Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1915
Hei.
Er vurderer å kjøpe meg et fly. Har vert litt på hobbyking, men finner ikke komplette startsett med Radio.
Noen som kan linke til det jeg trenger? Er på jakt etter noe i nybegynner klassen

Noen anbefalinger?
Elefun.no
Har flere greie pakker.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Elefun.no
Har flere greie pakker.
Vis hele sitatet...
Ahh, se der ja KP til deg!
http://www.umo.no/rc-fly-c-18.html

Har noen typer her. Ikke at jeg vet så mye om priser på slikt, men kjenner han som driver siden og vet at han er en bra fyr som vil ha fornøyde kunder.
Ett protip:
Anbefaler å legge litt penger i potten å kjøpe deg en digital radio! Har krasja bilen min rett i veggen flere ganger grunnet forstyrrelser på vanlig antenneradio, har også vitnet rc fly riste og styrte i bakken mens alle servoene gjør det absolutt motsatte av hva føreren ber de om. Så det er viktig at du har en pålitelig radio. Mye lenger rekkevidde er det og, og du slipper den lange antenna

Videre anbefaler jeg en cessna, det var mitt første fly. Er ett utrolig bra nybegynner fly som er lett å kontrollere , men kan by på utfordringer og er kraftig nok til enkel aeorbikk som det står i beskrivelsen. Det er ikke nøyaktig det samme jeg hadde men. Følger også med radio, tror ikke den er digital men 2,4 ghz skal minke sjansen for forstyrrelser betraktelig.

Anbefaler også å kjøpe ett par li-po batterier, propeller, en tube med epoxy lim og en strømforsyning slik at at du kan lade batteriene.

her er ett flott HD-kamera (720p) til 200-lappen + frakt. Det er utrolig kult å feste på flyet (Personlig erfaring)

Lykke til!
Det var vel en tidligere versjon av denne jeg hadde (eller: har....har stått i 10 deler i bua et års tid nå, etter at vingene falt av i lufta....lurt å skru fast slikt, viste det seg :-)):

http://www.throttlestore.com/fly/nes...f.aspx?lang=NO

Var ihvertfall veldig fornøyd med denne. Forholdsvis lettflydd (er nybegynner selv) og tåler en del vind. Forholdsvis grei å mekke på (.....så lenge det ikke deler seg i 10 deler)
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Ett protip:
Anbefaler å legge litt penger i potten å kjøpe deg en digital radio! Har krasja bilen min rett i veggen flere ganger grunnet forstyrrelser på vanlig antenneradio, har også vitnet rc fly riste og styrte i bakken mens alle servoene gjør det absolutt motsatte av hva føreren ber de om. Så det er viktig at du har en pålitelig radio. Mye lenger rekkevidde er det og, og du slipper den lange antenna

Videre anbefaler jeg en cessna, det var mitt første fly. Er ett utrolig bra nybegynner fly som er lett å kontrollere , men kan by på utfordringer og er kraftig nok til enkel aeorbikk som det står i beskrivelsen. Det er ikke nøyaktig det samme jeg hadde men. Følger også med radio, tror ikke den er digital men 2,4 ghz skal minke sjansen for forstyrrelser betraktelig.

Anbefaler også å kjøpe ett par li-po batterier, propeller, en tube med epoxy lim og en strømforsyning slik at at du kan lade batteriene.

her er ett flott HD-kamera (720p) til 200-lappen + frakt. Det er utrolig kult å feste på flyet (Personlig erfaring)

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det var det Cessna flyet som fristet. Har tenkte tanken ang digitalradio, men får heller blir ved en senere anledning tenker jeg. Først bare kjøpe et ready sett å se om det er gøy. Vist det er tilfelle så blir det å investere i dyrere fly å utstyr, og kamera.
Har 2 3S lipo batterier liggende samt 2 ladere.
Har og muligheten til å kline på et GoPro 2 kamera, men hvordan er det med vekten? Kan man "laste" flyet for.eks Cessna'n så "mye"?

