Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1863
One of the good guys
2rs1's Avatar
Mistet mobilen min natten inn i det nye året. Om den ble stjelt eller om jeg bare har mistet den er jeg ikke helt sikker på, grunnet noe som kalles alkohol. Men har søkt litt her og der og har funnet ut at man kan sperre telefonen med IMEI nummeret. Snakka med faren min om det her i morres og han nevnte noe om at man kanskje kunne få det tilbake på innbo forsikring av huset eller noe. Stemmer dette, eller har jeg missforstått noe?

Og for å sperre telefonen så er det bare og ta en telefon til telenor?

Fant også denne tråden ved litt søk, men noen hadde visst stengt den (Carlo?), så jeg får ikke bumpa den

Er litt kjiipt siden mobilen var ca akkuratt nøyaktig 7 dager gammel og at noen nummer som ble tillført samme kveld nå er borte vekk.

Edit: Telefonen er skrudd av.
Du kan få det igjen på forsikringa ja, broren min mista/ødela 2 mobiler iløpet av ett par måneder:ene falt ut av lomma på bussen, den andre ble ødelagt da han falt i vannet

Fikk penger for begge
Opprinnelig postet av shibby
Du kan få det igjen på forsikringa ja, broren min mista/ødela 2 mobiler iløpet av ett par måneder:ene falt ut av lomma på bussen, den andre ble ødelagt da han falt i vannet

Fikk penger for begge
Vis hele sitatet...
Kameraten din er jammen uheldig

Jeg tror med ganske stor sannsynelighet at du får forsikring på mobilen.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Har ikke noen spesifikk forsikring på mobilen, men sånt kan altså taes på en helt vanlig innbo forsikring?
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Ringte kundeservice nå, dem kunne ikke sperre telefonen på IMEI nummeret, det måtte gjøres hos politiet, men dem sperra kortet og skulle sende meg et nytt sim-kort helt gratis 2. sim kortet dem brenner til meg den uka her. Ikke dårlig
Jeg tror at det faktisk går på reiseforsikring, men alt slikt kan spesifiseres når man signer opp med forsikring
føler med deg vennen!

håper at mobilen og medfølgende sim blir funnet...
jeg kan ringe anders og spørre om han fant noen mobil når\hvis han rydda ista...

snakker bare med camilla hvis du trenger de nummerne på nytt
Er bare politiet som kan blokkere IMEI. Har stengt en telefon selv og du må fylle ut et skjema om svartelisting av apparatet og så blir det stengt om noen timer.

..med mindre du ringer telenor og sier du er fra politiet og kan sende en anonym telefaks
Broren min fikk fra stjelt telefonen sin på et trenings senter.
Han hadde skade forsikring, men det gjalt visst ikke hvis telefonen ble stjelt, så han fikk ikke igjen 1 kr..
Han ringte til forsikringselvskapet vi bruker her i huset og telefonen gikk visst ikke under den. For at de skulle dekke den måtte han ha tegnet en egen forskring før telefonen ble stjålet.
Surt siden telefonen kostet 4500,- og var bare 1 måned gammel..
Men men..
Opprinnelig postet av Maddy
Ringte kundeservice nå, dem kunne ikke sperre telefonen på IMEI nummeret, det måtte gjøres hos politiet, men dem sperra kortet og skulle sende meg et nytt sim-kort helt gratis 2. sim kortet dem brenner til meg den uka her. Ikke dårlig
Vis hele sitatet...
Noen spesiell grunn til at de gjør dette gratis?
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Dem rana en trailer full av sim kort på vei ifra østen, så nå har dem litt for mange

