det.

Har også opplevd at noen flasker er klissete, og det er forsåvidt greit. Foretrekker heller det enn at flaska og smaksopplevelsen blir ødelagt av stanken. Skal prøve å sende mail til Pepsi Max.
Vis hele sitatet...
JESUS!!!!!!!!!! Kan du ikke heller ta dette med butikken? Få en ny flaske fra de? Hvorfor være så jævlig dramaqueen
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
JESUS!!!!!!!!!! Kan du ikke heller ta dette med butikken? Få en ny flaske fra de? Hvorfor være så jævlig dramaqueen
Vis hele sitatet...
Agreed. Det som nok har skjedd er at en flaske har knust, og så har det rennt nedover for så å bli på din flaske og bli illeluktende.
Hvis du poster det på pepsimax Norge sin facebook side, sender de deg bare videre til ringnes. Det er ikke pepsi max som fyller flaskene selv, men ringnes som gjør det. De baklager selvsagt men det er ikke noe de har noe med å gjøre eller kan bli beskyldt for. Omtrent all brusen i norge blir laget på samme sted og derfor vil det som har forekommet på din flaske også mest sannsynlig har skjedd på andre brustyper laget på samme sted.

For all del kan det jo hende at det har skjedd på butikken om du kjøpte all brusen der eller under transport.

http://www.ringnes.no/brands/brus/Sider/default.aspx
Sist endret av Exlr8; 22. februar 2013 kl. 14:10.
De blir nok ikke vasket utvendig, men hva er problemet med at flaska lukter vondt utenpå? Så lenge den er ren inn i gjør det jo ingenting, du kan helle brusa i et glass.

Uansett er det lite vits å sende den inn, den blir trolig ikke sett på og du får et gavekort på 50 kroner på kiwi. De sender deg et brev som du kan sende flasken i, det koster ikke deg noen ting, men det er mye stress for 50kr.
Sitat av happy violence Vis innlegg
De blir nok ikke vasket utvendig, men hva er problemet med at flaska lukter vondt utenpå?
Vis hele sitatet...
Hva med flasketuten, da? Og etiketter og lim skal jo bort?
Kan ikke forstå annet enn at den blir vasket utvendig på lik linje som vasking innvendig.
Sitat av psykorgasm Vis innlegg
Hva med flasketuten, da? Og etiketter og lim skal jo bort?
Kan ikke forstå annet enn at den blir vasket utvendig på lik linje som vasking innvendig.
Vis hele sitatet...
De blir nok vasket, mens innsiden blir spylt.
Chill the frruck down! Jeg river meg ikke akkurat i håret av dette problemet med brusflasker som lukter vondt, men det skal ikke være slik uansett. Så ro ned levra..

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Agreed. Det som nok har skjedd er at en flaske har knust, og så har det rennt nedover for så å bli på din flaske og bli illeluktende.
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket, så solgte de ikke brus som luktet sur kuk. Selv brus som er gått ut på dato lukter ikke slik. Og det fins HVERTFALL ikke brus som lukter indrustrimaling, så noe brus-lekkasje skyldes det ikke. Dessuten er lukta på tuten under troppa. Ser gjerne for meg at folk har hatt kjemikalier etc. på flaska og deretter pantet den, det kunne forklart industrimalings-lukta.

Skal prøve meg på en mail til Ringnes så får vi se hva som skjer.
Varer som lukter slik skal ikke komme igjennom bryggeriet, så vil tro det har skjedd etter flaskene har forlatt bryggeriet.

De har slike "luktemaskiner" som gjenkjenner hundrevis av lukter, for å vite når de er rene. Hvis flaskene lukter når de er på bryggeriet blir de enten vasket til de ikke lukter lenger, eller destruert. Avvik kan jo selvfølgelig skje, men lite sannsynlig med tanke på antall flasker som blir kjørt ut hver dag.
1,5 liters Pepsi Max-flasker kan lukte temmelig dritt til vanlig også.
Skru av korken, riv ut pakningen og gni litt på den og lukt på fingrene etterpå.
Jeg er temmelig sikker på at flere av dere kommer til å kjenne lukten av tåfis.