Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5502
Hei, på hytten har vi dårlige mobilsignaler. Ønsker en forsterker som gjør at man kan få bedre dekning på telefonen. Jeg har telenor som opperatør. Er det noen her som har noen forsterkere å anbefale?
Viktig å merke seg at enheten BjornTore linker til ikke fungerer med alle mobiltelefoner. Dessuten er det ulovlig å bruke de fleste former for GSM-forsterkere i Norge (se bl.a. her).
Sist endret av m0nte; 18. juli 2012 kl. 03:13.
Hvordan kan man bli tatt for å bruke en GSM-forsterker? Har de noen måte å oppdage dette på? (Foruten at de besøker hytta og ser antennen)
Sist endret av Dimergon; 18. juli 2012 kl. 03:17.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Hvordan kan man bli tatt for å bruke en GSM-forsterker? Har de noen måte å oppdage dette på? (Foruten at de besøker hytta og ser antennen)
Vis hele sitatet...
Bruk av en forsterker kan føre til at dekningen blir dårligere eller i verste fall forsvinner i området rundt basestasjonen den er ment til å forsterke signalene fra. Slike dekningsutfall overvåkes til enhver til av teleoperatørene, som igjen vil sende mannskaper for å finne ut av problemet.

Jeg vil dog tro at sjansen for å bli tatt er veldig liten.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Spurte netcom om de hadde mobilforsterker/antenne for å få bedre singlal på hytta.
Her er svaret fra netcom

Hei

Det går an, men NetCom har dessverre ikke slikt utstyr. Vi har heller ingen plass å henvise deg til.
Men sånn imellom meg og deg uoffisielt går det an å søke om slikt på ebay.

Ha en fin dag


Med vennlig hilsen

NetCom kundesenter
Sist endret av Caranthir; 27. desember 2012 kl. 21:43.