Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 824
Hei alle sammen!
Jeg har akkurat startet mitt eget webdesign firma som jeg skal drive med på fritiden. Trenger tilbakemeldinger på hva dere synes om designet? Er ny på webutvikling så rop ut om der er noen feil.

http://www.startfresh.no

Danke
Synes sida var stilig. Eneste var at iMac'en sto litt rart? Synes det var fint med planta og de FB/Twitterfolka var kule Behagelige farger var det også. Orginalt navn var det også!
Sist endret av Oatre; 12. september 2012 kl. 22:06.
Hei,

Fargevalg er greit, men ellers var det ikke stort jeg likte med siden. Du bruker mange store elementer, stor skrift o.l. Selv med høy oppløsning synes jeg elementene er forstyrrende, jeg regner med at designet ikke responsivt, så på mindre oppløsninger vil ikke dette være særlig pent.

Ikonene du bruker i hovedmenyen din er ikke særlig intuitive, og ser egentlig ganske utdaterte ut. Hvorfor er forstørrelsesglass brukt som ikon for referanser? Hvorfor skal det være en ren bilde-basert meny i hele tatt?

Bildene du bruker ellers på siden kommuniserer svært lite. Det er typiske stock photos som ser ut til å bare ligge inne som fyll. I tillegg er mye av teksten på nettsiden i bildeformat, stort fy fy! Skal man drive med webdesign seriøst så bør man vite at man aldri har teksten i bilder.

Bare se, ikke røre. Du vet, normal folkeskikk.
Vis hele sitatet...
For meg framstår det som litt barnslig å være redd for at andre skal kopiere noe. Det finnes så stort utvalg i templates o.l., så det er meget sjeldent dette skjer i praksis. Om det skjer, så får man bare ta det som et komplement.

Hovedproblemet er egentlig at designet virker veldig tilfeldig satt sammen. Det ser ut som det har vært større fokus på å sette inn forskjellige "fancy" elementer enn å tenke på hva siden / designet skal kommunisere. Bortsett fra at fargene passer sammen, så er det veldig liten helhet.
Sist endret av danielsk; 12. september 2012 kl. 22:23.
Stilig desgin, men kunne trengt litt optimalisering rundt plasseringen. Den rødfargen syntes jeg var utrolig stygg (Nå er jeg fargeblind, vel å merke)
Som tidligere nevnt, likte ikke rødfargen i kombinasjon med det grønne og jeg synes du bør satse på litt mer tekst og litt mindre ikoner. Jeg synes siden blir litt "for enkel" og minner meg litt om sånn reklame man ser på siden av litt shady nettsider, men jeg tror absolutt det kan bli kult med noen endringer!
Edit: Og kanskje sette teksten lenger til venstre, da blir leseretningen mer naturlig, synes jeg hvertfall.
Sist endret av Vice; 12. september 2012 kl. 22:44.
Ser forøvrig at du bruker bilder til å sette bakgrunnsfarger o.l. også. Hvorfor? Hvis du bruker CSS blir det mye mindre å laste ned for browseren pluss mye mer fleksibelt for deg selv ved framtidige endringer. Det tar deg mye kortere tid å skrive hex-koden i "background-color" enn å lagre bildet, laste opp og linke det som bakgrunnsbilde.
rødt? det er rosa.. Det med store ikoner, tekst osv er smak og behag, noen liker det andre ikke..

Bare se, ikke røre. Du vet, normal folkeskikk. Var ment som en slags spøk(humor kalles det) men ikke alle som har det ser det ut som
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Enig med det med den rød/rosa fargen.

(Btw, faviconet funker ikke )

EDIT: tror du hadde "tjent" litt på å endre footer backgrounden til hex kode isteden for et bilde.
Sist endret av 8bit; 12. september 2012 kl. 22:49.
Sitat av camillafr Vis innlegg
rødt? det er rosa.. Det med store ikoner, tekst osv er smak og behag, noen liker det andre ikke..

Bare se, ikke røre. Du vet, normal folkeskikk. Var ment som en slags spøk(humor kalles det) men ikke alle som har det ser det ut som
Vis hele sitatet...
Det var ikke selve setningen jeg kommenterte, men budskapet. Forøvrig, var ikke setningen særlig morsom heller.

Å ha teksten i bilder er aldri smak og behag, det er kun uvitenhet.

