Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1493
Onkelen min ønsker en gamign kontroll til PC-en sin. Han har allerede sett på Razer Onza, men jeg syntes denne så litt gammel ut. Finnes det noen bedre, eller duger denne fortsatt? Må være kompatibel med PC (via USB), og kunne kjøpes fra en fysisk butikk i Oslo (lørdag er fristen)!

Razer Onza: http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...t&artnr=460829
Stikk på random Spaceworld o.l

Si at du skal ha en Xboxkontroll med USB(eller trådløs adapter, noen har det og)

Betal

Live happily ever after!
Sitat av Chario0z Vis innlegg
Onkelen min ønsker en gamign kontroll til PC-en sin. Han har allerede sett på Razer Onza, men jeg syntes denne så litt gammel ut. Finnes det noen bedre, eller duger denne fortsatt? Må være kompatibel med PC (via USB), og kunne kjøpes fra en fysisk butikk i Oslo (lørdag er fristen)!

Razer Onza: http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...t&artnr=460829
Vis hele sitatet...
Bare kjøp en vanlig Xbox kontroll for Windows, de fleste IT/Games-butikker har det. Enten wireless eller wired.
Jeg kjøpte en xbox controller med USB fra gamestop 250,-kr kosten den, funker bra til alle spill jeg har prøvd den på.
Sist endret av Iluwu; 15. februar 2013 kl. 00:52.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Jeg kjøpte en xbox controller med USB fra gamestop 250,-kr kosten den, funker bra til alle spill jeg har prøvd den på.
Vis hele sitatet...
Gjorde det samme selv og den lever enda 3 år etter.
Den registreres som en standard xbox kontroll i spill som normalt støtter dette.
Andre spill vil registrere den som en generic gamepad.

Jeg kjører 2 driversett jeg kan veksle mellom når jeg vil bruke den på andre spill eller i emulatorer hvis jeg vil ha rumble o.l.
Det kan du forsåvidt gjøre med andre xbox kontrollere.

Eneste problemet jeg har hatt er at plastikken inni venstre analog gnagde seg gjennom gummien slik at hele toppen løsnet. (mulig jeg kan ta litt hardt i når jeg kjører fort i bil )
Limte den bare på med litt superlim så var den fin igjen.
PS3 kontroll og USB med Emulator funker og vis man liker det layouten bedre.
har prøvd å kobla xbox kontroll tll pc'n før men da måtte jeg laste ned en driver.
måtte dere andre det å?

fikk det nemmelig ikke til
Skulle hjulpet om jeg var ved PC'en nå, men denne gang ei.


Det jeg gjorde var å kjøre emulator.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Er ikke alle slike 360 kontrollere med USB plug and play? Jeg har aldri tuklet med emulator/drivere.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Er ikke alle slike 360 kontrollere med USB plug and play? Jeg har aldri tuklet med emulator/drivere.
Vis hele sitatet...
Jeg måtte ha drivere får å spille Darksiders 1&2
Sitat av koalafant Vis innlegg
har prøvd å kobla xbox kontroll tll pc'n før men da måtte jeg laste ned en driver.
måtte dere andre det å?

fikk det nemmelig ikke til
Vis hele sitatet...

Last end motionjoy gamepad tool. http://www.motioninjoy.com/download
Alt du trenger for at PS3 kontrolleren skal funke.
Kan si så mye som at den Onza-kontrolleren er noe forbanna drit. Jeg kjøpte en slik til kompisen min, og det tok ikke lange tida før den var ødelagt. Og ja, dette var med normalt bruk.

Jeg har en vanlig kablet Xbox-kontroller liggende som er rundt 5-6 år gammel. Den funker like fint enda.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Last end motionjoy gamepad tool. http://www.motioninjoy.com/download
Alt du trenger for at PS3 kontrolleren skal funke.
Vis hele sitatet...
for det første så har jeg ikke ps3 kontroll.
for det andre så vil jeg ikke ha en ps3 kontroll.
for det tredje gud har aids.

Leste at trådløs xbox 360 kontroll med usb lader ikke funker, man måtte ha xbox kontroll med ledning noen som kan bekrefte/avbekrefte dette?
Sist endret av koalafant; 15. februar 2013 kl. 23:26.
Sitat av koalafant Vis innlegg
Leste at trådløs xbox 360 kontroll med usb lader ikke funker, man måtte ha xbox kontroll med ledning noen som kan bekrefte/avbekrefte dette?
Vis hele sitatet...
Det de mener er at ladekabelen ikke fungerer for annet enn lading. Det du trenger er en trådløs Xbox-kontroll og en wireless receiver. Bruker dette selv, og det fungerer veldig bra.
Kjøpte denne selv for ca. et år siden, og har hatt null problemer. Drivere følger med, men det er på en pitteliten CD(husker ikke hva det heter atm), men de kan enkelt lastes ned fra nettet.