Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2452
hei pc'n min har det irriterende problemet med lite disk plass å når jeg prøver å slette noe så får jeg en melding om at det er for lite disk plass for å slette dette
er det en mulighet å re-sete pc'n til sånn den var når jeg fikk den?
men her kommer problemet jeg vil beholde det som er på data D men re-sete data C
For å formatere (re-sette pcen) kan du enkelt sette inn en DVD eller minnepenn med windows og installere på nytt. Du kan velge å formatere C under installasjonen.
pc min har ikke cd rom og jeg har ikke windows cd.
la oss si no at jeg har en cd eller minepenn med windows vil jeg da kunne la den ene hardisken bli restartet og den andre være som den er.
Ja det kan du, ikke noe problem. Du vil få muligheten til dette under installasjon. Last ned Windows, bruk unetbootin til å legge det å"en minnepenn, boot fra den, installer på nytt.
Sitat av mantris Vis innlegg
pc min har ikke cd rom og jeg har ikke windows cd.
la oss si no at jeg har en cd eller minepenn med windows vil jeg da kunne la den ene hardisken bli restartet og den andre være som den er.
Vis hele sitatet...
Ja, du velger hvilken disk du vil formatere etter du har bootet fra minnepinnen. Du trykker på drive options (advanced) også velger du den disken du vil formatere, trykker erase, så innstallerer du windows der.
For lite plass til å slette noe? Den hørtes mystisk ut.
Sitat av Eidsten Vis innlegg
Ja det kan du, ikke noe problem. Du vil få muligheten til dette under installasjon. Last ned Windows, bruk unetbootin til å legge det å"en minnepenn, boot fra den, installer på nytt.
Vis hele sitatet...
kor ska jeg få tak i windows da ? må jeg på butikken å kjøpe det?
Jeg skummleste bare litt, og svarte forøvrig på det siste du skreiv. Men er enig med meitemark, mystisk med for lite plass til å slette noe. Jeg gjetter på full disk + full papirkurv. Når du sletter noe forsvinner det nemlig ikke fra disken før du har tømt papirkurven. Høyreklikk på papirkurven og velg tøm. Sjekk om ikke du får sletta ting da
Sitat av mantris Vis innlegg
kor ska jeg få tak i windows da ? må jeg på butikken å kjøpe det?
Vis hele sitatet...
Nei du trenger ikke bevege deg en tomm for å skaffe windows, bare sjekk
denne tråden.
er det mulig å ta å kjøpe en ny harddisk som har mer plass å over føre alt fra den ene til den andre å deretter plugge den nye harddisken i pc'n min?.
Litt usikker på nøyaktig hva du mener nå, men du kan helt fint plugge inn en ny harddisk i tillegg til den du har for så å overføre hva du vil til den.
jeg vil bytte ut den jeg har no med en med mer minne
Hvorfor ikke ha begge to? Men jo, plugg inn den nye og overfør fra den gamle, så kan du ta ut den gamle.
jeg tror ikke jeg har plass til to harddisker jeg har en asus u35j
Mener du ekstern harddisk eller intern?
Sist endret av trauMa; 17. november 2012 kl. 00:49.
jeg mener intern
Sitat av mantris Vis innlegg
jeg mener intern
Vis hele sitatet...
Okay ja. Men det stemmer forsåvidt at du ikke har plass til to interne disker i laptopen din, men du kan jo alltids bytte ut den du har Er somregel bare to skruer så er HDD'en ute så er det bare å skru inn den nye
Sitat av trauMa Vis innlegg
Okay ja. Men det stemmer forsåvidt at du ikke har plass til to interne disker i laptopen din, men du kan jo alltids bytte ut den du har Er somregel bare to skruer så er HDD'en ute så er det bare å skru inn den nye
Vis hele sitatet...
det med å bytte til en ny HDD har jeg tenkt på. men her er problemet kos ovøerføre jeg fillene og windowsen fra den gammle HDD til den nye?
og hvordan velger jeg ut den riktige HDD'n jeg tiper på at det ikke er bare å sette inn en HDD inn i pc'n min?.
▼ ... over en uke senere ... ▼
kos tar jeg å fabrikk rester pcn min
Sist endret av mantris; 1. desember 2012 kl. 16:53.
Trykk F9 når du booter opp, står i manualen din.
Ok jeg har gjort som du sa no har eg komme til en plass som jeg må velge mellom tre ting
1.gjenopprette windows kun til første partisjon
2.gjenopprette windows kun til hele hd
3.gjenopprette windows kun til hele hd med to partisjoner

Hva ska eg velge?
1. Gjenopprette windows kun til første partisjon.
Sist endret av Skyfx; 1. desember 2012 kl. 21:29.
En kompis av klika nr.2 blir det feil
Sikkerhetsklarert
Da blir disken repartisjonert, og du mister du all data på maskinen. Men du tok vel backup før du begynte?

Selv med windows så blir ikke en disk så full at det ikke går ann å slette.

Jeg ville startet opp i sikkermodus, deaktivert pagefile/hiberfile (om de var aktive)
Installert treesize for å få overblikk over hva som tar plass, deretter slette/flytte på data.
Tøm "Recycle Bin".

Grunnen til at du får denne feilen er at du ikke har nok plass til å flytte filen du sletter til Recycle Bin'en.

Kjør også programmet "Un-Cleaner"
Jeg fikk til å fullstendig redete pc'n min.
Men no har eg noen andre problemer.
1. Kos kan jeg dele opp harddisken no så har eg en harddisk med rundt 400gb men jeg vil dele den opp i to sånn at jeg har Data c ned 150gb og data D med 250gb.
2.hvordan får jeg takk i Word og PowerPoint ogsånt
3.Hva slags virus program skal jeg bruke
Sikkerhetsklarert
1. Dette gjør du under windows installasjonen. Jeg ville ikke delt det opp slik du foreslår. Da ender du sannsynligvis opp med samme problem igjen. Jeg mener det ikke lenger er noen vits i å dele det slik lenger. Jeg gjorde det også slik før, da jeg formarterte C en gang i måneden, og ønsket å beholde data på den andre partisjonen.

2. Enten kjøper du dette, eller så laster du ned fra f.eks piratebay.

3. Anbefaler Microsoft Security Essentials.
Ok takk