Jeg lurer egentlig på hvorfor du ber om tilbakemelding, når du ikke ser ut til å tåle konstruktiv kritikk? Lykke til.
Sist endret av danielsk; 12. september 2012 kl. 22:52.
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Ikke hør på alle her! Jeg likte siden kjempegodt! Bra ikke alle nettsiden ser like ut!
Sitat av Apter_2416 Vis innlegg
Ikke hør på alle her! Jeg likte siden kjempegodt! Bra ikke alle nettsiden ser like ut!
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Problemet er at webdesign handler om mye mer enn bare utseende. Semantikk, brukervennlighet, synlighet og tilgjengelighet er viktige stikkord. Her scorer trådstarter dessverre dårlig på flere områder, og dette medfører store konsekvenser for mange brukere. F.eks. fungerer nettsiden dårlig personer som bruker skjerm med lav oppløsning, personer som har lav hastighet på nettet (grunnet bildebruk), personer som bruker screenreaders, personer med synsvansker som er avhengig av å kunne justere tekststørrelse. I tillegg, hvis man ikke laster inn bildene på nettsiden (som faktisk ikke er helt uvanlig), så sitter man stort sett igjen med ingenting.

I tillegg vil det være vanskelig for søkemotorer å indeksere nettsiden skikkelig, da mye av innholdet ligger i bilder og ikke leses. Hva er poenget med en nettside dersom ingen kan finne den?
Sist endret av danielsk; 12. september 2012 kl. 23:01.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Dette er feil. Problemet er at webdesign handler om mye mer enn bare utseende. Semantikk, brukervennlighet, synlighet og tilgjengelighet er viktige stikkord. Her scorer trådstarter dessverre dårlig på flere områder, og dette medfører store konsekvenser for mange brukere. F.eks. fungerer nettsiden dårlig personer som bruker skjerm med lav oppløsning, personer som har lav hastighet på nettet (grunnet bildebruk), personer som bruker screenreaders, personer med synsvansker som er avhengig av å kunne justere tekststørrelse. I tillegg, hvis man ikke laster inn bildene på nettsiden (som faktisk ikke er helt uvanlig), så sitter man stort sett igjen med ingenting.

I tillegg vil det være vanskelig for søkemotorer å indeksere nettsiden skikkelig, da mye av innholdet ligger i bilder og ikke leses. Hva er poenget med en nettside dersom ingen kan finne den?
Vis hele sitatet...
Veldig enig med deg, det kan se fint ut men det er like viktig det som ligger bak. I tilegg så synes jeg det er litt rart at en som driver en side som tilbyr webdesign spør om tilbakemelding på designet. Hvis man skal leve av dette bør man ha rimelig god peiling og hvis man selv gjør "nybegynnerfeil" er jeg ikke sikker på om jeg ville kjøpt et design av akkurat det selskapet.
Sist endret av Vice; 12. september 2012 kl. 23:08. Grunn: :)
Sitat av danielsk Vis innlegg
Dette er feil. Problemet er at webdesign handler om mye mer enn bare utseende. Semantikk, brukervennlighet, synlighet og tilgjengelighet er viktige stikkord. Her scorer trådstarter dessverre dårlig på flere områder, og dette medfører store konsekvenser for mange brukere. F.eks. fungerer nettsiden dårlig personer som bruker skjerm med lav oppløsning, personer som har lav hastighet på nettet (grunnet bildebruk), personer som bruker screenreaders, personer med synsvansker som er avhengig av å kunne justere tekststørrelse. I tillegg, hvis man ikke laster inn bildene på nettsiden (som faktisk ikke er helt uvanlig), så sitter man stort sett igjen med ingenting.

I tillegg vil det være vanskelig for søkemotorer å indeksere nettsiden skikkelig, da mye av innholdet ligger i bilder og ikke leses. Hva er poenget med en nettside dersom ingen kan finne den?
Vis hele sitatet...
Henger meg på denne. Men siden virker jo elegant, da!
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Sitat av danielsk Vis innlegg
Dette er feil. Problemet er at webdesign handler om mye mer enn bare utseende. Semantikk, brukervennlighet, synlighet og tilgjengelighet er viktige stikkord. Her scorer trådstarter dessverre dårlig på flere områder, og dette medfører store konsekvenser for mange brukere. F.eks. fungerer nettsiden dårlig personer som bruker skjerm med lav oppløsning, personer som har lav hastighet på nettet (grunnet bildebruk), personer som bruker screenreaders, personer med synsvansker som er avhengig av å kunne justere tekststørrelse. I tillegg, hvis man ikke laster inn bildene på nettsiden (som faktisk ikke er helt uvanlig), så sitter man stort sett igjen med ingenting.

I tillegg vil det være vanskelig for søkemotorer å indeksere nettsiden skikkelig, da mye av innholdet ligger i bilder og ikke leses. Hva er poenget med en nettside dersom ingen kan finne den?
Vis hele sitatet...

Ja, men nå var det nå en gang designet jeg kommenterte. Selvfølgelig kan alt dette optimaliseres!
Likte egentlig det meste, untatt menyen. For store, synes de blir litt glossy i forhold til resten av designet. Er det bare jeg som ikke skjønte at "ballen" med forstørrelsesglass er referanser med en gang?