Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1271
Som tittelen sier, er det noen som kunne godkjent det?

Eventuellt fått presset prisen ned?

http://www.komplett.no/k/cart.aspx?m...ListId=1145039

Er alt i boks til montering? Kabler ol.?

Og hvordan er det med installering av OS, går det som regel smertefritt? (OS hentes fra bukta så klart)

Pc`en vil bli brukt til gaming; WoW, CS:GO, BF3 ol. Vil dette holde?

Det må IKKE overstige 6k.

Takker på forhånd
Fiks linken så skal jeg ta en titt!

Installering av OS er sjeldent et problem.
Sist endret av Marr; 22. oktober 2012 kl. 22:15.
Som i 80% av slike tråder så fungerer ikke handlelisten.
Blir ingen problem å få prisen under 6k med det oppsettet der.
Det er nemlig ingenting der
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Oi, trodde den skulle funke ) http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-C94A014DA49F

Den da?

Her er i allefall komponentene:

AMD FX-6100 6-Core Processor Socket- AM3+, 3.3Ghz, 95W, 6MB L2 + 8MB L3 Cache, 32nm, Black Edition

ASUS GeForce GTX 650Ti 1GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "DirectCU II TOP", DL-DVI-D + DL-DVI-D, HDMI, VGA, 1033 MHz

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit 2 x 4GB, Blue, CL9-9-9-24, 1.5V, Low Vengeance Heatspreader, 240 pin

Fractal Design Define R4 Black Pearl Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bak, Støydempet, ATX, mATX, mITX, USB 3.0

Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+ ATX, 970+SB950, DDR3, 2xG2-PCIe-x16, CFX, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW

Western Digital® Mobile Black 750GB 7200RPM, SATA 3Gb/s, 2.5" internal, 16MB, Advanced Format (AF)

XFX ProSeries XXX Edition 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 8x SATA, 5x Molex, 1x FDD
Funker nå

Ville byttet til denne prosessoren da du ikke trenger 6 kjerner for å kjøre normale spill. Pengene du sparer på dette ville jeg brukt på en 660/tilsvarende skjermkort fra AMD isteden.
Sist endret av Marr; 22. oktober 2012 kl. 22:24.
Sitat av Marr Vis innlegg
Funker nå

Ville byttet til denne prosessoren da du ikke trenger 6 kjerner for å kjøre normale spill. Pengene du sparer på dette ville jeg brukt på en 660/tilsvarende skjermkort fra AMD isteden.
Vis hele sitatet...
Støttes
Har du vurdert å kanskje slenge på noen kroner til en SSD?...
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Joda, men har egentlig overgått budsjettet som var på 6k Tenkte egentlig å presse prisen ned da..

Har byttet ut prosessoren med FX-4100 og slengt inn Gainward GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA (stemmer sant?)

Er det noen kroner å spare ved å bytte ut f.eks PSU, hovedkort, ram til ett billigere alternativ? (uten å miste så alfor mye ytelse)
Du kan mest sannsynlig velge en svakere PSU, men da blir det også mindre med oppgraderingsmuligheter senere. Du kan bruke en kalkulator for å regne omtrentlig hvor mange watt du trenger. Her.
Om du skal ha billigere hovedkort mister du ofte mange muligheter, så du må nesten tenke over hva du trenger og hva du ikke trenger av muligheter.
Billigere og bedre ram finner du ikke

Lag samme liste hos dustinhome, du kan fort spare en god del!
Du kan jo også spare en god del på å velge et billigere kabinett.
Denne HDD isteden så sparer du litt.
Sist endret av Marr; 22. oktober 2012 kl. 22:52.
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Bytter da ut HDD og velger å beholde mulighetene

Noen kabinett og anbefale?

Skal få snekra ei liste på Dustinhome, poster den her etterhvert. Om det blir mye billigere kan jeg vel kansje også slå til med bedre komponenter
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Bytt gjerne PSU, jeg kjører akkurat nå et flott oppsett med 500w. (OC på PSU fra 3.2ghz stock til 4.5ghz, oc på ram fra 1600mhz til 2150mhz og oc på gpu)

Men, det må være kvalitets psu.
det er en god måte å spare penger, men strømforsyninga skal du ha ei stund, så ville valgt en på 750 watt så du kan kjøre SLI/crossfire i fremtiden
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
WESTERN DIGITAL BLACK 3.5" 500GB 7200RPM SATA/600 32 MB 629 kr

GIGABYTE GA-970A-UD3 AM3+ ATX 699 kr

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 USB3 TITANIUM 797 kr

CORSAIR CX 750W BRONZE ATX12V 2.3 POWER SUPPLY 659 kr

CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ (2X4GB) CL9 VENGEANCE 419 kr

ASUS GEFORCE GTX 660 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP 1 859 kr

AMD FX-4100 BE 4-CORE 3.6GHZ 12MB SOCKET AM3+ BOX 799 kr

Totalt inkl. moms 5 960,00 kr

Det ble billigere jo

Som dere ser er det ikke samme helt de samme komponentene som fra Komplett fordi det massive utvalget ikke var like lett å navigere seg gjennom..

Legg merke til at PSU er byttet ut..

Mener på at det er bedre specs på denne handlelisten?

Og igjen, godkjent? Noe som kan/burde byttes ut?
Du kunne jo bytte ut PSU med denne; OCZ ZT 750W, siden den er modulær. Den er kjent for å bråke litt, dog.

EDIT; Legg på en CPU kjøler som Hyper 212
Sist endret av Fekillix; 23. oktober 2012 kl. 07:46.
Ville byttet ut hardisken med en som har 64MB Cache, du har 32MB.
Sist endret av Solaced; 23. oktober 2012 kl. 09:36.
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Søkte litt på forskjellen på 32MB cache og 64MB, kom frem til at forskjellen ikke var merkbar. Så jeg gidder ikke bry meg med det

Mmh, joda, men liker ikke bråk

Og jeg trenger vel egentlig ikke CPU kjøler? Mener og ha lest at det er lurt og i små kabinett og ved overclocking.

Og som sagt er ikke budsjettet så veldig stort

Kom forresten opp i en diskusjon med noen i klassen idag hvor de påsto at AMD er et dårlig valg, uansett budsjett..

De mente jeg heller burde gå for en billig Intel modell. Noen som har noe innspill?

Har mest lyst på ett Intel oppsett, men er det mulig mtp ramma på max 6k?
Vel, til en PC med stramt budsjett fungerer AMD ypperlig.

Og jeg anbefaler virkelig en CPU-kjører. Standard-vifta bråker mye i forhold til ytelse.
Gå for en Hyper 212 CPU Kjøler (DustinHome, 200kr), AMD er ikke et dårlig valg for low-budget PC'er
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Da går jeg for listen fra Dustinhome, CPU kjøler blir det vel også. Hvilken er jeg litt usikker på, kanskje den som er nevnt over.

Men uansett, tusen takk til alle som tok seg tid til å hjelpe