Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 978
2 feb reiser jeg og en kamerat til asia, rettere sagt Bangkok. Vi skal backpacke rundt egentlig uten mål og mening.
budsjettet er på ca 40000 kr.

Noen som har vært der, og har noen gode råd?
Better than thou.
Jeg hater deg og Simen så jævlig.

Grenseløst, ekstremt, rett-i-hjerteroten hat.

Koz.

Forøvrig står det litt kjekk info på http://www.bangkok.com/info/index.html

Prøv å få med dere noen buddisttempler og shit, og ta mye bilder.

Forresten; Kommer dere på onsdag?
cezar's Avatar
Trådstarter
jeg liker og bli hatet

skal ta sinnsykt mye bilder. har jo nytt kamera og greier!

Ja, kommer gjerne på onsdag. Men du må varte opp med no`n ho`s da..

koz.
bang-cock.. har en bekjent som var i india i to uker, backpacking-style. siden du sier at dere skal backpack'e skulle jeg tro at dere ikke skal bo på high class hotels.. hygenen er selvfølgelig ikke den samma, så ikke bli overrasket når der kommer over et hull i bakken med et spann vann som ikke skiftes ut til toalett.. - med andre ord; ta med litt nød-toalettpapir, selv om det blir litt vanskelig å ha nok til å dekke for tre måneder. god tur! (vært fint å få sett non' bilder når dere kom tilbake..
Bankok er ikke noe særlig, det holder med maks 3 dager der. Er veldig mye mygg, mye trafikk, mens eller gode tilstander der nede.

Du bør besøke det kjente markedet der, som er midt i hovedgaten, mye rart du kan få kjøpt der. Når det gjelder musikk/video, er det meste piratkopiert, ofte med dårlig kvalitet. Så styr unna det.

Superion: Litt av en uttalelse, har du vært der selv eller? Vært nedi området 3 ganger, fikk aldri det.

Ellers bør du besøke slangefarmer og slikt. Tuk tuk(?) er det beste framkomstmiddelet i bunn og grunn,bare fiks pris før dere drar. Og ikke dra på shopping med tuk tuker, det er bare tull. Har ikke gjort det selv men har hørt mye tull om det.

Finner forøvrig mange gode bøker for disse turistmålene.

God tur!
Superion: Litt av en uttalelse, har du vært der selv eller? Vært nedi området 3 ganger, fikk aldri det.
Vis hele sitatet...
da hadde du flax tore! :P
Er det veldig normalt å få det der da, med mindre du ber om det?

Eneste "rare" jeg fikk der nede var hai.
Jeg hadde en venninne som dro på liknende tur til Frankrike sommeren -03, og jeg hjalp henne litt med å finne ting å se og gjøre på. Internett hjalp jo en del, men da vi fikk idéen om å stikke innom StarTour var gullegget lagt. Før setningen "Heisann, vi hadde tenkt oss en tur nedover til Frankrike, du har vel ingen tips til oss.." var avsluttet strømmet det opplysninger ustoppelig ut av kjeften på damen. Vi var kun innom Kilroy og Startour (henholdsvis i fire og 1 & [SIZE=1]1/2[/SIZE] time da..), og lærte vel mer om Frankrike den dagen enn vi på forhånd kunne om Norge, så det er virkelig å anbefale.

(Et tips dog; Prøv å stikk innom en slik sjappe i det øyeblikket den åpner om morgenen, sånn at dere er eneste "kunder" og får all oppmerksomheten.)
Som tore- sa, Bankok er ikke verdt så lang tid. Var i thailand i 10 dager elns når jeg var en 4-5 år, var bl.a. i Bankok, og det var den verste drittplassen jeg noen gang har vært på... Mye fint å se (templer o.l), men hele byen stinker, trafikken er jævlig, det er en av de mest forurensede byene på kloden...
Hvis du har mulighet: kom deg til en plass som heter Pataya. Der er det drittfint. Masse turister riktignok, og det koster nok en del å bo der, men det er drittfint vær 24/7, og det er jævlig fint å bade (både i sjøen og i det svære badeanlegget de har der).

Men skal du shoppe: ikke kjøp musikk eller film. Som det er sagt før her, kvaliteten suger, det meste er piratkopiert. Samme med dataspill. Selv om du får dem for 10kr så virker de kansje 1 av 5 ganger... altså ikke noe å satse på. Hardware er derimot bra å kjøpe der. Kameraer, dataustyr, alt mulig sånt er _utrolig_ billig der.
Og, hvis du er interessert i sykler; en kamerat av meg var i Thailand i fjor sommer, han tenke å kjøpe seg en sykkel for ca 250kr, de var likedan som de vi betaler 6-7000 for her hjemme... Kan vel egentlig kjøpe en bare for å bruke der, så kan du sette den igjen når du skal hjem :P