Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 4159
Opprinnelig postet av Scoody
Laste ned flere ting samtidig fra andre servere..
Vis hele sitatet...

Sett at man bare har tilgang til en? Sånn som Mimer beskriver, så skal du ha 1500kbs konstant uansett hvor man laster ned fra, eller om man laster ned på bare ett sted.

Det blir helt feil, for noe sånt kan de ikke garantere. Derfor skriver NGT opp til xxx kbs, det blir mye mer riktig.
De garanterer vel 1500kbit\sek inn til maskinen din, altså så lenge serveren du laster fra er rask nok så SKAL du få 1500kbit\sek. Tror du misforsto litt, vidder. Syns det er bra at de garanterer den hastigheten, ikke mange som gjør det.
Opprinnelig postet av Beistet!!
De garanterer vel 1500kbit\sek inn til maskinen din, altså så lenge serveren du laster fra er rask nok så SKAL du få 1500kbit\sek. Tror du misforsto litt, vidder. Syns det er bra at de garanterer den hastigheten, ikke mange som gjør det.
Vis hele sitatet...
Det er da ingenting å misforstå? De GARANTERER 1500kbs? Da skal du jo ha det hele tiden, da. Aldri nedetid, aldri DDos-angrep på serverne, Det er iallefall sånn jeg tolker det.
Det er jo det samme som NGT sier, de har OPP til xxxxkbs, og gjerne over. Det blir bare ett merkelig arugment å si at de garanterer det. Det har ikke jeg ville gjort iallefall.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Med garantert 1500kb/s mener de så klart at flaskehalsen aldri skal være på deres side. Hvis du laster ned fra en server som står på en ISDN-link, kan de jo så klart ikke garanterte at den leverer 1500kb/s, enhver idiot skjønner vel det.
DIN linje skal alltid ha 1500kb/s kapasitet, det er vel ikke så jævlig vanskelig å forstå.

Og grunnen til at NGT ikke kan levere på samme plasser som andre, er fordi de bruker eget utstyr, det gjør ikke andre ISP'er. Ikke mange iaffal. De leier av NGT og/eller Telenor.
Jeg har tele2 ADSL har 704/128 men måler den på 864 og upload er sånn ca. 150kb/s dvs. jeg uploader med 16-17 kbyte/s. Og har ikke opplevd no problemer med de utenom de første ukene.. Men det var fordi telehor ikke ville gi fra seg linja og masse sånn.. men jeg anbefaler Tele2..
Ehm, hvor lenge har du hatt tele2? Jeg hadde drit bra fart de to første ukene, nå ligger det konstant under 704 kbit/s (ca. 500+ kbit/s).
Fikk nettopp en mail fra NGT:
Hei Tøffen Kundenr: 01337

NextGenTel redefinerer nå ADSL til å være minimum 1 Mbps. Vi øker hastighetene på Bravo og Charlie-produktene - uten å sette opp prisene.

Har du i dag Bravo 850, blir hastigheten nå oppgradert til hele
1 Mbps i hastighet inn til deg. Det nye produktet heter Bravo 1000.


Har du et Charlie 1350-abonnement oppgraderes du nå til Charlie 1500, det vil si 1,5 Mbps i hastighet inn.

Høyere hastighet gir deg fordeler som blant annet å se film og web-tv i høyere kvalitet og å kunne laste ned bilder raskere enn før.

Fri bruk er som alltid en selvfølge hos NextGenTel. Hos oss vil du ikke oppleve kvoter og begrensninger i gigabytes, og du kan dermed få
maksimalt ut av din nye høye hastighet.

Ønsker du enda høyere hastighet kan du oppgradere rimelig og enkelt på http://www.BroadPark.no .

Hastighetene settes opp i løpet av de kommende dager. I enkelte tilfeller må ruteren restartes for å komme på nett igjen etter endringen.
Restart foregår ved å slå av og på strømmen.

Med vennlig hilsen
Kundeservice
NextGenTel AS.

For henvendelser eller spørsmål, bruk kontaktskjemaet. http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema/
Vis hele sitatet...
I routeren står det nå 1248/384 Kbps.

(jeg redigerte navn og kundenummer som dere kanskje ser)
Opprinnelig postet av nexus
.

Jeg gav beskjed om ny adresse for installasjon. De kom 3 uker etterpå. Fikk regningen, Oppkobling, Mnd avgift, og FLYTTEGEBYR på 500,-. Ble pissed, og ringte de et par dusin ganger, de har utrolig dårlig musikk på den hold linja. Sende mail, og ringte atter et par ganger. De svarte aldri og beklaget, men neste purring var riktignok uten flyttegebyr. Det hjelper å krangle, selv om det er et stort firma, de må gi kundene rett!


