Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 25092
Hei folkens!

Skal prøve subutex for første gang ikveld.
Har derfor noen spørsmål til dere som har peiling på det:

1. Burde jeg snorte det eller legge det under tungen?
2. Hvilken dose burde jeg begynne med? Har 3 tabletter på 8mg.
3. Hva smaker subutexen?
4. Hvordan er rusen? Og hvor lenge varer den?
5. Blir man synlig ruset av subutex?
6. Hvor lang tid tar det før det virker?
7. Er det farlig å blande det med benzo? (tenker da spesielt på xanor)

Har googlet mye, og lest igjennom postene på forumet, men finner ikke svar på alt.

Setter stor pris på det om noen gidder å svare meg!
Sist endret av Malene88; 2. november 2012 kl. 17:23. Grunn: glemte ett spørsmål
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
1. Snorte gir vel mest effekt.
2. Har ikke peiling men skal veldig lite til.
3. Som lovehearts.
4. ~24 timer
5. Ja
6. 15min?
7. Vet ikke svaret.
For all del, ikke spis en hel tablett. Del den i 8 og legg en bit under tungen og se hvordan du føler deg. Dette burde være nok siden du ikke har noen toleranse. Ikke ta mer enn dette. Det kan ta 1-1,5 time før du får skikkelig effekt.
Takk for råd!
Skal begynne forsiktig iallefall. Tenkte å ta 0,5 mg.

Har benzo i kroppen fremdeles (tok en xanor for noen timer siden), men regner med at jeg overlever, hehe
Sitat av Malene88 Vis innlegg
Takk for råd!
Skal begynne forsiktig iallefall. Tenkte å ta 0,5 mg.

Har benzo i kroppen fremdeles (tok en xanor for noen timer siden), men regner med at jeg overlever, hehe
Vis hele sitatet...
du burde snorte det, og gjør som de sier over ta veldig lite om gangen
Sitat av mrbudsmoker Vis innlegg
du burde snorte det, og gjør som de sier over ta veldig lite om gangen
Vis hele sitatet...
Liker ikke å snorte... Syns rett og slett at det er ubehagelig
Så blir nok å legge det under tungen
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Snorting av piller har vi tatt tak i før: du får raskere effekt ettersom slimhinnene i nesen tar opp virkestoffet fortere. Men du sløser bort mye ettersom 99% av pillen er fyllstoff, så mye vil klumpe seg i nesa, og virkestoffet kommer aldri i kontakt med slimhinnene.
Sist endret av Dodecha; 2. november 2012 kl. 19:36.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Snorting av piller har vi tatt tak i før: du får raskere effekt ettersom slimhinnene i nesen tar opp virkestoffet fortere. Men du sløser bort mye ettersom 99% av pillen er fyllstoff, så mye vil klumpe seg i nesa, og virkestoffet kommer aldri i kontakt med slimhinnene.
Vis hele sitatet...
Så du anbefaler altså å ikke snorte? Om jeg forsto deg riktig
1. Jeg anbefaler å snorte, gjør det selv.
2. Knus den til pulver og del opp i 20 doser ~ 0.4mg, alt over vil få deg til å spy.
3. Kjemiskt med et hint av sitrus.
4. Den beste jeg har opplevd, alle sorger forsvinner, alt du sliter med blir omgjort til glede, du får sterkere følelser for andre personer.
Rusen varer i 3-5 timer før den avtar sakte.
5. Ikke alltid synlig, men så fort du åpner kjæften så får du en typisk treg knarkerstemme. Folk rundt deg vil sikkert spørre hvorfor du er så glad.
6. Snorting, 0.4mg er svært lite pulver, så vil ikke se på klumping som problematisk. Tar 10 minutter før du kjenner opptaket starter, etter 30-60 min når du full plasma.
7. Vil ikke gå god for dette da jeg er ingen lege, men av erfaring går det greit og blande i OK doser man er vandt til, ofte hjelper benzo de første gangene mot kvalme. 50mg Sobril, 10mg Valium eller 4mg Rivotril er min favoritt. Aldri bland Subutex og alkohol, da er du dømt til å bli dårlig.

