Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 946
Hei Freaks!

Har lenge sett etter en smarttelefon som utfyller mine "mobilkrav"...
Til slutt endte jeg opp med den fantastiske LG Nexus 4. Problemet er at LG selger nexusen til dobbelt pris i Norge enn de gjør i Google Store. Vil ikke kjøpe en mobil, bare fordi den er fra Norge, når du får den samme telefonen for halvparten av den norske prisen i utlandet!!!!

Derfor lurer jeg på hvor det lønner seg å bestille Nexus 4? Har ikke all verdens erfaring med bestilling fra nett, så er det noen som vet om en trygg side, som selger billig og leverer raskt?

Setter STOR pris på svar!
Ja, det ser bedre ut og handle fra utlandet, men du må huske på et par ting!
Toll: 10,7% av salgsprisen (?)
Moms: 25% av salgsprisen.

Og i tillegg, skulle det oppstå problemer med din telefon så må du sende den til utlandet, som kan skape vansker.
Det er også stort sett lengere ventetid ved bestilling.

Så regn litt på det, er ikkje alltid det lønner seg.
Sitat av Toseki Vis innlegg
Ja, det ser bedre ut og handle fra utlandet, men du må huske på et par ting!
Toll: 10,7% av salgsprisen (?)
Moms: 25% av salgsprisen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke toll på elektronikk så det er bare momsen som kommer i tillegg, pluss et fortollingsgebyr.
Sitat av jakWin Vis innlegg
Hei Freaks!

Har lenge sett etter en smarttelefon som utfyller mine "mobilkrav"...
Til slutt endte jeg opp med den fantastiske LG Nexus 4. Problemet er at LG selger nexusen til dobbelt pris i Norge enn de gjør i Google Store. Vil ikke kjøpe en mobil, bare fordi den er fra Norge, når du får den samme telefonen for halvparten av den norske prisen i utlandet!!!!

Derfor lurer jeg på hvor det lønner seg å bestille Nexus 4? Har ikke all verdens erfaring med bestilling fra nett, så er det noen som vet om en trygg side, som selger billig og leverer raskt?

Setter STOR pris på svar!
Vis hele sitatet...
Du blir nok nødt til å bruke en VPN eller lignende til å bestille fra googles nettbutikk, og få den sendt til noen som kan sende den videre. Totalt blir det vel cirka 3000 kr.
jakWin
Trådstarter
16 0
Takk for bedre innsikt i utenlandshandel på nett!

Er det noen sider dere vil anbefale? utenom ebay, amazone og de andre større sidene..
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Kjøp fra Netonnet. Det er verdt det. Den norske forbrukerkjøpsloven er verdt 800 kroner lett. Du har 1 eller 2 år garanti og 5 år med reklamasjon.