Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 474
Jeg har G1Sniper3, det jeg lurer på er at maskinen min har problemer med å finne SSD disken min, som er tilkoblet og som OS ligger på.

Boot order er

1 - DVDROM
2 - SATA (sekundær hdd)
Inget tredje valg

Men han starter allikevel fra SSD disken selv om jeg ikke finner disken i BIOS.
Jeg kan til og med ta ut den andre disken (sekundære) så booter den fortsatt helt fint.

Men ettersom jeg forstå så yter maskinen dårlige grunnet hovedkortet tror OS ligger på den sekundære disken, selv om jeg finner den primære (SSD) når jeg kommer inn i windows, men den vises bare ikke i BIOS.

Det jeg har blitt fortalt er at jeg må oppdatere BIOS, så når jeg går på hjemmesiden til produsenten så ligger det en rekke valg jeg kan velge for BIOS.

Så jeg har egentlig et par spørsmål.

1. Med problemet ovenfor, vil oppdatering av BIOS slik at BIOS finner SSD disken øke ytelsen av maskinen?

2. Hvem av oppdateringene bør jeg installere?

3. Yter maskinen best med lovelig eller piratkopiert windows (som aldri oppdateres)?

Takk
Hei. Finner du ikke SSD'en din på "Hard Drive BBS Priorities"?
Du kan prøve å oppdatere BIOS'en til version F7. Er selv en eier av Sniper 3 og bruker nå F7, pga. en mer stabilisert OC på cpu'en.
Finner du ikke disken din på BBS Priorities ville jeg oppdatert til en nyere BIOS.