Av egen erfaring, så er Subutex et veldig sterkt og billig rusmiddel, du får mye for penga (20 doser ~ 200kr). Tolleransen øker tregt, har selv brukt det i perioder hver dag i et halvt år, og jeg ligger på samme startdose som før (0.4mg).
Det er helt vanlig å spy de første 2-3 gangene, så ikke tenk at "dette var ikke noe for meg", du må venne deg til deg på lik linje som cannabis og nikotin etc.
Å starte med lav dose og smake seg frem er det beste for å unngå det, Subutex har lang halveringstid så det er ikke noe hast med å få nok inn i kroppen før det går ut igjen.
Sist endret av Skyfx; 3. november 2012 kl. 02:11.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
knus tablettene til pulver og snort en dose på størrelse med toppen av en fyrstikk (LITE). snorting av subutex funker utmerket, men pass på dosene! kvalme er veldig normalt,. og de fleste som bruker syntetiske opiater har en tendens til å bli skikkelig jævlige i magen.

å snorte sub er langt fra ubehagelig, dosene du trenger for å oppnå kraftig rus er så små at du knapt merker du har sniffa noe.

er ikke farlig å blande med xanor såvidt jeg vet, da jeg har kompiser som pleide å blande subutex og rivotriler, men pass på og sjekk fakta først. erodwin kan hjelpe deg mye.

om du ser rusa ut går utifra hvor mye kontroll du har på kroppen og hva du forventer av det. det er ett kraftig opiat som fungerer i lave doser, og jeg sjangla var glad, og hadde den treige oppfattelsen som bare ble bekfrefta når jeg brukte 2 min på å si "hææ?" når en kompis spurte om greiene ga meg funk.

pass på avhengighet, om du sliter med psykiske problemer ville jeg droppa det (ikke droppa som i tatt det i rizla, men gitt faen i hele greia).
Slenger meg på det Skyfx sier. Vil også minne om den lange halveringstiden. Derfor er det kanskje ikke helt bra å dra på jobb klokken halv seks dagen etter, på familiemiddag hos besteforeldre og så videre. Spør du meg kan man både se og høre at man er påvirket i stor grad ( i alle fall for de med erfaring). Hvis man ikke har så mye kunnskap om slikt hender det at folk feiltolker det og tror at du er veldig, veldig fjern etter å ha røyket hasj, eller noe slikt. Det har skjedd med meg da jeg tok telefonen, og snakket med en kompis som røyker. Han fikk latterkrampe etter bare få sekunder ut i samtalen. Kommer jo så klart an på dosering her men jeg merker i alle fall endret atferd.
1. Burde jeg snorte det eller legge det under tungen?
Hvis du klarer å holde hele suben under tungen i 15-20 min, så vl jeg tro det er bedre, men å snorte den gjør ikke noe det heller, siden det er en sublival (Er det slik det skrives?) tablett.
2. Hvilken dose burde jeg begynne med? Har 3 tabletter på 8mg.
Hvis du ikke har tolerane, så jeg vil anbefale 0.2-0.3mg til å starte med.
3. Hva smaker subutexen?
Som en vanlig tablett, ikke noe spesielt stygt, men det er heller ikke godteri.
4. Hvordan er rusen? Og hvor lenge varer den?
Den er langvig, men kan ikke sammenlignes med f.eks metadon eller morfin. Dette er mer ment for å gjøre enn opiatavhengig person "frisk" og ikke ruset.
5. Blir man synlig ruset av subutex?
Tar man for mye, så kan man sjangle litt og spy mye. Og bli ganske sløv. Eller er det bare de ganske små pupillene man legger merke til.
6. Hvor lang tid tar det før det virker?
20-30 min. Varer i 20-30 timer.
7. Er det farlig å blande det med benzo? (tenker da spesielt på xanor)
Ikke direkte farlig, men sjansen for CNS-svikt er større (Pustevansker, hjertestans.) Bare hold benzodosen på minimum. Jeg synes cannabis er 10 ganger bedre å kombinere med opiater, enn benzo, og ikke minst tryggere

