Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1225
Budsjettet er 14k og jeg vil kun ha en SSD på 60gb. Har allered hardisk liggende.

Skal kun brukes til spilling og kan dere helst kjøpe deler fra CDON.no pga. lavest pris og jeg foretrekker dem.
Kjøp fra dustinhome...enda billigere der
Hvorfor ikke 240GB SSD eller noe i den dur? Kjipt å spille BF3 på Ultra, med Ultralange loadingtider.
Komplett er god graut. Bygger du, eller kjøper du ferdig?
Bygger sjøl.

Vil ha bedre gfx/cpu enn en 250gb. kan fint vente.

jeg får vel uansett inn BF3 og W7 på en 60gb ssd.
Sist endret av Jostein112; 7. oktober 2012 kl. 23:30.
Sitat av Jostein112 Vis innlegg
jeg får vel uansett inn BF3 og W7 på en 60gb ssd.
Vis hele sitatet...
Ja, det blir veldig fort smått med plass. Ville gått for en 120gb.
Uten tvil 120gb hvis du skal ha BF3 på den også, husk at W7 blir større med tid.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Med 14k har du vel rå til en ssd til Os og en ssd til spill.
so offtopic. jeg spørte aldri om hvilken ssd som er best. jeg sa jeg skal ha 60gb ssd, ingeting å diskutere. det jeg derimot sørte om var om noen kunne bygge en handlekurv som inneholder den beste pcen jeg får for 14k.
Prøver meg Her

Legg til et 670 kort til om du absolutt må, men er ikke nødvendig. Drar BF3 på ultra.
takk skal du ha!

skal se det ann, setter pris på deg!
Sitat av Jostein112 Vis innlegg
takk skal du ha!

skal se det ann, setter pris på deg!
Vis hele sitatet...
Som du kanskje ser så har jeg lagt til 128GB SSD, men om du absolutt bare trenger 60GB så er det bare å velge Crucial m4 60GB.

PSU'en jeg la til er av "jeg gir faen i hvordan det ser ut" typen. Så du kan ikke ta vekk de kablene du ikke trenger. Personlig så gir jeg faen, og hva skal man egentlig med et ryddig kabinett når kabinettet jeg la til ikke har vindu.
Sitat av Marr Vis innlegg
Som du kanskje ser så har jeg lagt til 128GB SSD, men om du absolutt bare trenger 60GB så er det bare å velge Crucial m4 60GB.

PSU'en jeg la til er av "jeg gir faen i hvordan det ser ut" typen. Så du kan ikke ta vekk de kablene du ikke trenger. Personlig så gir jeg faen, og hva skal man egentlig med et ryddig kabinett når kabinettet jeg la til ikke har vindu.
Vis hele sitatet...
Med et "ryddig" kabinett får man bedre airflow, som resulterer i bedre temperaturer som igjen resulterer i bedre ytelse.
Sitat av alexanderev Vis innlegg
Med et "ryddig" kabinett får man bedre airflow, som resulterer i bedre temperaturer som igjen resulterer i bedre ytelse.
Vis hele sitatet...
Bedre airflow og temperaturer er jeg med på, men i ett oppsett som dette vil jeg tro det har svært lite å si. Bedre ytelse av lavere temperaturer?
Klarer å fikse grei nok airflow med en psu som ikke er modulær.
Når det er 200 kroner + på en 120gb kontra en 60gb så er du jo harry og bondeknøl hvis du ikke velger 120 gb, men akk, de prinsippene.

Og hvis du har 14k så hadde ihvertfall jeg fått råd til ekstra kjøling (kabinett- og cpuvifter), viftekontroller, 120gb ++ ssd samt en syk hardware.
Man må ikke bruke alle pengene man har satt av på en pc om det ikke er nødvendig. Ville heller spart de pengene til en senere oppgradering enn å kjøpe dilldall for resten. Om TS f.eks skal overclocke blir det en annen sak.
Sist endret av Marr; 8. oktober 2012 kl. 01:25.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Marr Vis innlegg
Prøver meg Her

Legg til et 670 kort til om du absolutt må, men er ikke nødvendig. Drar BF3 på ultra.
Vis hele sitatet...
Eller et 680 istede
Også Burde vel strømforsyningen være på litt mer wat hvis han skal ha inn f.eks sli da.
Sist endret av Lima; 8. oktober 2012 kl. 01:33.
Huskeliste ved kjøp av data:
SSD - 120 gb - 900,-
GFX - 3500,-
CPU - 2000,-
RAM - 700,-
HK - 1500,-
PSU - 1000,-
DVD - 199,-
CPU KJØL - 499-599,-
KABINETT - 899,-
KABINETT VIFTER - 399,-
TOTAL - 11596,-

Sitat av Marr Vis innlegg
Prøver meg Her

Legg til et 670 kort til om du absolutt må, men er ikke nødvendig. Drar BF3 på ultra.
Vis hele sitatet...
Ikke dårlig. Bytt ut ssden til en OCZ Agility 4 og det er konge (hiv inn en noctura d-12 også)
Sitat av uzen Vis innlegg
Eller et 680 istede
Vis hele sitatet...
670 og 680 yter ganske så likt i spill. Redigerer man er nok 680 ett bedre valg. Fler CUDA kjerner i 680, som er kjekt å ha når man driver med redigering.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Dette klarte jeg å klemme inn på 14k. Var lat, og dro bare opp en gammel liste så det er rom for tweaking.

http://bildr.no/thumb/1290540.jpeg

EDIT: Velge denne CPUen

Så ikke at det var en i7...
Sist endret av CHillZoNE; 8. oktober 2012 kl. 01:43.
Sitat av uzen Vis innlegg
Også Burde vel strømforsyningen være på litt mer watt hvis han skal ha inn f.eks sli da.
Vis hele sitatet...
Sant nok, likeså greit å kjøre på med kraftig PSU når man først er ute å handler. Blir litt lettere å oppgradere senere da.
Sitat av Marr Vis innlegg
Sant nok, likeså greit å kjøre på med kraftig PSU når man først er ute å handler. Blir litt lettere å oppgradere senere da.
Vis hele sitatet...
Tenker du 1000++?

Jeg kjører OC @4.5ghz på en X955 (stock 3.2) og oc på gpu (560ti) og ram på 2300mhz (stock 1600) med en 500w psu (og har fortsatt ledig kapasitet).

(POST 1200 OoOoO)
Sist endret av uaexed; 8. oktober 2012 kl. 01:52. Grunn: POST 1200
Sitat av uaexed Vis innlegg
Tenker du 1000++?

Jeg kjører OC @4.5ghz på en X955 (stock 3.2) og oc på gpu (560ti) og ram på 2300mhz (stock 1600) med en 500w psu (og har fortsatt ledig kapasitet).

(POST 1200 OoOoO)
Vis hele sitatet...
Dette er da hvis TS skulle ha 2x670 kort

670 bruker fort 150-200 watt under heavy spilling. Om man da har 2 stk kan det jo være greit med litt mer enn 600 watt som jeg hadde lagt til. 1000 blir kanskje litt overkill.