Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1428
Kjæresten min har lyst til å kjøpe bærbar pc. Hun vil bruke den til spill, skoleoppgaver og annet (css, gta, minecraft blant annet) Hvilken pc er best for henne da? Hun vil ha pc fortest mulig, så vi ble enige om at rundt 5-6000 var en grei pris. Gjør ikke noe om litt over. Hun vil ha stor lagrinsplass fremfor ssd (500 GB er fint) Bare spør hvis dere trenger å vite mer.
Da ville jeg annbefalt denne. Der har du også mulighet til å sette inn en SSD om hun vil.
Sist endret av Lorenzo; 23. november 2012 kl. 16:42.
Trådstarter
85 0
Den så bra ut ja skal vise den til henne
Sitat av jstende Vis innlegg
Den så bra ut ja skal vise den til henne
Vis hele sitatet...
Husk at den pcen ikke har operativsystem, så da må du enten kjøpe det utenom eller finn noe på bukta
Trådstarter
85 0
det hadde vært best vist den hadde operativsystem ja

Hun har ikke peilig på hvordan hun installerer operativsystem, og jeg kan ikke hjelpe henne :/ ikke direkte ihvertfall...
om 15" er stort nok (noe jeg mener er en grei balanse mellom stor nok til å spille på og liten nok til at man kan drasse den med seg). Så kan kanskje denne være et forslag.

Den kommer med ferdig-instalert windows 8.

Edit: Denne her fra komplett kan og være relativt grei. (Leveres med 4gb ekstra ram - men det er veldig enkelt å montere). Eventuelt har du denne som kommer med ferdigmontert ram - men koster noen hundrelapper mer.
Sist endret av etse; 23. november 2012 kl. 17:14.
Trådstarter
85 0
har den touch skjerm siden den er win8?
Sitat av jstende Vis innlegg
har den touch skjerm siden den er win8?
Vis hele sitatet...
Nope.

titegn.
Trolig ikke til den prisen. Må nok opp i mot 10k da. Men laptoper begynner å bli levert med windows 8 nå selv uten touch. Og det fungerer fint uten touch også, og man har alltids desktop-mode.
Sist endret av etse; 23. november 2012 kl. 17:17.
Trådstarter
85 0
Vil dere si at windows 8 er bedre enn win7 når man blir vandt med det? (jeg liker det forsåvidt tror jeg, har testet Release Preview)
Ville gått for en av de for komplett.

Denne om ho klarer å montere ram selv: ASUS K55VM 15.6" HD - Med Windows 7 (5.995,-)
Hvis ikke denne: ASUS S56CM 15.6" HD - Med windows 8 (6.295,-)

Angående windows 7 vs windows 8. Jeg vil si at jeg synes ikke den ene er bedre enn den andre. Jeg har i hvertfall ikke merket forskjell - tok bare litt tid å venne seg til guiet.

Med andre ord, jeg personlig bryr meg ikke om maskinen har windows 7 eller 8. Begge gjør nytten og man har tilgang til akkurat de samme programmene og spillene på begge versjonene.
Sist endret av etse; 23. november 2012 kl. 17:21.
Trådstarter
85 0
forresten. Pcn må ha webcam.
Sitat av jstende Vis innlegg
forresten. Pcn må ha webcam.
Vis hele sitatet...
I see what you did there
http://static2.fjcdn.com/comments/i+...fbe524d9e.jpeg
Sist endret av frø; 23. november 2012 kl. 17:24.
Vil bare nevne at ASUS K55VM er på tilbud hos komplett.no for kun 4495,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752527

Kun 4 GB ram riktignok, så her må man nesten kjøpe en ekstra minnebrikke - for et par hundre kroner maks ekstra.

Har samme PC selv og er en grei allrounder, men ser du nevner GTA, litt usikker på om det blir mulig å spille nye GTA med overkommelig FPS på denne. CS:S og nye CS:GO klarer den uten problemer. Minecraft vet jeg ikke.

Nå er den fremdeles ganske ny her, men vil si varmen og støyen er overkommelig/bra. Tilnærmet lydløs til vanlig bruk, men hisser seg noen hakk opp under spill - men ikke plagsomt. CPU og GPU ligger riktignok stabilt på rundt 80 grader når jeg spilte LA Noir i flere timer, men den blir aldri ukomfortabel varm på fanget - noe jeg derimot mistenker den kan bli med tiden når vifta fyller seg sakte, men sikkert opp med støv. Men fra det jeg har sett på nett er det ikke så stress å få tilgang til vifta for rens.

ASUS har også en kampanje gående nå hvor du får 3 års garanti.
Trådstarter
85 0
høres bra ut, det blir nok ikke noe pc kjøp de nermeste dagene fordeom