Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 726
Heisann!

Jeg driver nå og ser etter ny(e) skjerm(er) til oppsettet mitt.

Har lest litt om de forskjellige typene panel, og har sett på både IPS og TN-skjermer. Ser at IPS-skjermene ofte har noen millisekunder høyere responstid, men siden jeg ikke går helt av skaftet bare fordi skjermen ikke har 2 ms responstid, så har jeg tatt en nærmere titt på noen IPS-skjermer.

Bruksområdene blir nok alt fra Photoshop til Battlefield 3 og internettsurfing. Som sagt så er jeg ikke helt besatt av responstid, og legger litt vekt på at skjermen skal ha en viss kvalitetsfølelse, dermed har jeg sett på denne skjermen her.

Er det noen her som har noen erfaring med den, eller har noen andre forslag til skjerm?
Sist endret av Tryllestav; 18. desember 2012 kl. 20:57.
Denne er hakket dyrere, men oppløsningen er helt fantastisk. Veldig fint for bilderedigering og spill
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Hadde tenkt til å holde meg et stykke under den prisen, og jeg tror jeg bare skal ha 24" i denne omgang.
Jeg setter uansett pris på alle forslag, så tusen takk
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Hadde tenkt til å holde meg et stykke under den prisen, og jeg tror jeg bare skal ha 24" i denne omgang.
Jeg setter uansett pris på alle forslag, så tusen takk
Vis hele sitatet...
Da responstid ikke er så viktig vil jeg hvertfall anbefale deg å gå for en skjerm med mere enn 1920x1080. Det tror jeg du vil få mere utbytte av da du redigerer bilder
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
På Komplett så finner jeg ikke noen skjermer på 24" som er har over 1920x1200. Det er ikke noe heavy redigering jeg driver med, så tror du den oppløsningen vil holde for mitt bruk?
Ble selv anbefalt denne av Frufsa


Edit: så ikke at det var den du linket til, men den er fortsatt å anbefale
IPS har forresten ikke inputdelay og er forøvrig i teorien like rask som TN skjermer
Sist endret av mroj; 18. desember 2012 kl. 21:37.