Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5877
[CENTER]http://sa-mp.com/images/logo.gif[/CENTER]
Heisann folkens!

De fleste av dere har hørt om Grand Theft Auto: San Andreas også kjent som GTA:SA. Men jeg er ikke så sikker på om at dere har hørt/prøvd GTA:SAMP, for det meste bare kalt SA-MP.

Det er utrolige mange servere, og da snakker jeg og forskjellige servere som for eksempel Deathmatch (DM) servere, team deathmatch (TDM) servere, Cops 'n' robbers servere, roleplay servere, roleplay gaming servere. Forskjellige scripts, og mange forskjellige plugins, filterscripts og gamemodes det som er hele spillet på en måte, dere har nok mest sansynligvis hørt om gamemodes. Det er sikkert mange av dere som har hørt om SA-MP eller spiller SA-MP, men jeg vil ha flere norske folk som spiller SA-MP, uten grunn egentlig.

Jeg selv spiller på en kjempe stor internasjonal SA-MP server, basert i Los Santos (den første byen man starter i på GTA:SA). Den er eid av en norsk person faktisk, ikke dårlig det? De er en av de største, internasjonale og seriøse serveren som er basert på rollespill. De har et helt insane bra system. De har en MySQL basert roleplay sa-mp server? helt utrolig hvordan de har klart det. Men ikke for å reklamere, men jeg vil bare notere dere at dette er en kjempe bra server. Man må selvsagt være kjempe god i Engelsk for å bli med på den serveren. Besøk de hos LS-RP.com om dere er mer nysgjerrig.

SA-MP Generelt, det er et stort samfunn, med folk rundt om i hele verden. Det er et offisielt forum, og en offisiell webside. Besøk de på www.sa-mp.com, eller forumet på www.forum.sa-mp.com. Du kan scripte server selv, eller laste ned ferdig lagde gamemodes. Det er ganske enkelt å sette opp en server, men det er litt vanskelig å scripte en selv fra grunn av.

Jeg har GTA:SA installert på datamaskinen min, men ikke SA-MP? Koster det?
Nei, SA-MP er helt gratis om du har GTA:SA. Det er bare å laste ned en SA-MP client (0.3x er den nyeste versjonen som ble lansert for få uker siden) på www.sa-mp.com/download og der kan du både laste ned window/linux server eller sa-mp client. Ganske simpelt for å si det mildt.

Hvor finner du servere? Du kan finne det ved å laste ned SA-MP clienten, også deretter går på "Internet" eller "Hosted" på clienten, helt nederst. Der vil du få opp en liste med enten servere som er online, eller hosted. Du kan også finne reklamer om servere på SA-MP forumet, ved å gå på Server Advertisement.

Jeg har noen problemer med SA-MP installeringen, hvordan kan jeg fikse dette? Du kan enten gå på forumet også lage en tråd om det på det offisielle SA-MP forumet, og du vil fort få svar fra andre brukere, eller beta testers, moderatorere eller administratorere. Dette er et ganske stort samfunn, så mest sansynligvis får du et svar relativt kjapt. Du kan også kontakte meg ved å sende en melding på dette, eller SA-MP forumet. Bruker samme navn på begge forumene, så det er ikke en big deal.

Vil du spille med meg, så er det bare å kontakte meg. Joiner gjerne, men liker best rollespill ved medium-heavy roleplay level, kan gjerne lære deg rollespill om du vil det. Bare å kontakte meg, don't worry!

Jeg har ikke noe mer å si om SA-MP, anbefaler deg å teste det dersom du har GTA:SA, kjempe gøy!
funker dette med en ulovlig versjon?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av fatfro Vis innlegg
funker dette med en ulovlig versjon?
Vis hele sitatet...
SA-MP funker som oftest helt fint om du har cracka San Andreas ja. Vet ikke med den serveren TS linket da.
ja det funker med det, spiller selv på roleplay server og stortrives
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
er ikke mta bedre enn sa-mp?
Trådstarter
20 1
Nei, jeg liker SA-MP bedre.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
er ikke mta bedre enn sa-mp?
Vis hele sitatet...
syntes at SAMP er 10 ganger bedre en MTA
Sitat av Rizna Vis innlegg
syntes at SAMP er 10 ganger bedre en MTA
Vis hele sitatet...
kanskje bedre hvis dere begrunner hvorfor?
Finnes det enn sånn til PS3 ?
Trådstarter
20 1
Det er flere spillere på SA:MP enn det der er på MTA. Og MTA er det fult av sånne modifikasjoner osv som jeg ikke liker. Grunnen til det? Nei, jeg bare liker det ikke rett å slett. MTA lagger jo ikke så mye som MTA, men uansett jeg syntes SA:MP er bedre. Jeg vet ikke om det fortsatt er slik at MTA serveren kun kan ha 128 brukere, kanskje det har blitt endret.
Sitat av Potittgull Vis innlegg
Finnes det enn sånn til PS3 ?
Vis hele sitatet...
San Andreas finnes jo ikke en gang til PS3.