Kos deg. Bare ikke ta det for ofte. Det er lett å bli hektet. Ville ha ventet 5-7 dager mellom hver dose, men det er helt opp til deg.
Sist endret av Mexxy; 5. november 2012 kl. 06:44.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Burde være litt forsiktig med og ta det sent ja.... kan huske mange ganger jeg har rusa meg sent på kvelden med flere påfyllinger...

Våkna dagen etterpå og følt meg nogenlunde helt fin, spis/dusja og gått til skolen, så ideet jeg setter meg ned på skolen på stolen min og lener meg tilbake sier det bare PANG og du er like rusa som dagen før omtrent og ikke klarer annet enn og stirre rett frem og bli overveldet av eufori..... ganske kleint med tanke på at for andre ser du ut som den park narkisen antageligvis.... lite poppis ville jeg tro

Så ja, rusen / halveringstiden er veeeeldig lang forsåvidt. Selv får jeg problemer med og gå rett, litt som og gå på ferja når det er sjø, pupillene mine blir så små at de bare forsvinner ( ser JÆVLIG mistenkelig ut de pupillene altså...), detter veldig fort ut i og med at det er så deilig, og en del timer ut i rusen og dagen etterpå er jeg drit dårlig og spyr som regel.
Hei

kroppen tar ikke opp mer en en fast mengde mg pr døgn eller antall timer.
Med andre ord så er det ikke vits å ta mer en det du faktisk klarer og ta
opp eller har bruk for. Les felleskatalogen.no så finner du ut opptaket og tilvenning og det meste du har bruk for.
Sitat av ezez86 Vis innlegg
Hei

kroppen tar ikke opp mer en en fast mengde mg pr døgn eller antall timer.
Med andre ord så er det ikke vits å ta mer en det du faktisk klarer og ta
opp eller har bruk for. Les felleskatalogen.no så finner du ut opptaket og tilvenning og det meste du har bruk for.
Vis hele sitatet...
Felleskatalogen tar utgangspunkt i behandling av narkomane, som har en mangedoblet toleranse for stoffet. Å ta utgangspunkt i dette er helt idiotisk og garanterer overdosering.

At kroppen ikke tar opp mer enn den "har bruk for" lukter også piss lang vei, kilde?

Til TS, du ser i utgangspunktet ikke ruset ut, men øynene avslører deg fort ved litt høye doser. Pupillene forsvinner så og si inn i segselv, og særlig om du har litt lyse øyne kan fargen endre seg påfallende mye.

Ruseffekten føles kanskje ikke så lenge, men som lucy nevner er det en veldig lang halveringstid som gjør at om du ruser deg på mandag på sub, så er du ruset tirsdag også, uansett hvor lite du merker til det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
For førstegangsbrukere, så ville jeg tatt utgangspunkt etter temgesic:

http://www.felleskatalogen.no/medisi...nckiser-564488

Subutex er ment for heroinmisbrukere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Malene88 Vis innlegg
Hei folkens!

Skal prøve subutex for første gang ikveld.
Har derfor noen spørsmål til dere som har peiling på det:

1. Burde jeg snorte det eller legge det under tungen?
2. Hvilken dose burde jeg begynne med? Har 3 tabletter på 8mg.
3. Hva smaker subutexen?
4. Hvordan er rusen? Og hvor lenge varer den?
5. Blir man synlig ruset av subutex?
6. Hvor lang tid tar det før det virker?
7. Er det farlig å blande det med benzo? (tenker da spesielt på xanor)

Har googlet mye, og lest igjennom postene på forumet, men finner ikke svar på alt.