Vis hele sitatet...
Slå denne da: Vi har 8 Mbit til Nexgentel og skulle flytte kontor lokaler. Dette skulle skje 14 desember i fjord. Det ble sendt skriftlig til NGT og ringt inn den 10 nov.
Ingenting skjedde, og jeg begynte og bli nervøs. Rundet den 1 des ringte jeg og snakket med dem, hyggelige som alltid var de og de skulle sette igang flyttingen med engang. Ingenting skjedde og fra den 10 des til 1 feb ringte jeg hver dag og purret på dem.
Jeg nektet til slutt og snakke med de som satt på 1 linje support og ble satt som regel over til en leder, deretter fikk jeg snakket med teknisk sjef. Denne tekniske sjefen skulle personlig ta seg av saken da jeg var rimelig utslitt av NGT. Han skulle ringe meg tilbake, noe han ikke gjorde. Ente med at jeg leste inn en tlf beskjed på svareren til han, der jeg forklarte han at min tålmodighet var slutt. Dagen etterpå kom Braviad og brukte 3 min på tlfsentralen i bygget og vips var vi oppe på nett. Montøren sa at alt hadde vært klart i flere mnd i den sentralen vi er koblet til. Altså NGT hadde ikke noe system som tar seg av flytting. Dette er nå 1 år siden. Det kan godt være at de har forbedret sine rutiner på flyttinger. Ellers må jeg si at sabiliteten på linja til NGT er bra. Tidligere hadde det som het Enitel trådløs....det var bare tull... datt ned støtt...
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
det er helt sikkert ikke tilfeldig at NGT nå satt opp farten på linja. jeg skal ikke påstå at det var min fortjeneste, men det er klart at hvis de tror at de sitter på markedets beste priser/linjer, hvorfor skal de gidde å sette opp farten ytterligere?

at telenor fremdeles er en så stor aktør i norge både på telefoni og internett access er rett og slett fordi det er så jævla mange folk i norge som ikke er prisbevisste. samme dealen med strøm.. folk kan spare tusenlapper men gidder likevel ikke bytte leverandør selv om det er rimelig enkelt å gjøre det. Og mange av oss som faktisk ER prisbevisste, er lamme nok til å finne seg i rimelig tåpelig dårlig organisert kundebehandling (les: NGT).

hadde enda flere gått knallhardt ut mot monopolprisregimet til telenor for 5-10 år siden, hadde nok prisbildet i norge på inet/telefoni sett veldig annerledes ut i dag.

har forresten ikke fått svar på NGT mailen enda
Opprinnelig postet av Argus
Fikk nettopp en mail fra NGT:

I routeren står det nå 1248/384 Kbps.

(jeg redigerte navn og kundenummer som dere kanskje ser)
Vis hele sitatet...
1000kbit=1mbit? Det stemmer vel ikke helt, men det er jo nærme da...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
up 1856/512 Kbps står det i min nå, *liken ngt* dette er tredje gang de øker farten på min egentlige 1024 linje. betaler forøvrig 450kr for den.
mongob0ffel: Det brevet burde du heller redigert litt og sendt det til forbrukerombudet. De behandler alt som har med tvilsom markedsføring å gjøre, dvs reklame. Det er via dem du virkelig kan utrette noe, hvis du brenner etter å få dette endret. Hvis det stemmer at de ikke er de billigste med markedets høyeste hastigheter så er dette selvfølgelig lovstridig.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
hiver denne på her jeg:
http://www.nextgentel.no/kundesider/tjenester/quattro/

juletilbud :P
IP-adressen ... lastet ned 961441 Bytes
på 2.724 sekunder.

Nedlastingshastighet: 2824 kbit/s.

Hva fikk dere etter å ha bestilt gratis quattro ?
Jeg gledet meg villt til å få min 2mbit linje fra NGT i dag siden jeg fikk modemet for et par dager siden. har sittet konstant hele dagen og kikka på modemet i håp om at DSL sync begynte å lyse (ergo linja er oppe), men forgjeves (SELVFØLGELIG I HÆLVETE *SLÅ HARDT I VEGG OG KASTE TING FOR HÆLVETE RUNDT FOR HæLVETE*)

Ringte ngt og etter 2(!) timer ventemusikk kom jeg gjennom. Ja linja kommer opp i dag sa dem da.

Jeg fortsetter å vente og nå klokka 5 ringte jeg igjen. Etter en stund fikk jeg svar, og da sa de at linja var oppe. Vi gikk over koblinger og den slags, men nei. Fikk beskjed om at montørene hadde gjort en feil og han skulle sende dem ut en eller annen gang. I romjula mente han.

Dette har kanskje ikke mye med topic å gjøre men gadd ikke lage egen thread.

Noen som har vært borti lignende og kan anslå sånn ca hvor mange uker det tar før de kommer?

Og hvorfor i helvete skjer dette ALLTID meg? Med alt, alltid! Jaja sånn er livet når man skal arrangere LAN og dra rett i forcen etter det igjen. FAEN TA NGT I HELVETE DØD OG BRENN
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
teknisk sett er det bravida du skal forbanne nå.
(telenor) bravida er dem som drar ut og gjør disse små dumme feilene i sentralene, da det er dem som kobler deg opp og ikke ngt.
og nei, du er ikke den eneste som har opplevd nøyaktig dette scenarioet, for det er det mange som har gjort.
Tror det er det NGT sliter mest med, nemlig levering av tjenesten. De kan si at den kommer til et tidspunkt, mens den i virkeligheten ikke kommer før _lenge_ etter...

