Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 984
Hei, jeg holder nå på å lære meg markup og litt programmering (php)... Og til det prøver jeg meg på en nettside, men nå har jeg oppdaget at jeg når jeg bruker victormc.dyndns.org/index/ så fucket alt seg opp, imens victormc.dyndns.org/index funker helt fint, er det noen måte jeg kan fikse dette på?

Bruker bootstrap btw.

victormc.dyndns.org/index og victormc.dyndns.org/index/ altså.
skift

HTML-kode

<link href="css/bootstrap.css" rel="stylesheet">
til

HTML-kode

<link href="/css/bootstrap.css" rel="stylesheet">
starter du uten "/" vil den fortsette på nettadressen du har i nettleseren. Siden "/index/" leses som en mappe vil den derfor prøve å laste css-filen fra "victormc.dyndns.org/index/css/boostrap.css"
Sist endret av norboost; 4. februar 2013 kl. 19:45.
Got root?
Trådstarter
Sitat av norboost Vis innlegg
skift

HTML-kode

<link href="css/bootstrap.css" rel="stylesheet">
til

HTML-kode

<link href="/css/bootstrap.css" rel="stylesheet">
starter du uten "/" vil den fortsette på nettadressen du har i nettleseren. Siden "/index/" leses som en mappe vil den derfor prøve å laste css-filen fra "victormc.dyndns.org/index/css/boostrap.css"
Vis hele sitatet...
Takk! Du sparte meg akkurat for utrolig mye hodebry

Sitat av norboost Vis innlegg
skift

HTML-kode

<link href="css/bootstrap.css" rel="stylesheet">
til

HTML-kode

<link href="/css/bootstrap.css" rel="stylesheet">
starter du uten "/" vil den fortsette på nettadressen du har i nettleseren. Siden "/index/" leses som en mappe vil den derfor prøve å laste css-filen fra "victormc.dyndns.org/index/css/boostrap.css"
Vis hele sitatet...
hvis du ser på /index/ så funker ikke karusellen nå. Noen råd?

Jeg så bla. at VG gjorde slik at / i slutten av url ble 404, og her på freak blir jo / fjernet, og du kommer på urlen uten /

Sitat av norboost Vis innlegg
skift

HTML-kode

<link href="css/bootstrap.css" rel="stylesheet">
til

HTML-kode

<link href="/css/bootstrap.css" rel="stylesheet">
starter du uten "/" vil den fortsette på nettadressen du har i nettleseren. Siden "/index/" leses som en mappe vil den derfor prøve å laste css-filen fra "victormc.dyndns.org/index/css/boostrap.css"
Vis hele sitatet...
og hvis man prøver http://victormc.dyndns.org/index/indexrldsfkjg så kommer det ingen 404
Ikke sett denne før nå, men er litt vanskelig å svare ytterligere uten å se mer kode.