Setter stor pris på det om noen gidder å svare meg!
Vis hele sitatet...
ubutexc

Mitt råd til deg er å ungå å bruke eller ta Subutex dersom du ikke er syk på Heroin. Du kommer helt sikkert til å like det selvom du antakelig kommer til å bli kvalm og spy første gangen.Egentlig burde du heller ha startet med Temgesic 0,2-0,4mg fordi det er veldig sterk virkning av buprenorfin på en person som ikke har toleranse,ikke ta mer enn 1/10 av en 8mg Subutex.
Men husk at denne medisinen sitter veldig lenge i kroppen og har lang virkningstid,og du blir veldig avhengig av Bup.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tok Subutex for en stund tilbake for å lette på ekstreme smerter etter som jeg ikke hadde noe annet tilgjengelig. Ble veldig merkbart ruset, og det tok ekstremt lang tid før jeg kom tilbake i normal form. Rundt tre dager, for å være presis. Og tross for det kunne jeg kjenne det i mindre grad i ettertid. Dette er absolutt ikke noe jeg personlig liker å være ruset på. Spydde ikke en eneste gang tross at dosen muligens var litt i overkant. Det klødde dog som et helvete, og matlyst var det absolutt ikke snakk om. Sov ekstremt dårlig også. Når det gjelder effekten av rusen er jeg lite imponert. Nå skal det jo sies at jeg har prøvd heroin, da, og det er lite som kan sammenlignes med god heroin så snart du har fått ferten i det. Til tross for at opiater ikke er min greie må jeg nesten innrømme dette. Og nei, det greiene der kommer jeg ikke til å røre igjen. For min del er ikke det å forsvinne fra jordas overflate i sofaen helt min ting. Jeg liker bedre å forsterke alt det vakre mange ikke setter pris på her i verden.

EDIT: Både sveget og snortet. Effekten trer frem fortere nasalt etter min erfaring.
Sist endret av Lucy In The Sky; 25. januar 2013 kl. 11:19.
Er noe jeg ikke skjønner. Leser at folk får renne ræv og/eller veldig oppkast dagen etter å tatt Subutex. Men fortsatt tar de/dere dette. Er rusen såpass bra, at dere driter i bivirkningene?

Er ikke snakk om at jeg skal teste ut dette her. Er bare det at jeg ble litt forundret over at folk tar dette gang på gang, selv om de blir dårlige/spyr/renne ræv. Bare dårlige og renne ræv hadde vært grunn til at jeg hadde holdt meg langt vekke fra dette.
Altså, saken er den at vi alle er individuelle. De fleste rusmidler har sine fordeler og ulemper. Noen blir nysgjerrige ved å jage dragen (noe som er en mye tryggere metode) og kan risikere å gjøre en vane av det. Noe som gjør at de virkelig trenger det for å ikke bli dårlige. Og ja, mange syns selve rusen er verdt alt dette slitet. Hvis du leser litt rapporter om hvordan effektene er så vil du nok få mer innsikt i akkurat det. For min del tok jeg altfor mye hvit heroin nasalt, og fikk birvirkninger som om jeg skulle ha gått på det i flere dager. Etter dette har ingen opiater/opioder kunnet målt seg med virkningen av heroin. Men ettersom Oxycontin var det første jeg prøvde kan jeg huske tilbake, og da forstår jeg godt hvorfor folk kan bli fortapt i disse substansene. Alle har sine grunner, og lyster. Ellers kommer det også litt an på hvor forsiktig man er. Av Oxycontin ble jeg langt fra dårlig. Det klødde i den grad at det bare var en smule plagsomt.
Sitat av Malene88 Vis innlegg
Hei folkens!

