Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1602
hei, plages med lydforstyrrelse i bilen når jeg bruker spotify.. noen som har noen triks for at dem går bort ? spiller offline
Hva slags lydforstyrrelse? Er den koblet inn på AUX?
Sist endret av Fuzzybossen; 29. desember 2012 kl. 01:51.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg antar at du har en eller annen form for platform koblet til lyd-anlegget ditt gjennom AUX kabel. Om du prøver å spille av lyd gjennom AUX som ikke er spotify (for eksempel en ringelyd om det er en mobiltelefon), har du da de samme problemene? Hvordan vil du beskrive lyden?

Grammatikk:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Tegnsetting skal som regel foregå innenfor hermetegn. Når jeg bruker parentes, skal da tegnsetting være innenfor parentesen?
Tegnsetting skal som regel foregå innenfor hermetegn. Når jeg bruker parentes, skal da tegnsetting være innenfor parentesen?
Vis hele sitatet...
Tegnsetting i denne forbindelsen skal være innenfor parantes ja.
Sist endret av Fuzzybossen; 29. desember 2012 kl. 01:53.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Prøv også med motoren av, men med anlegget på. Det høres rart ut med forstyrrelse med offline-modus, hvis virkelig er støy fra mobilen ville jeg vurdert en litt lenger avstand fra spilleren, evt skjermet AUX-kabel.
Det er ikke uvanlig med støy på anlegget i bil. Ofte er det støy fra dynamoen. Sjekk om støyen øker med turtallet.
Da må du få bedre jording.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Tegnsetting i denne forbindelsen skal være innenfor parantes ja.
Vis hele sitatet...
Nei, hvis det er kommaet dere snakker om, så er det riktig at det skal være utenfor (slik Sio gjorde).
Sist endret av Gamgee; 29. desember 2012 kl. 03:16.
Hadde det vært dynamostøy skulle han jo hatt det på andre lyskilder også

Sjekka en annen kabel/dyttet kabelen langt nok inn? Brent meg på sistnevnte alt for mange ganger xD
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Hadde det vært dynamostøy skulle han jo hatt det på andre lyskilder også

Sjekka en annen kabel/dyttet kabelen langt nok inn? Brent meg på sistnevnte alt for mange ganger xD
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Det kan være at det blir jordsløyfe(?) om mobilen er koblet til lading mens han spiller av spotify fra mobilen og støyen forplanter seg fra mobilen og inn på anlegget.

Forsøk å ikke ha mobilen/laptop/nettbrett til lading mens du bruker spotify og se om det endrer støyen. Da er det jording.
Sitat av Gamgee Vis innlegg
Nei, hvis det er kommaet dere snakker om, så er det riktig at det skal være utenfor (slik Sio gjorde).
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte på anførselstegn altså hermetegn som Sio snakket om.

Edit: Ser nå at jeg misforstod spørsmålet til Sio litt her ja.
Sist endret av Fuzzybossen; 29. desember 2012 kl. 04:04.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Gamgee Vis innlegg
Nei, hvis det er kommaet dere snakker om, så er det riktig at det skal være utenfor (slik Sio gjorde).
Vis hele sitatet...
Posten tilhører grammatikk-debatten.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Hvorfor mener du at kommaet skal være utenfor?
Etter noe googling fant jeg elendige (ærlig talt) kilder som skrev at parenteser indikerer et "eget univers," så og si. Dermed skal alle tegn som tilhører parentesene settes innenfor, mens tegn som tilhører setningen som en helhet skal stå utenfor.

Det kan jo potensielt by på problemer, men jeg kommer ikke på noen eksempler akkurat nå.
Sitat av Sio Vis innlegg
Hvorfor mener du at kommaet skal være utenfor?
Etter noe googling fant jeg elendige (ærlig talt) kilder som skrev at parenteser indikerer et "eget univers," så og si. Dermed skal alle tegn som tilhører parentesene settes innenfor, mens tegn som tilhører setningen som en helhet skal stå utenfor.
Vis hele sitatet...
Det er riktig, og der har du egentlig svaret. Kommaet indikerer et skille mellom to leddsetninger, og parentesen er en del av den første. (Hvis parentesen hadde vært en egen helsetning, skulle tegnet [punktumet] vært innenfor parentesen.)

Det samme gjelder for øvrig for anførselstegn:
Sitat av Sio Vis innlegg
[..] indikerer et "eget univers," så å si.
Vis hele sitatet...
Her skulle kommaet vært utenfor anførselstegnene.

Jeg må innrømme at det er litt vanskelig å forklare, men du finner litt om det på korrekturavdelingen:

http://www.korrekturavdelingen.no/K4Parentes.htm
http://www.korrekturavdelingen.no/K4...lstegnBRUK.htm
Sist endret av Gamgee; 29. desember 2012 kl. 07:45.
Sikkert ikke morsomt for OP at dere søpler ned tråden hans med å diskutere rettskriving.
Kanskje lage en egen tråd?
Om du kjører Spotify til bilstereoen over bluetooth er det ikke uvanlig at WiFi-aktivitet kan messe med bluetoothen.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av random67489 Vis innlegg
Her skulle kommaet vært utenfor anførselstegnene.
Vis hele sitatet...
Skulle til å si at jeg var fullstendig sikker på at kommaet skulle være innenfor anførselstegnene, men nå ser jeg at det har vært nye regler. Lærte selv at tegnsetting alltid skal foregå innenfor anførselstegn, i en tid som var etter 2008. Han som lærte det bort til meg på den andre siden, lærte det nok før 2008 og har ikke fått med seg forandringen.

Sitat av random67489 Vis innlegg
Sikkert ikke morsomt for OP at dere søpler ned tråden hans med å diskutere rettskriving.
Kanskje lage en egen tråd?
Vis hele sitatet...
Trådstarter la seg rett etter han startet tråden, dermed sitter han ikke på en haug med irrelevante oppdateringer. Vi sitter igjen med god samvittighet.
Sist endret av Sio; 29. desember 2012 kl. 10:02.
Lader du mobilen samtidig? Hvis ja, prøv å koble ut laderen..