Det kan ta tid!

PS! NGT har til vane å sette frister innen en uke, og fremskyve den hele tiden med en uke.
I dag mens jeg stod i dusjen ringte telefonen. jeg pleier alltid å drite i det mens jeg dusjer, men jeg følte at det ville være best å ta telefonen, så jeg gjorde det.

Det var en montør fra NGT(!) som var å kikka på sentralen as we were speaking, og han fant ingen feil der så han lurte på om han kunne komme opp og fikse.

5 minutter etter var han på døra! Han fiksa no greier som telenor hadde fucka forrige gang og dermed funka alt fetters!

Skal ikke klage på servicen derifra mer *nussepå ngt* Så nå blir det ftp hvis jeg klarer og åpne porter. Jiiiihaad
Haha, bra mail ;P Spent på svar
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
mongob0ffel: Jeg anbefaler deg å skrive et ryddig og oversiktelig brev når du sender et viktig brev.
Brevet du hadde skrevet var uryddig samt at du hadde gitt faen i å starte setninger med store bokstaver osv.

Dette reduserer seriøsiteten på brevet drastisk, og sansynligheten for at den/de som mottar brevet bare skumleser det og deretter sletter det øker.

Men.. Allikevel. Bra at du prøver å få gjort noe. Norske tilbud innen internettlinjer og er for dårlig både når det gjelder hastighet og pris.

Håper at NGT tar deg seriøst.
Hadde masse kødd med NGT når jeg skulle flytte nå nettopp, tok en evighet før de i det hele tatt forstod at jeg bare skulle fortsette med samme abonnementet som før, av en eller annen grunn hadde de fått det for seg at jeg ville ha en egen dedikert linje, og derfor fikk jeg plutselig et brev om at de ikke kunne levere linje til meg, "send inn utstyret vårt asap, ellers må du betale masse" mer eller mindre. Da sendte jeg en mail tilbake, og sa at jeg syntes dette hørtes jævelig rart ut, siden montøren deres hadde vært innom der to uker tidligere, og sagt at han ikke skjønte hvorfor han hadde blitt sendt dit (noe ikke vi heller skjønte), for der var alt klart, bare å plugge i veggen for vår del, og bare å trykke på et par knapper for NGT. Så fikk jeg et brev tilbake, og de skulle ha meg på nett i løpet av ca 6 uker. Irriterende, men på en måte greit, siden jeg da i ville få mindre distraksjoner fra å pusse opp, så det var greit. Så etterhvert kom det opp på kundesidene deres at jeg nå skulle være på nett, jeg plugga i veggen, men intet lys fra dsl-lampa. Prøvde å ringe inn en drøss med ganger, men fikk ALDRI svar, og til slutt kom jeg bare inn i en slags loop der jeg ble satt tilbake til den første menyen gang etter gang. Da la jeg igjen en ganske hissig melding på en svarer jeg fant der (eg. for folk som ikke hadde fått besøk av montør som planlagt), og vips gikk ting litt fortere.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av KaldBlod
mongob0ffel: Jeg anbefaler deg å skrive et ryddig og oversiktelig brev når du sender et viktig brev.
Brevet du hadde skrevet var uryddig samt at du hadde gitt faen i å starte setninger med store bokstaver osv.

Dette reduserer seriøsiteten på brevet drastisk, og sansynligheten for at den/de som mottar brevet bare skumleser det og deretter sletter det øker.

Men.. Allikevel. Bra at du prøver å få gjort noe. Norske tilbud innen internettlinjer og er for dårlig både når det gjelder hastighet og pris.

Håper at NGT tar deg seriøst.
Vis hele sitatet...
tror du virkelig at jeg gidder å legge en dritt (3-4 minutter max?) i et brev som jeg aldri i helvete får svar på?

har venta 2 uker på svar nå, og det er ikke overraskende
Argus, har det samme som deg nå.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av mongob0ffel
tror du virkelig at jeg gidder å legge en dritt (3-4 minutter max?) i et brev som jeg aldri i helvete får svar på?

har venta 2 uker på svar nå, og det er ikke overraskende
Vis hele sitatet...
Noen gang falt deg inn at hvis du hadde du brukt mer tid, så kunne det hende at de ville ha svart?
Opprinnelig postet av K@ZOo
IP-adressen ... lastet ned 961441 Bytes
på 2.724 sekunder.

Nedlastingshastighet: 2824 kbit/s.

Hva fikk dere etter å ha bestilt gratis quattro ?
Vis hele sitatet...
Når jeg hadde quattro den gratis-helgen hadde jeg ca. 3200 kbps, om jeg ikke husker feil. Ikke helt 4 Mbit, men jeg klager ikke! DL's lå i rundt 400 kBps