Takk for tipset
http://elefun.no/p/prod.aspx?v=17447
Dette flyet er veldig lettflydd og greit nybegynnerfly. Har selv 2. stk (det ene gikk i bakken og er nå delefly) og kan ikke klage. Er også 2.4GHz radio (er vel det dere kaller digital radio). Annbefaler deg å kjøpe flere batterier og propeller, og hvis du har råd til det en lader (den som følger med er ikke spesielt god, men fungerer)
Jeg har dette flyet. http://www.absolutthobby.no/fly/02-0...pril-2010.html
Det er utrolig lettflydd, og letter med gopro hd kamera.
Dette flyet har 2.4Ghz radio og mottaker. Det er et RTR fly. Ready to run
Flott nybegynnerfly.
Jeg som flyr og filmer her.
her er videoen: http://www.youtube.com/watch?v=bZJHh...&feature=g-upl
hørt på www.radiostyrt.no? der er det mange som kan hjelpe deg
Tror det de mener med 'Digital' Radio er at det er en computer radio mao. den har skjerm og lassevis med innstillinger du ikke får på en slik billigradio som kun har analoge trims og slidere som eneste justerings mulighet.

Alle radioer i dag er 2.4 GHz uansett bortsett fra slike infrarøde greier man får med fly fra biltema men de kan ikke klassifiseres som radio anyways.

Det funker i starten med en slik RTR pakke hvor radioen følger med men etterhvert som du blir mer avansert og kjøper større fly og evt. nitro så vil du savne å kunne sette gass-kurver og alle miksene på ror og whatnot.

Samt at du gjerne vil ha flere kanaler når du plutselig vil ha flaps/retracts/lys o.l

Jeg flyr helikopter og bruker minimum 6 kanaler men siden jeg har Governor og switchglo bruker jeg 8.
Aileron/Elevator/Throttle/Rudder/Gyro Gain/Pitch/Gov Gain/Swithcglo.

På et lite fly klarer du deg med 3/4 kanaler.

En annen ting du må tenke på med 2.4 GHz er at leverandørene har egne modulasjoner på utstyret sitt så det er sjeldent du kan mikse mellom.

Futaba bruker FASST, FASSTest(telemetri) og S-FHSS.
Disse går som regel sammen hvis radioen har støtte for dem men den vanligste er FASST for fly/helikopter.

JR/Spektrum bruker DSM2, DMSS og DSMX.

Får du lyst å investere kan jeg anbefale en DX6i
Den vil du ha helt til du begynner å fly svære 30%s fly og jets

Spørs jo hvor langt du har tenkt å ta dette men vær advart, det er pokkers avhengighetsskapende.

I'm outta here.
Jeg hadde kjørt på med en Bixler 2 fra HK og en Turnigy 9x 9ch sender&mottaker.
Gøy å se at andre her driver med slikt Jeg har som sagt ikke begynt, men tror vertfall det blir et slikt RTR sett, så får en se hvor langt det går :P Men av det jeg har sett på film osv, så ser det ut som det er veldig avhengighetsskapende
Bixler 2 + en turnigy 6 kanaler i mode 2 + en imax b6ac (pro?) + endel batterier. + ekstra propeller + et par servoer hxt 900 er billig og bra.
elefun.no som nevnt over, eller throttlestore.no. Disse er de beste sjappene i norge, da de også fokuserer veldig mye på nybegynnerfly.

Er du heeelt nybegynner er kanskje 3-kanals fly best, kjøp uansett ett fly med overliggende vinger.
Altså vinger som ligger "oppå taket" på flyet.
Ville også gått til innkjøp av en flysimulator for rc. Utrolig greit å få øvd inn stikkebevegelsene, før man skal krasje flyet for første gang
Denne: http://dx.com/p/9-in-1-usb-simulator-100583?item=2 fra DealExtreme kjøpte jeg. Fulgte med RealFlight + noen andre simulatorer (piratkopiert så det holder, men funker).
Da kan du kople til fjernkontrollen din, og bruke den til å fly med simulatoren. Sjekk at du kjøper simulator dongle som støtter ditt merke av fjernkontroll.
Søk på "Flight simulator" på DX, og det dukker opp en del forskjellige.
Sist endret av cazber; 1. november 2012 kl. 21:17.