og nei, det ville ikke vært mulig.
Sist endret av RabbitPen; 16. februar 2013 kl. 20:39.
Trådstarter
20 1
Sitat av Potittgull Vis innlegg
Finnes det enn sånn til PS3 ?
Vis hele sitatet...
Nei, det fungerer kun på PC.
SAMP er en klassiker ja, mye gøy med det på lan. Sist jeg prøvde det gikk det ikke ann å spille mer enn noen minutter før det crasha.

MTA ser penere ut men selv foretrekker jeg SAMP, er kanskje en vanesak men jeg synest MTA blir for rotete og er rett og slett ikke like gøy som SAMP, men det har en del features som er mye bedre og mye mer avanserte enn SAMP har, det skal dem ha.
Oh, SA-MP. Har spilt det i 4 år og er drita lei.
Jeg foretrekker MTA. Elsker DM Racing, og mulighetene for hva du kan lage og gjøre i MTA er mye større.
Sist endret av WriteXRiot; 16. februar 2013 kl. 21:00.
Hvordan kobler jeg meg til en server? Hva er rcon passord?
Sitat av happy violence Vis innlegg
Hvordan kobler jeg meg til en server? Hva er rcon passord?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke skrive inn passord bare trykk "connect" så skal det funke
Sitat av fatfro Vis innlegg
San Andreas finnes jo ikke en gang til PS3.

og nei, det ville ikke vært mulig.
Vis hele sitatet...
Jo , men bare i store . Kall det en "kopi"
Sitat av iColdman Vis innlegg
Du trenger ikke skrive inn passord bare trykk "connect" så skal det funke
Vis hele sitatet...
Nei, jeg får bare opp unable to execute på alle jeg prøver....
Sist endret av happy violence; 16. februar 2013 kl. 21:36.
Du Balshaw? kan du lage et eksempel application til meg får og registrere? den blir alltid denied.. or svarer jo riktig, orker du og bare gi eksemple? så kan jeg endre
Mta er mer GUI basert
Trådstarter
20 1
Altså det fungerer ikke å kopiere andres søknader, det har et så sinnssykt bra system så det er umulig å cheat der på en måte. Men du kan se på min som et eksempel, men hus å rediger den litt.


Character Name: Thomas_Balshaw
Origin: Los Santos
Gender: Male
Age: 24

Background Story:
The 12th of April a little boy named Thomas Balshaw was born at a hospital in Los Santos, 1986. At the date Thomas was born, was not a normal day. It was a special day for the Balshaw's family. They all were glad because the little boy successfully was alive. They all was worried since Emilia Balshaw was in a little accident and after a few days later she got injures in her stomach. Thomas Balshaw was born at 12:43 PM by her mother Emilia Balshaw.
Thomas Balshaw grew up at Rodeo in the 1990's with his mother. Thomas was young when his father left, he was in the military.. in the war to be specific. Thomas Balshaw was not known with his father, didn't even remember who it was. Thomas has a lot of questions about the father's family side. Who was them and where was they from? In 1999 when Thomas was thirteen years old; he started on the teenager school. Thomas wasn't the most popular boy at the school. He was constantly bullied by a few fellas as thought they were the king of the school.

Thomas got tired of the bullying, so he decided to leave Rodeo. Thomas's mother and Thomas moved to Jefferson. Thomas started his life on new, got new friends and new hobbies. Thomas got a lot of friends and all on the school were friendly. Thomas's family wasn't rich, and her mother was just a chef at a small restaurant. And Thomas's father was in the military, and he didn't know if his father was dead or alive. He thought about it all the time and cried for himself. It was that day he made a agreement with himself. In the agreement it said; you shall live your life, get high education, make a family and be yourself. Thomas grew up and got high education. When Thomas was nineteen his mother died of heart problems - Thomas was alone. Thomas has no mother and he wanted to find his father again, however, he could also be dead.

