Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1109
Hei,
Skal prøve å forklare enklest mulig.
Jeg har en hjemmeside + wordpress.
På min hjemmeside vil jeg kjøre en kode som henter kategorier fra wordpress
på hver "fane", f.eks Nyheter vises cat "Nyheter", Om, vises cat "Om".

Det jeg har kommet opp til nå er denne koden:
<?php
// Include WordPress
define('WP_USE_THEMES', false);
require('./wordpress/wp-load.php');
query_posts('showposts=50');
?>

<?php while (have_posts()): the_post(); ?>

<?php endwhile; ?>
<?php while (have_posts()): the_post(); ?>
<h2><?php the_title(); ?></h2>
<?php the_excerpt(); ?>
<p><a href="<?php the_permalink(); ?>">Read more...</a></p>
<?php endwhile; ?>

Men denne viser kun litt av artikkelen som blir skrevet og er ikke basert på kategorier.
Jeg vil gjøre det på beskrevet måte, for at jeg skal slippe å endre hver enkel side.

Elendig forklart, men håper noen sjønner

Takk på forhånd!
La meg se om jeg har forstått det rett;
Du vil ha en liste over kategoriene dine og alle postene som har den kategorien?
De fleste temaer viser jo kategorier på en oversiktlig måte. Og da kan du jo bare lage en "Custom Menu" med linker til kategoriene.

Når du sier nettside + WordPress mener du at du vil vise innholdet fra WordPress utafor wordpress-installasjonen?
Nik0n
Trådstarter
14 0
Jepp, jeg vil vise innholdet fra Wordpress til hjemmesiden min som er utenfor Wordpress installasjonen.
Med for eksempel "Hovedside" vises kategori 1, Fakta vises kategori 2 osv (Noe jeg har fått til) - MEN, kun enkelte deler av teksten kommer med, uten innhold som bilder og kommentarer. Det som er målet er at alt innholdet vil vises.

Her er koden for å få frem litt av innholdet i kategoriene.

<?php
/*
Template Name: Random
*/
?>



<?php
query_posts('cat=1');
while (have_posts()) : the_post();
the_content();
endwhile;
?>
Les denne artikkelen: http://wpengineer.com/1038/embed-wor...ide-wordpress/ Den tar for seg det å få tilgang til WP utenfor installasjonen.