Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1829
Noen som har erfaring med denne forsterkeren? Har hørt at viften er forferdelig støyete , men er den det heletiden eller bare under load? Har foressten tengt og brokoble den i 2 ohm , noen som vet om den egner seg?
Kommer an på hva du skal bruke den til.
Har som sagt tengt til og brokoble den i 2 ohm , med to subwoofere.

Ingen erfaringer?
Sist endret av Samhot79; 2. desember 2012 kl. 11:59.
Har ingen erfaringer utenom at jeg vet at den spiller helt ekstremt bra.
Kjører Sub'sa bare 2 Ohm?

Har tenkt til å bestille Behringer EP4000 til mine CW VE-15F denne uka. Vet at det støyer veldig, men har en god nyhet til deg da. Du kan lett viftemodde den! Tror vel den kan bli viftemodda 20dB ned i støy, så hvis det er helt forferdelig er det bare å modde den.
ja, jeg har tenkt og koble 2 subwoofere på forsterkeren (4 ohm per element) kansje brokoble (er ikke helt sikker på dette med brokobling).

Kommer til å slå den av når jeg ikke bruker den , tviler på at viften overdøver subbene :P Hvordan viftemodder man foressten?
Sist endret av Samhot79; 4. desember 2012 kl. 15:37.
Sitat av Samhot79 Vis innlegg
ja, jeg har tenkt og koble 2 subwoofere på forsterkeren (4 ohm per element) kansje brokoble (er ikke helt sikker på dette med brokobling).

Kommer til å slå den av når jeg ikke bruker den , tviler på at viften overdøver subbene :P Hvordan viftemodder man foressten?
Vis hele sitatet...
Kan ikke så mye om dette med brokobling, så der må du nok få annen hjelp. :P

Grunnen til at jeg har tenkt på viftestøy er i bruk til hjemmekino eller musikk, på partier hvor noen snakker eller det er lavt/rolig. Da kan man nok høre det. Viftemodding vet jeg ikke hvordan man gjør, vet bare at det er veldig enkelt å gjøre. Søk litt på youtube kanskje. Håper dette hjalp litt ihvertfall, er ikke helt ekspert på dette :P
Jeg selv har Thomann sine T.AMP forsterkere, disse bråker, og man hører det når man ser film av og til. For meg så har det blitt en vane, men jeg ville anbefalt deg å plassere de en plass du ikke hører de så godt, viftemodde de eller bare kjøpe en forsterker som ikke bråker så mye. Hva er budsjettet ditt?
budsjett er egentlig 3000-4000 .jeg hadde nesten bestemt meg for behringer ep 4000, fordi jeg har hørt den gir enormt mye forsterker pr. krone. driv og jobber nå og har sånn ca råd om 2 uker. Men vis dere anbefaler noe annet er jeg åpen.
Sitat av Samhot79 Vis innlegg
budsjett er egentlig 3000-4000 .jeg hadde nesten bestemt meg for behringer ep 4000, fordi jeg har hørt den gir enormt mye forsterker pr. krone. driv og jobber nå og har sånn ca råd om 2 uker. Men vis dere anbefaler noe annet er jeg åpen.
Vis hele sitatet...
Hadde bestemt meg for den jeg og. Ikke for å gjøre deg usikker eller noe, men var akkurat en tur ute på 2 forskjellige lydbutikker. Nå er jeg ikke sikker på om jeg vil ha den allikevel. De sa at ikke bare vifta lagde lyd, men selve forsterkeren. Man burde ha den i et annet rom... Var så mye støy
Nei, ikke kjøp Behringer.
De går ofte i stykker og dårlig lydkvalitet.

DAP sin P-serie, er rimelige forsterkere som låter godt med tanke på pris.
http://www.belco.no/products/vintage-p2000

2 Ohm må være feil, bruk 4.
BTW, hvordan subber er dette?
Blir det virkelig dårlig lydkvalitet? Kan godt ha den i et annet rom
Har lydkvaliteten så mye å si vis man skal kun bruke den på subbene?
Subbene er : Ds 300.3 og ES 380
BTW: er jeg nødt til å ha en for-forsterker? Eller kan jeg koble etterforsterkeren rett til en pc?
Sitat av vonSkien Vis innlegg

DAP sin P-serie, er rimelige forsterkere som låter godt med tanke på pris.
http://www.belco.no/products/vintage-p2000
Vis hele sitatet...
Hvordan greier denne seg mot behringer'n?
Sitat av Samhot79 Vis innlegg
Blir det virkelig dårlig lydkvalitet? Kan godt ha den i et annet rom
Har lydkvaliteten så mye å si vis man skal kun bruke den på subbene?
Subbene er : Ds 300.3 og ES 380
BTW: er jeg nødt til å ha en for-forsterker? Eller kan jeg koble etterforsterkeren rett til en pc?
Vis hele sitatet...
Du er nødt til å ha en forforsterker...
Sitat av hysteria15 Vis innlegg
Du er nødt til å ha en forforsterker...
Vis hele sitatet...
Er du sikker? Mener og huske at det var noen som sa at man kunne koble den rett inn på lydkortet på en pc.
Sist endret av Samhot79; 8. desember 2012 kl. 16:47.
Skal foressten innom 4sound i morgen og se på den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har drevet og sett litt på EPX4000 og jeg lurer derfor på , hva er foskjellen på ep4000 og epx4000?
Sitat av Samhot79 Vis innlegg
Har drevet og sett litt på EPX4000 og jeg lurer derfor på , hva er foskjellen på ep4000 og epx4000?
Vis hele sitatet...
http://www.avsforum.com/t/1352631/di...00-and-epx4000
Du trenger ikke nødvendigvis forforsterker, hva lydkort har du? Det du trenger er jo gjerne ett delefilter om du ikke har det på lydkortet ditt, altså sub-utgang som i surround 5.1 e.l.

- Har du en 12" og en 15"?

Jeg ville sett etter andre forsterkere enn Behringer, Det er ikke så mye mer enn watt du får for penga. Forskjellen på EP og EPX er at EPX er en lettvektsvariant noe du ikke trenger tenke på om den skal stå permanent.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Du trenger ikke nødvendigvis forforsterker, hva lydkort har du? Det du trenger er jo gjerne ett delefilter om du ikke har det på lydkortet ditt, altså sub-utgang som i surround 5.1 e.l.
Vis hele sitatet...
Jeg har et intregrert lydkort (7.1) med sub utgang.

Jepp jeg har en ''12'' og en ''15''