Thomas bought an apartment at Idlewood. Thomas took over her mothers vehicle, the money as well. Thomas knew where his father was; but not the exact area. Thomas knew that his father was at Las Venturas, Area 69 military base. Thomas decided to take a trip over to Las Venturas, Bone County. It was not just a trip, also a search after his father.
Thomas drove to Area 69 and got spot on a lot of tanks and other dangerous vehicles. He drove into a gate where it was two military gate guards that walked towards him. Thomas started crying while he saw around himself, helicopters and tanks everywhere. He asked for some information about his father, he didn't know the name and called his father Mr.Balshaw. I am looking for Mr.Balshaw, do you know about any man with this name? He left his phone number and some information about himself and flew back to Los Santos.

Thomas got a happy message about his father. His name was Frederick Balshaw, and was still alive and didn't work for the military anymore. He worked for a trucker company as a director, I was impressed. I told him about my life, and that my mother was dead.
Thomas met his father once time a month and we had a lot of fun, and Thomas started working for his fathers trucker company as an assistance director for the company at Los Santos that was based at El Corona, just a half hour away from my apartment.

Have you got any past RP experience on SA-MP or another game? If past RP experience on SA-MP, what server(s) was it and what was your IG name(s)?
I don't have any special past experiences, but of course I have roleplayed on many different servers with different characters. Most of the characters has I been roleplaying as a guard or an officer. I uses Thomas Balshaw as my name on all the servers that I am playing on, but of course - I will join this community to start a new character life.

The server I have been playing at is for example Impact Gaming Role Play, Project Reality Roleplay and True Roleplay. Also owned my own community, but I closed it down.

What is our policy on rape, robbing and scamming?
On LS-RP you've to make an decision if you want to rape someone, there all the involved parties agrees. If not, are you /not/ allowed to rape.
If you are planning to rob, you've to be sure that the player has past level two, and you cannot rob more money/things than 500 dollars. You cannot rob before you are in level two yourself. If you shall scam someone, you've to be over level ten, and the player that you are planning to scam is also needed to be over level ten. You cannot scam more than 50,000 dollars. No OOC scamming or robbing is allowed, everything have to happen in character, without talking about it OOCly. You are not allowed to kill that person that robbed/scammed you after the robbery/scam, unless the person is showable or making up to it. Every bank robberies requiring admin permissions, there you will have to tell the administrator how exactly you are going to do it, and the permissions has to be granted/accepted before you're doing the robbery. Also there is needed with atleast 6 PD members or/and SD members online, and on duty. You are not allowed to commit crimes in special areas such as the Police Department, City Hall, Airport, banks, vehicle dealerships, mall and the sheriff department. House and vehicle scams is not allowed, but weapon and drugs scams are allowed, but multiple scamming is not acceptable.

Explain some roleplaying terms, like metagaming and powergaming, and give examples to each.
Metagaming is when you are using OOC information ICly, such as looking at the nametag above the head, then say it on the IC chat, that's not allowed. For example if it is an admin, the persons says "hey administrator, how are you" in in characer chat, thats metagaming, also mixing by the chats. Or if a person comes towards you and says "hello Thomas" for example without knowing my name ICly.

Powergaming is when you are forcing roleplaying, dosen't give the persons chances in the roleplay, or doing something that is completly unrealistic or not possible in real life. For example that you are pushing someone in your vehicle, closes the door by /me and start driving away without giving him any chances. Or if you are getting a AK-47 from your arms, roleplaying that - thats not good at all.

Jeg tror de faktisk fikk nye regler i går, om jeg leste rikitig. Iallfall jobber de med nye regler, så jeg anbefaler deg å sjekke reglene på forumet dems. Også må du bruke mye tid på søknaden din, også må du huske hva du skriver (anbefaler deg å ta kopi av søknaden når du har sendt den).
Sist endret av Balshaw; 17. februar 2013 kl. 10:38. Grunn: Markerte spørsmålene med tykk skrift.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vis du ikke klarer å registrere deg selv så burde du ikke spille på serveren. Men kan anbefalle deg og kikke litt på rules osv, og søk på google om feks, Metagaming og Powergaming etc, det du ikke får til.
Trådstarter
20 1
Sant så sant, men selvsagt de har jo lagd en link der du kan trykke (ved søknaden når du får spørsmål om reglene) som du kan gå inn på. Der står alt godt forklart, og ganske enkelt å forstå. Men du må ikke kopiere og lime inn, da blir du nokk denied Og om du skal spille på LS-RP må du være ganske god i Engelsk og i å roleplaye + følge reglene. Om dette er nytt for deg, anbefaler jeg deg å starte på en RPG eller light RP server.
Halla!

Jeg har lyst å roleplaye med dere! Serveren er Medium/Heavy Roleplay og den er engelsk. Join da!
Kontakt meg her eller på skype for spørsmål! (FredagYo)


Address: 91.121.111.162:7782