Skal prøve subutex for første gang ikveld.
Har derfor noen spørsmål til dere som har peiling på det:

1. Burde jeg snorte det eller legge det under tungen?
2. Hvilken dose burde jeg begynne med? Har 3 tabletter på 8mg.
3. Hva smaker subutexen?
4. Hvordan er rusen? Og hvor lenge varer den?
5. Blir man synlig ruset av subutex?
6. Hvor lang tid tar det før det virker?
7. Er det farlig å blande det med benzo? (tenker da spesielt på xanor)

Har googlet mye, og lest igjennom postene på forumet, men finner ikke svar på alt.

Setter stor pris på det om noen gidder å svare meg!
Vis hele sitatet...
1. Snort! Aldri legg det på tungen dersom du skal ruse deg.
2. 2mg.
3. Sitron.
4. Rusen hos meg varer vel ca 10-14 timer. Kjenner at jeg har tatt det 2-3 dager etterpå.
5. Ja, utvilsomt!
6. 40-50 minutter. IKKE ta mer sub før du er helt sikker på at det går.
7. Farligere. Men går greit med en stick eller to, ja.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
1. Burde jeg snorte det eller legge det under tungen?
2. Hvilken dose burde jeg begynne med? Har 3 tabletter på 8mg.
3. Hva smaker subutexen?
4. Hvordan er rusen? Og hvor lenge varer den?
5. Blir man synlig ruset av subutex?
6. Hvor lang tid tar det før det virker?
7. Er det farlig å blande det med benzo? (tenker da spesielt på xanor)

1. I motsetning av hva alle andre har skrevet, så legg subotexen under tunga og la den smelte der. Du har lav toleranse, og det gjør at du har mindre sjanse for å bli dårlig når du tar det eller dagen etter at du har tatt d.

2. Du burde prøve med å dele hver tablett i så mye som 8 deler. Du har lav toleranse og overdoser forekommer.

7. Ta en xanor og en Afipran ( event. en kopp ingeførtè) mot kvalmen en halvtime før du legger subutexen under tunga.

Røyk tjall og bi fjellhøy

Eh forressten med lav toleranse er det ikke noe særlig gøy på sub etter at du har røyka; Omtrent som første gagen du blanda alkohol og hasj, bare mer oppkast.
Sitat av 3rdPersonShootR Vis innlegg
1. Snort! Aldri legg det på tungen dersom du skal ruse deg.
2. 2mg.
3. Sitron.
4. Rusen hos meg varer vel ca 10-14 timer. Kjenner at jeg har tatt det 2-3 dager etterpå.
5. Ja, utvilsomt!
6. 40-50 minutter. IKKE ta mer sub før du er helt sikker på at det går.
7. Farligere. Men går greit med en stick eller to, ja.
Vis hele sitatet...
45 min på snorting syntes jeg hørtes mye ut, kjenner formen etter 10, maks 15 min. Men syntes det går over fort når man sorter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, har et spørsmål jeg håper jeg kan få svar på ganske fort, veit jeg leste det her om dagen på Freak, mulig det var på denne tråden nå, men hoide henger ikke helt med, så ikke lett å finne igjen.

Men så kommer spørsmålet, hvor lenge etter inntak av subutex er det "greit" å innta heroin, skal også nevnes at det har vært speed og piller (benzo) i mellomtiden.

Håper og eventuelt takker for svar på forskudd.
Den funker samme hvilken åpning du tar den i, og rådene her er gode...men vit at det følger et visst ansvar om å ikke blande Subutex inn i f. eks. ran av 7-11 el. l. ting som tar seg dårlig ut i media - for de opiatavhengige er det fremdeles nesten umulig å få fatt i på utsiden av LAR, og 16-24mg har fått meg av et halvt år på dop uten nevneverdige abstinenser...