Nei, tror kanskje det har noe med at det er dem som har ansvaret for abbonnementet og sånt. Og tenker man på det så er det lite du får gjort uten sim kort, og telenor er jo interesert i at du skal gjøre mest mulig.
snakka med anders istad... han hadde ikke funnet noen mobil ennå... men skulle ta kontakt hvis han fant noen... jaja fortsatt lykke til maddy
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Vet jeg hadde den med meg på vei til nachspiel, men etter det er den borte vekk Så jeg vil ikke tro at Anders har den. Bilen som jeg antakeligvis mista den i har blitt brukt som pirattaxi hele natta, så mista jeg den der er det nok noen uærlige sjeler som har tatt den med seg og prøvd å gjøre penger på det.
join the club, har blitt frastjelt\mistet 2 mobiler hittil.
Det er liten sjanse for å få tilbake noe på den vanlige innboforsikringen når det er noe som er tapt utenfor huset. Ved slike tilfeller er det relativt stor sjanse for at reiseforsikringen dekker tapet, om du har en slik en. Per definisjon så er enhver bevegelse utenfor eiendommen din å betegne som en reise.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Netcom har jo forsikring på sine sim-kort, så uansett hvilken telefon du har det i får du igjen. Bare en egenandel på 300.-. Tyveri, brann og skade. Kjekt det..
Jeg ble frastjelt mobilen min på dataparty..
Gikk til politiet og fikk sperret mobben asap.

Jeg fikk ny mobil på reiseforsikringa siden jeg var utenfor hjemmet mitt mer enn 24 timer. Var vel nesten bare flaks, tror ikke du får noe på en "vanlig" forsikring.
Maddy, hvilken mobil var det?

Jeg ville ha tegnet en ny spesifisert forsikring så fort som overhode mulig, for telefonen.
Vent en liten stund, noen dager eller 1-2 uker kanskje. Meld fra om at den er stjålet, så får du igjen litt kronasjer.
Dette er den mest lønnsomme metoden jeg vet om, som faktisk fungerer veldig bra.

Selv om det er surt å miste eller få mobilen frastjelt, så er det ikke verdt å legge mer bry i det enn å sperre sim-kortet, spør du meg.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Grafi: Det var en Siemens MC60. Har sperra sim-kortet og driver og vurderer om jeg skal sperre hele telefonen. Det er nå 5 dager siden jeg mista den.

Magisk: Telenor har ikke noe slikt dem også da?

Aguilera: Gjelder de 24 timene til du mista den, eller til du fant ut at den var borte? :P Har litt betydning for meg.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Opprinnelig postet av Magisk
Netcom har jo forsikring på sine sim-kort, så uansett hvilken telefon du har det i får du igjen. Bare en egenandel på 300.-. Tyveri, brann og skade. Kjekt det..
Vis hele sitatet...
du må vel ha en ekstra forsikring der, på 20-30kr mnd om jeg ikke tar feil.
Men går den forsikringen på en bestemt telefon, eller kan man få igjen hvilken som helst mobil?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Opprinnelig postet av tnt
du må vel ha en ekstra forsikring der, på 20-30kr mnd om jeg ikke tar feil.
Men går den forsikringen på en bestemt telefon, eller kan man få igjen hvilken som helst mobil?
Vis hele sitatet...
Du må seff betale en liten sum pr. måned som er på 20-30kr, men hva er det når du får en så god forsikring? Forsikringen gjelder på SIM-kortet, dvs. om du tar SIM-kortet i en annen telefon, enn den du kjøpte i butikken (med forsikringskortet) og mister/blir frastjelt den så får du tilbake på forsikringen. Gjelder altså på SIM-kortet, ikke hver enkelt telefon.

Maddy: Tror kanskje de også har det, men ikke i samme form. Altså at du har forsikringen på SIM-kortet, tror de ha en sånn telefon forsikring, som vil si at det er kun telefonen som blir forsikret.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Så da kan man bare kjøpe en billigtelefon til 500-600 kroner og bytte sim kortet over i en dyr telefon, "miste" telefonen og inkassere litt mer cash
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Opprinnelig postet av Maddy
Så da kan man bare kjøpe en billigtelefon til 500-600 kroner og bytte sim kortet over i en dyr telefon, "miste" telefonen og inkassere litt mer cash
Vis hele sitatet...
Ja, i realiteten så skal det gå. Bare at du må ut med 300 spenn, eller.no i egenandel.
Opprinnelig postet av shibby
Du kan få det igjen på forsikringa ja, broren min mista/ødela 2 mobiler iløpet av ett par måneder:ene falt ut av lomma på bussen, den andre ble ødelagt da han falt i vannet

Fikk penger for begge
Vis hele sitatet...
er det rart forsikringa er så dyr som den er?
Jeg mistet mobilen min for et par år tilbake. Da fikk jeg penger igjen på reiseforsikringen, selv om jeg bare var på vei hjem fra skolen..