Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3257
Hei, er det noen som vet hvor jeg kan skaffe en skikkelig kraftig strikk, så kraftig at den kan dra mennesker og andre ting? Mener da mennesker emd skateboard, ski eller lignende.
Spørs jo litt hvordan du ønsker den i forhold til bruk. F.eks kan strikk til snørekjøring med hund funke sånn jeg forstår deg. Da får du jevnt drag uten rykk og napp. Finnes i alt av hundesjapper.

Biltema har endel til båt som kan brukes, fortyningsfjær i kombinasjon med tau f.eks. Slepetau til bil kan brukes.

Men skal du faktisk bruke det bør det være tilpasset, ellers mister du mye energi i strikken.
trygve's Avatar
Trådstarter
Strikken skal jeg bruke til å dra personer på twintip o.l. Altså den skal festes til en stolpe eller lignende, draes opp til "løperen" så skal han gripe strikken så han får mye fart.
Se etter gummislanger om du skal kjøre diy. Gummislanger overlever lenger, har mer spenn og generelt "bedre" enn strikk til slike formål. Eventulet kjøp en ferdig bungee, regner med at det er verdt pengene med tanke på innkjøp av andre materialer og nedlagt arbeid.
trygve's Avatar
Trådstarter
Hvor får jeg kjøpt gummislanger da?
Jeg har prøvd BansheeBungee til å dra folk på ski. Det som er, det er at de er så stramme (hvertfall på starten), så man trenger 4 mann for å dra den opp skikkelig.. Det er et veldig minus hvis man bare er 2 feks.

Hva skal du bruke det til?
trygve's Avatar
Trådstarter
Twintip, men bangee er litt dyrt
Ja, helt enig. Det jeg og noen kamerater har tenkt på, det er å bruke en gammel motor av et slag (scooter i dette tilfellet), ta av bakhjulet, og feste et slags tau rundt en rull der dekket skulle vært. Altså gasse - drar inn tauet ganske fort - masse fart - hitte streetrailen - shots - profit
Sitat av trygve Vis innlegg
Hvor får jeg kjøpt gummislanger da?
Vis hele sitatet...
Typ byggforetnninger ol. Eventuelt fra en produsent
bangee bungee har jeg og det er virkelig kraftig
kjøp deg en rull med "surgical tubing" og legg de dobbelt til du får passelig bra kraft i de.

har selv lagd en mega sprettert med slike og skøyt vannmeloner ~20 meter
trygve's Avatar
Trådstarter
Sitat av elkjip Vis innlegg
kjøp deg en rull med "surgical tubing" og legg de dobbelt til du får passelig bra kraft i de.

har selv lagd en mega sprettert med slike og skøyt vannmeloner ~20 meter
Vis hele sitatet...
Hvor får jeg kjøpt det da?
Sitat av elkjip Vis innlegg
har selv lagd en mega sprettert med slike og skøyt vannmeloner ~20 meter
Vis hele sitatet...
Det høres dritfett ut