Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 700
Jeg sendte inn min eee pad på garanti ettersom at android kernelen på en eller annen måte hadde blitt korrupt.. Jeg bestemte meg for å sende den inn i stedet for å fikse det selv (easy fix) for å ikke bryte garantien, men nå har jeg fått den tilbake ingenting har blitt gjort og jeg sitter igjen med en regning på over 1000,- kr! Jeg har tatt det opp med selskapet og sa godt ifra om at jeg overhodet ikke kommer til å betale for det. Så kommer spørsmålet mitt. Har jeg forbrukerkjøpsloven i ryggen? Har de faktisk lov til å sende meg en regning når ingenting har blitt gjort? Den ble jo sendt inn på garanti og i tillegg sa de hverken i fra eller spurte om mitt samtykke til å gjøre noe som helst når den ikke gikk på garanti?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er ikkje mogeleg å svare på utan viare.

For det første er det viktig å merke seg at forbrukerkjøpslova ikkje seier noko om garanti, utover at garanti er rettar utover lova.

Viare så er jo dette eit softwareproblem. Har du gjort noko som kan føre til korrupt OS? Har du installert apper frå ukjente kjelder? Har du fått virus? Det er ting som ikkje er dekt av reklamasjonsretten, ettersom det nok kan seiast å skuldast brukaren.

Eit anna prinsipp er at prisinformasjon skal vere tilgjengeleg før du inngår ein avtale. Om den ikkje har vore det, så har dei afaik tynt grunnlag for å krevje betalt, og du bør bestride kravet med det som grunnlag vil eg tru.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Menneskerett, å ikke betale for noe du ikke har gitt samtykke til samt bedt om ! Send en skriftlig klage..