Komisk at det ikke er en Sub-automat (eller i det minste leger som skrev det ut) på Oslo S, men sprøyterom og snakk om legalisering av å røyke dop, det er norsk det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Tok Subutex for en stund tilbake for å lette på ekstreme smerter etter som jeg ikke hadde noe annet tilgjengelig. Ble veldig merkbart ruset, og det tok ekstremt lang tid før jeg kom tilbake i normal form. Rundt tre dager, for å være presis. Og tross for det kunne jeg kjenne det i mindre grad i ettertid. Dette er absolutt ikke noe jeg personlig liker å være ruset på. Spydde ikke en eneste gang tross at dosen muligens var litt i overkant. Det klødde dog som et helvete, og matlyst var det absolutt ikke snakk om. Sov ekstremt dårlig også. Når det gjelder effekten av rusen er jeg lite imponert. Nå skal det jo sies at jeg har prøvd heroin, da, og det er lite som kan sammenlignes med god heroin så snart du har fått ferten i det. Til tross for at opiater ikke er min greie må jeg nesten innrømme dette. Og nei, det greiene der kommer jeg ikke til å røre igjen. For min del er ikke det å forsvinne fra jordas overflate i sofaen helt min ting. Jeg liker bedre å forsterke alt det vakre mange ikke setter pris på her i verden.

EDIT: Både sveget og snortet. Effekten trer frem fortere nasalt etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Som om jeg skulle skrevet det selv!
Sist endret av Niteandfog; 21. mai 2013 kl. 00:42.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, velger og poste i denne tråden og ikke starte en ny tråd.
Jeg rydda litt her og fant selvfølgelig en subutex 8mg inne i noen gamle pappesker, jeg har prøvd dette 2-3 ganger, det eneste jeg oppnådde var og spy og bli dårlig, jeg merket veldig lite til rus, delte det opp i ca 3 doser når jeg tok pillen oralt, dette gjorde at jeg ble veldig dårlig, jeg prøvde også intranavøst med ca 1/5 , det fungerte bedre, ble ikke direkte dårlig. Men det jeg synes var rart var at det var så stor mangel på den rus følelsen. Eneste som skjedde var at jeg bare ble liggende og se på film, og kasta opp og tilbake til film, for så og kaste opp. Veldig kjedelig, har det noe med at jeg kanskje hadde alt for store forventinger til det?

Andre jeg har snakket med mener doseringen min var alt for høy, noe jeg også mistenker siden jeg kastet opp? Men det kan da også ha noe og gjøre med at jeg ikke er vant til stoffet? så nå sitter jeg her og vurdere og teste det igjen , siden timeplanen min er fri et par dager framover.

Ser i denne tråden det er litt forskjellige meninger om dosering og hva som er best av oralt og snorte det, de fleste veier opp for snorting pga effekten kommer fortere og du trenger mindere dosering? Men hvilken av de 2 blir man mest kvalm av?

Ble en veldig uoversiktlig tråd, men håper noen forstår. Sist blandet jeg sub med hasj/weed. Det velger jeg og ikke gjøre nå, ingen andre rusmidler skal blandes denne gangen. Har koffein og nikotin noe rolle i bilde her?
Er det mulig,,,,Det er riktig at kroppen ikke kan ta opp mere enn det den behøver, det er derfor folk kan ta dobble og tripple doser, altså du kan ta dosen du skal ha i morgen i dag. og det er pga at reseptorene i hjernen har ikke mulighet til og oppta mere buprenorfin enn d som er muligt. når resterende av buprenorfinet ikke blir tatt opp i reseptorene,flyter de rundt i blodbanen,og hopper inn i reseptorene så snart det er plass.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg skjønner ikke at dere har fått "renneræv" av subutex. Min erfaring er det motsatte, helt stopp. De jeg kjenner som går på det via Lar de har også samme problemet.
Men er det noen som vet om noe man kan gjøre for å få det fort ut av kroppen?
Sånn at det ikke vises på urinprøve.
Injiserte rundt 1mg tidligere i dag, og må avlegge prøve på torsdag.

Sliter litt hvis jeg blir tatt nå