Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3240
Hei.

Jeg bestilte og mottok min Ihpone 5 i Desembe 2012, til å begynne med virket telefonen veldig bra (oppgraderte fra Iphone 4), og var ikke noen merkbare feil eller mangler. Den hadde ikke riper eller merker som jeg har lest noen har hatt problemer med.

Men etter en kort stund lå jeg merke til at jeg har vesentlig dårligere dekning enn hva jeg tidligere har hatt med min Iphone 4, da sammenlikner jeg hvordan dekningen var og er nå ved samme steder, der iblandt på jobben hvor jeg nå har problemer med å få inn 3g nett, og den veksler mellom 3g og edge hele tiden, og internett går utrolig seint. Med min tidligere Iphone 4 hadde jeg aldri noe problemer med dette.
Det skal sies at jeg nå har Tele2 på min Iphone 5, hvor jeg tidligere hadde Telenor på Iphone 4.
Etter å ha lest litt rundt på nettet har jeg sett aldri har hatt samme problemer uavhengig av operatør.

Så over til min nylige oppdagelse, skjermen har begynt å løsne oppe på høyre side. Dvs at den nå stikker 1mm/1,5mm ut i forhold til andre siden, og jeg kan trykke den inn igjen hvor den da bare kommer rett ut igjen når jeg slipper trykket. Skjermen virker ellers akkurat slik den skal.

Er det andre her inne som har vært borti dette problemet?
Nei, nei og nei. Om du kjøpte mobilen direkte fra Apple, ring de. Så får du en ny på døren innen en uke etter de har hentet mobilen hos deg.
Nå er mobilen kjøpt på Tele2 sin nettside.
Har ringt de og hørt med de, de sender meg en konvolutt i posten så jeg kan sende telefonen tilbake til de.

Er egentlig bare interressert i å høre om det er andre som har opplevd det samme spesielt med skjermen.
Er typisk at de finner på en merkelig unnskyldning på at det er min feil at skjermen er løsnet osv. Så får jeg verken ny telefonen eller noe.
Må bare si at min mobil funker på akkurat samme måte, jeg har mye dårligere dekning enn med talkmore som jeg hadde før på min Iphone 4s.
Men min mobil bryter kontakten mitt i en samtale, også må jeg vente 3 sekunder før dekningen er tilbake, dette skjedde heller ikke med talkmore.
Jeg ringte og fortalte dette til tele2`s kundeservice, de anbefalte meg og skru av 3G`en.
Huh, siden hun jeg snakket med ikke virket som ei som jeg kunne begynne og argumentere mot uten at hun ble skjelven i stemmen, ringer jeg heller ei annen gang.
Dette er jo bare helt idiotisk, de sa dekningene dems skulle være like god som alle andres om ikke bedre.
Slik jeg har forstått det med Tele2, ut ifra det som de selv skriver på sine nettsider er at de har akkurat like god dekning som Netcom, da de bruker Netcom sitt nett, og at de i tillegg har begynt å bygge ut sitt eget nett for å få enda bedre dekning.

Hvis det er slik da at det ikke er noe gale med Iphone så kan ikke Tele2 ha like god dekning som Netcom, da min samboer har Netcom, mobil Samsung Galaxy S3 og mye bedre dekning enn meg ved flere anledninger, og da står jeg med begge mobilene i hånden.

Jeg har på følelsen av at det er noe gale med mobilen min og ikke Tele2.
For min del blir det hvertfall helt idiotisk hvis jeg må slå av 3g for å få bedre dekning da det er 3g dekningen jeg sliter med.

Får vel egentlig bare vente å se hva de sier etter de har sett på telefonen min hos Tele2.
De nyeste mobilene på markedet har betydelig dårligere dekning enn de eldre. Det gjelder ikke bare iPhone 5.
Jeg har ikke noen av de nevnte problemene. Men jeg tror at produksjonen av iPhone 5 gikk litt over stokk og stein. "Scuffgate" var jo en ting, også sier du at skjermen din har løsna. For dårlig, derfor er jeg også rimelig sikker på at Apple ønsker å reparere dette/ gi den en ny telefon.

Ang. dekninga er det for min del tvert om. Har en går langt oppi skauen på sørlandet, og har tradisjonelt sett måtte finne meg i at det ikke er dekning der. Når jeg var der sist klarte jeg å motta og sende meldinger uten særlig mye trøbbel, og hadde visse steder i huset så mye som to streker. To streker mer enn vanlig altså. Dette er med Telenor, NetCom's nettverk kan man bare glemme der oppe.
Apple produserer i Kina og da blir iPhone 5 mye dårligere kvalitet og Apple tjener mer. Har jeg hørt da.
Sitat av Grådigpeisen Vis innlegg
Apple produserer i Kina og da blir iPhone 5 mye dårligere kvalitet og Apple tjener mer. Har jeg hørt da.
Vis hele sitatet...
Ehh, hvilken relevans gir denne kommentaren? Han sammenligner sin iPhone 4 med iPhone 5, og sier problemene ikke oppsto på den tidligere modellen. Både iPhone 4 og iPhone 5 er produsert i Kina. Dessuten, alle undevurderer Kina. Ja, jeg har sett enkelte av videoene til fabrikkene, og det ser ikke bra ut. Men ting kan produseres vel så bra, hvis ikke bedre i Kina kontra f.eks USA. Grunnen til at selskaper produserer ting i Asia er fordi arbeiskraften er billigere. Dessuten hadde alle tingene dine vært mye dyrere om de var produsert i land utenfor Asia o.l. Du får rett og slett mer for pengene.
Har også venner som opplever ekstremt dårlig dekning i sentrale strøk i storbyen jeg bor i etter å ha byttet til iPhone 5 med Tele2.

Selv har jeg samme telefon, dog med Telenordekning. Har ikke merket noen problemer.

Biter dog merke i at telefonen sliter vekk fargene i kantene ganske fort... det irriterer meg.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
De nyeste mobilene på markedet har betydelig dårligere dekning enn de eldre. Det gjelder ikke bare iPhone 5.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette?
Sabeltanns høyrehånd
Etter det jeg har hørt viser det seg slik at det er kun Telenor i Norge som har egne antenner. Kanskje det er pga Tele2 ikke har bra signaler i området du bor?